HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Denon poa-4400 monoblock - hjälp!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Paste
Starting Member

10 Posts

Posted - 2002/12/20 :  18:23:18  Show Profile Send Paste a Private Message
Jag ska kanske köpa dessa begagnade, men hittar mycket lite information på internet. Någon som har erfarenhet eller vet något om dem? Eventuellt ska jag också köpa försteget dap-2500, där hittar jag ännu mindre info.

Tacksam för hjälp

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2002/12/20 :  20:50:11  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej.
Jag har ägt ett par Denon-6600 tillsamans med ett pra-1500 försteg från samma firma. Jag har även haft ett par 6600a till låns för inte så länge sedan och det var riktigt fina steg. En av mina yngre bröder har ett par 4400'or som han är väldigt nöjd med och frågan är om inte dom låter bättre än den effektmässigt större varianten. Försteget som jag hade var faktiskt riktigt dåligtäven om det hade en del användbara funktioner. Dom här slutstegen kan uppdateras på ett enkelt sätt genom att man avslutar nätdelen med en polypropylenkondensator (så stor du har råd med)det rymms två st 22uf utan problem under det stora kretskortet som sitter på ena sidan. Dom monteras mellan ground och + och - matningen på samma kort. Nypriset på dom större stegen var 9000kr/par men jag är lite osäker på vad dom mindre kostade (5-6000kr tror jag). Denon 6600a betingar i princip halva nypriset trots att dom introducerades -89, inte många produkter som gör det. En varning för skyddskretsarnas tillförlitlighet bara, kom alltid ihåg att slå av stegen innan du gör något med dom. En annan sak är att phonokontakten är av en rent misserabel kvalitet, byt den eller använd den ballanserade ingången. Risken är att skärmhylsan lossnar om du drar ut kabeln.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000