HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp! Splittrad!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pwrdesign
Member

200 Posts

Posted - 2002/12/20 :  10:14:41  Show Profile  Visit pwrdesign's Homepage Send pwrdesign a Private Message
Nu har jag bläddrat runt på forumet och sett massor av fina högtalare och förstärkare!

Men det gör mig frustrerad och splittrad!
Det jobbiga med HiFi är att man aldrig blir nöjd.

Har ganska nyligen köpt en Onkyo surround receiver och Canton 25XL paketet med AS-30 subben.
Det låter väldigt bra till film och jag är nöjd.
Men inte riktigt, man vill ha mer, man vill ha bättre.

Jag tillhör nog dock den skaran som, om jag vill ha något riktigt bra, hellre bygger eget, även fast det tar tre år. Men jag är då säker att få en högtalare som passar just mig.

Så mina ideér är att långsamt börja bygga upp en stereo anläggning också. Hemmabioanläggningen som jag har nu får duga. Men jag måste ha bättre för stereo.

Så jag tänkte att ni skulle kunna ge mig tips på vad jag skulle kunna investera i?
Är det en bra idé att köpa begagnat?
Vill väl lägga ut ca 20 000-30 000 på förstärkare och CD, samt att jag ska lägga ut ca 50 000 på de högtalare jag ska bygga. Men reka gärna ett par golvare i den klassen.

MVH Pwr

Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/12/20 :  10:17:42  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Kanske DIY avdelningen kan hjälpa dig bättre om du nu vill bygga själv.=)
Go to Top of Page

pwrdesign
Member

200 Posts

Posted - 2002/12/20 :  10:26:45  Show Profile  Visit pwrdesign's Homepage Send pwrdesign a Private Message
Nej bygga klarar jag så bra själv, ville ha tips på förstärkare och högtalare.

Förstärkare i 20 000 - 30 000 klassen och högtalare i 50 000 klassen.

Sedan ville jag även höra om nån har kommentarer om Canton systemet.

Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik
Go to Top of Page

Alarma
Member

61 Posts

Posted - 2002/12/20 :  14:49:53  Show Profile Send Alarma a Private Message
Jo Canton AS30 är ju väldigt bra. Har lyssnat på den två gånger på Pause i Sthlm. Både till film och musik, men jag tyckte den passade bättre till musik än film. Iofs så lyssnade jag inte så länge men Mary J Blige med subben låter väldigt fint iaf...

/Erik Paulsson
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000