Author |
Topic |
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 20:52:25
|
Nån som har provat anti-cables kablar? Inte utan att man kommer att tänka på EKK med tanke på uppbyggnaden... |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 20:57:56
|
Jag har, som du vet Bosse, testat dem och ljudmässigt är de väldigt bra. Tyvärr är de svåra att hantera eftersom de är oerhört styva, ungefär som "staket". |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 21:06:09
|
Jag kan ta med ett par EKK i morgon...... |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 21:25:43
|
Jag har testat deras högtalarkablar, men i min dåvarande set-up fungerade det inte med dem. |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 21:30:13
|
Det är billigare med trafoledare=samma sak.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
BosseBula
3057 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 23:10:59
|
PG: Det behövs inte, har redan provat EKK och dom imponerade inte.
Vox: Ok, på vilket sätt funkade det inte?
Micke Y: Mjo, men är du helt säker på att det inte är någon skillnad?
matte76: Jo, det var just det att vi pratade om det häromdagen som gjorde mig sugen på dom igen. Tänkte se om det var fler som hade samma positiva upplevelse. Det verkar inte så än iaf. Hm. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
Edited by - BosseBula on 2008/05/24 23:46:58 |
|
|
Per2
Member
241 Posts |
Posted - 2008/05/25 : 21:23:23
|
Jag har den positiva upplevelsen som du pratar om. En mer prisvärd kabel får man leta lännnnnnnnnnnnnnggggge efter.
"Bang for the buck"
Provat den på många olika typer av högtalare med liknande resultat.
Skulle vara kul att höra den med Zeros. |
Simon Sachs Ståhl |
|
|
BosseBula
3057 Posts |
Posted - 2008/05/25 : 22:30:28
|
Per2: Låter bra.
Jag är inte enbart ute efter posivita upplevelser, negativa erfarenheter uppskattas oxå. Bättre att få reda på de nu än sen... |
|
|
|
Per2
Member
241 Posts |
Posted - 2008/05/30 : 22:55:09
|
I mina öron är detta en av de bättre hifihemligheterna där ute. De är väldigt transparenta dvs att när man kopplat in dem hör man inga begränsingar i utsträcktheten i toppen, ett musikaliskt mellanregister med härlig kropp. Eftersom jag tri-ampar och driver med digitalförstärkare vet jag inte om den kan bli något slö i basen med transistor- eller rörförstärkare.
Det skall också sägas att jag föredrar en homogen koppar som ledare. Har tidigare testat silver igenom hela anläggningen och bytit ut allt.
Något som dock förvånat mig är att många högtalare fått samma karaktär när vi kopplat in Ani-cable. Allt har låtit bra men liknat varandra i karraktären. Så borde det inte vara. Alla förstärkare kan inte passa till alla högtalare. Dvs att eventuellt färgar högtalarkabel allt till att låta likadant. Men ändå positivt.
Den enda som kan avgöra vad du tycker är du och allt är subjektivt till dina personliga preferenser. Lyssna och låt öronen avgöra. |
Simon Sachs Ståhl |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2008/05/30 : 23:07:55
|
Jag övertog Matte76 anti-cables. Efter en hel del lyssning så var mina gamla trotjänare Kimber 8TC ändå att föredra i mitt system. Dessutom var de stört omöjliga att hantera....ungefär som grov ståltråd! |
Artphotography |
|
|
|
Topic |
|