Author |
Topic  |
|
icewall
Member

242 Posts |
Posted - 2008/05/23 : 23:57:47
|
Hej alla medlemmar!
För att verka ungdomlig, typ!!! Så hit och dit, kablar eller ngt. annat, vad pysslar vid med? Jag sitter nu med funderingar om var skall jag börja? Gräsmattan, gräsklipparen eller badrummet på övrevåningen?
OK, mitt hifiliv är väl inte värst men sen då.....

Meningen me (ja e norrlänning) den här tråden är att jag vill ha lite "input" alla detaljer sånt som ni ser och jag missar! Tack på förhand!
Som vanligt uttryckte jag mig luddigt....
På vilket sätt skulle Ni ge mig ideér om vad som går ändra på? Mina dryckesvanor är sparsamma och ingår inte i ideérna, tyvärr  |
- never stop exploring - |
Edited by - icewall on 2008/05/24 00:35:03 |
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 00:04:37
|
Börja med att ställa undan flaskan och nyktra till, så ska du se at du får egna idéer om vad du ska göra med ditt liv. |
Waf, Waf!
|
 |
|
miaber
Member

1345 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 00:24:05
|
Får väl hålla med Marina här. En god start till förändring är att inte starta en tråd kl. 23.57 efter en ansenlig mängd W****y.  Andra steget kan vara att se över autofokusen på kameran (görs imorgon, efter kl. 12.00). Men det verkar vara en snygg setup.
Ursäkta om jag har fel i mina antaganden. HmHmm. |
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098 |
 |
|
rovis
Member

274 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 00:43:40
|
quote: Mina dryckesvanor är sparsamma och ingår inte i ideérna
Förstår inte hur man kan tolka det, eller trådstarten i övrigt som att det föreligger berusning!?
I övrigt: Det var väldigt snitsiga högtalare, vad är det för modell? Är det förresten inte lite tråkigt att titta in i en stor, slät väggyta, eller håller du span på grannarna genom fönstren bredvid? Såga upp ett litet fönster mitt på! :) |
 |
|
Dimitri
Member

1050 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 00:57:37
|
Jag kan slå vad om min sista 50-öring att trådskaparen är nykter. Eller i alla var det kl 23.58.
Lite fler mattor hade inte skadat. Det torde vara allt. Jo, lite dämpmaterial i hörnen bakom högtalarna, en kelim eller två på väggarna. Det och det andra kan du göra imorgon. |
 |
|
jonasz
Member

2543 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 01:22:32
|
Har svårt att tänka mig att du skulle bli mer nöjd än du är, så länge du inte har svängbara basar, that is... |
You'll Never Walk Alone... |
 |
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 06:50:13
|
Varje gång jag ser ett sånt system sticker det till av avundsjuka i bröstet. Den vackra Enkelheten och renheten - tänk om en annan (dvs jag) kunde förhålla sig lika sparsamt till hobbyn. Istället skall man ha allt tills racket svämmar över.
Så min kommentar rent bildligt är att det är snyggt och stilrent. Inte nåt att klaga på där alltså. Något att vila blicken på på väggen hade varit trevligt, men ser problemet i den ocentrerade väggytan mellan fönstren och det kan bli ett störmoment att sitta och titta på en tex en tavla som sitter mellan högtalarna med offcenter mellan fönstren. Ett par långa tygstycken (likt gardiner) i rummets hörn skulle kunna agera som lite dämpning och ge den tillrättalägging för ögat som behövs för att kunna smälla upp en snygg pjäs på väggen att ha i blickfånget, om du är med på vad jag menar.
Klipp hräset och ta badrummet sedan.
/M |
 |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 12:04:45
|
quote: Jag kan slå vad om min sista 50-öring att trådskaparen är nykter. Eller i alla var det kl 23.58. Lite fler mattor hade inte skadat. Det torde vara allt. Jo, lite dämpmaterial i hörnen bakom högtalarna, en kelim eller två på väggarna. Det och det andra kan du göra imorgon.
Linkwitz rekommenderar på sin site ett rätt livligt* rum med högre RT60 till dessa högtalare (*än vad som kan vara "normalt rekommenderat" från olika håll).
Har du läst det, Dimitri?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
Edited by - EngelholmAudio on 2008/05/24 12:06:01 |
 |
|
Kmj
Member

2870 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 12:09:48
|
Kanske en sån där strömrenarklump? En isolationstrafo kanske ser lite klumpig ut men det kanske kan bidra med nått.
Anledningen att jag nämner det är att av nån anledning så drog sig blicken inte till anläggningen första utan till vägguttaget till vänster och de sladdarna som sitter där, en sak som bryter det rena i anläggningen. |
.....where the music comes to die. |
 |
|
guy gadbois
Member

2415 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 12:20:13
|
quote: Istället skall man ha allt tills racket svämmar över.
Känner igen mig i det rannagarden säger.... ser så stökigt ut, men var ska alla prylarna stå...? Xbox, dvd, PS2:an... två förstärkare, två cd... kablar, subben.. aaahrg! Bort med hälften!
icewall har det föredömligt "cleant" |
Min anläggningstråd |
 |
|
Pac
200.000-klubben

22006 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 14:26:38
|
Högtalaren är Linkwitz Orion. Farbror Linkwitz är en synnerligen kunnig kille, vad säger han om rumsakustik?
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Dimitri
Member

1050 Posts |
Posted - 2008/05/24 : 14:30:22
|
Pär, Nej, har inte läst. Vad menas med "livligt"? Ett par mattor på golvet skadar nog aldrig. Däremot är jag moståndare till heltäckningsmatta vilka än akustiska fördelar den må ha. Trägolv är vackert och en eller ett par fina mattor bara framhäver golvet (allt imho förstås). |
 |
|
|
Topic  |
|