HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på snygga hifibänkar / hifimöbler?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

22011 Posts

Posted - 2008/05/26 :  07:01:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
@Gubben i Kalmar;
quote:
den där med "skruvarna och muttrarna" vad är det för dimension?
Det ser ut att vara något i stil med M20-M24? Är det vanlig galvat eller rostfritt?

Flexy-bänkarna är DIY och finns i alla möjliga varianter. Vanligast i SWE är att man använder gängstänger från Biltema och tar den dimensionen man själv känner är bra. Här är beskrivs ett bygge med M20 galvat och rostfria muttrar: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=42357&SearchTerms=bänk

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/05/26 :  07:01:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Den verkar vara mer robust än den ser ut!
Och snygg också.

Hyllplanen är ca 0.5 met djupa, gör dom 1 met istället då kan du ställa 5 ton ute på kanten !!
Jag har suben precis bredvid o även på mördarhöga volymer känner jag nada vibrationer i bänken !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2008/05/26 :  09:31:21  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message

@Pac

quote:

Flexy-bänkarna är DIY och finns i alla möjliga varianter. Vanligast i SWE är att man använder gängstänger från Biltema och tar den dimensionen man själv känner är bra. Här är beskrivs ett bygge med M20 galvat och rostfria muttrar: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=42357&SearchTerms=bänk

Tack ska Du ha!

Jag har letat mig galen efter dessa hyllor på DIY-trådarna. Men viste inte att dom hade ett namn, Flexy.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2008/05/27 :  09:13:17  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hej Bernt.Bilden är väl hemma hos Timbre, eller tar jag fel? MvhKristofer
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/05/27 :  10:06:14  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det är till o med en äldre bild från Timbre.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000