HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ups on the Farm, musiksatt av vem???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/05/20 :  21:34:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Anders.s har en grym låt som vi inte placerar. Text/dikt-författaren är Peter Wynne och dikten heter "ups on the farm". Någon har musiksatt den. Musiken är suggestiv och rytmisk och det blir bara så himla bra!

Så här låter dikten när den läses utan musik

Är det någon som känner igen det och som kanske kan ge ett tips på vem det är som gjort musiksättningen?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2008/05/20 :  22:39:24  Show Profile Send govinda a Private Message
Musiken är från mitten av 1960-talet och är föregångare till den moderna rappen!
quote:
Anders.s har en grym låt som vi inte placerar
Visst e den grym

Här är ett tips på en samlingsskiva med Acapella-låtar där sången finns med.
Många schyssta spår och texter. En reservation dock. Det är inget man sträcklyssnar på. Finns med på min köplista
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:0nftxq85ldte

Mvh Anders.S
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/05/21 :  07:38:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Jag hittar bara texter och textuppläsning på "Get Your ass in the water and swim like me", inga tonsättningar. Var hittar du tonsättningarna? Tittar jag på fel ställe kanske?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2008/05/21 :  10:21:52  Show Profile Send govinda a Private Message

Detta stycket blev lite OT men jag kände det angeläget att få med den här skivan för att den är ett unikum i den här genren.
quote:
Här är ett tips på en samlingsskiva med Acapella-låtar där sången finns med.
Många schyssta spår och texter. En reservation dock. Det är inget man sträcklyssnar på. Finns med på min köplista
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:0nftxq85ldte

Som jag skrev så är den Acapella
quote:
Jag hittar bara texter och textuppläsning på "Get Your ass in the water and swim like me",
Spoken word är en konstform där sångtexter och poesi talas istället för att sjungas. Talet ackompanjeras med bakgrundsmusik, men tonvikten ligger på talet. Kallas även estradpoesi
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/05/21 :  14:42:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Benämningarna till trots så är det ingen bakgrundsmusik över huvudtaget på den plattan.

Tonsättningen verkar någon annan gjort.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000