HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Avancerad termometer - finns något sådant...?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2008/05/18 :  09:06:16  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag skulle behöva en termometer som fungerar på ett sätt som jag skulle vilja. Jag har ingen aning om det finns någon termometer som fungerar på detta vis, men ni kanske har en aning?

Hur som helst, det jag är ute efter är en termometer som jag ska ha i ett källarutrymme som jag ämnar bygga om till vinkällare. Jag är alltså högst intresserad av temperaturskillnader mellan dag och natt och årstider då förändringar, speciellt snabba sådana är av ondo.

Om jag spånar helt fritt så hade det varit hur fint som helst med en termometer som registrerar temp och luftfuktighet på ett givet intervall och på ett eller annat sätt gör datan tillgänglig över WLAN, antingen rådata så att jag kan skriva en webbsida som summerar denna och skapar grafer, alternativt att den har en helt egen webbserver så att man kan surfa in och kolla detta.

Självklart funkar det även med en termometer som man avläser på plats, men jag är intresserad av lite mer än min/max temp då det inte säger hela sanningen och man måste hålla koll på min/max och registrera detta dag för dag, och det blir ju en del jobb, svårt att komma ihåg och det är inte alltid heller så att man är hemma för att göra detta.

Tips som kan göra mig glad?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2008/05/18 :  10:00:22  Show Profile Send boombox a Private Message
Någon väderstation från elfa eller clasohlson kanske skulle funka. Tror det finns med datorkoppling.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2008/05/18 :  11:36:08  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
www.conrad.se artikel 646208.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2008/05/18 :  11:41:40  Show Profile Send dahlfalk a Private Message
Intab http://www.intab.se är ett företag som bara håller på med olika typer av loggningsinstrument. Något ifrån dem kanske kan vara något? Denna kanske: http://www.intab.se/s_index.asp?page=comet/s_main.asp

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000