Author |
Topic |
|
kebarb
Member
240 Posts |
Posted - 2008/05/17 : 18:20:43
|
Har hittat PACs tråd här på forumet om HiFi i Beijing, men skulle behöva lite guidning från er andra som varit i denna gigantiska stad och letat HiFi.
Jag letar bla. efter följande märken:
Classic, Xindak, Opera, Cayin, Shanling, Compact, Original.
Jag vore otroligt tacksam om någon hade bara en enkel kartbild eller adressen på kinesiska till HiFi meckat som enligt rykten och trådar på diverse forum skall finnas just i Beijing:
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=4110&st=15
Otroligt tacksam för svar!
//K
|
Edited by - kebarb on 2008/05/17 18:21:10 |
|
U1
Member
3319 Posts |
Posted - 2008/05/17 : 20:00:33
|
Jag lyckades inte hitta några butiker som var intressanta, tog taxi runt en halv dag men ingen av de förslag hotellet föreslog var något bra... Se till att du vet adress innan du åker |
|
|
jonny99
Member
432 Posts |
|
kebarb
Member
240 Posts |
Posted - 2008/06/12 : 00:05:20
|
Tjenare!
Jag hittade massor av HiFi affärer och fick dessutom skaka hand med ägaren på opera, mycket sympatisk snubbe med något dålig engelska. De är verkligen trevliga i Kina om de lägger den sidan till. Taxichaffisarna är å andra sidan inte lika trevliga..
//K |
|
|
palm
Member
371 Posts |
Posted - 2008/11/11 : 12:48:45
|
Hejsan på er ;-) nu är jag i Beijing och shoppar för fullt. Har hittat massa butiker som säljer kinesiska samt västerlennska märken. Det största hifikvateret jag hittat med massa butiker ligger i xicheng districtet och man tar en taxi till gatan Xinjiekou och vandrar lite sen ligger det massa butiker på en tvärgata vid McDonalds !!!! på bakgården vid butiken som säljer B&W finns massa små butiker men där är det priser som hemma, men det är som att gå på ett par hifimässor på en gång Lyssnade på en del värstingar som Gryphon diablo med deras egna högtalare Har handlat en del Xindk kablar som ligger under en tredjedel av priserna hemma.... om man prutar lite förstås. Hoppas jag hjälper någon som ska resa hit det är otroligt stort så chansen att man springer på några butiker är liten om man inte vet vart man ska. Lycka till med resandet MVH Palm |
Palm |
|
|
|
Topic |
|