Author |
Topic |
Yunick
Member
234 Posts |
Posted - 2008/05/17 : 15:59:16
|
Jag skulle gärna vara med på en liten beställning. |
Mvh David Zetterlund
Dell inspiron 6kD, Buffalo DAC / D1, UGS_V3, Aleph-J, Usher 8945P samt Peerless HDS... |
|
|
Zei
Member
826 Posts |
Posted - 2008/05/17 : 22:00:21
|
jag är intresserad av en beställning också
/JZ |
Signatur.. |
|
|
Andy
Member
269 Posts |
Posted - 2008/05/18 : 17:43:02
|
Hej allihopa!
Det verkar som att den här tråden rönte ett stort intresse, men ingen är intresserad av att stå för kringarbetet. Jag skulle kunna ta upp den rollen.
Känn er fria att komma med synpunkter på följande regler: 1) Betalningen delas upp på två delar. Först betalar man för varan (priset i dollar * 6 kr), sedan när allt är klart, betalar man för frakten över Atlanten, tull, ev moms och frakt i Sverige, plus ev. emballage/expediering. 2) Deadline blir 31 maj. 3) Vid beställningen PM:ar man mig kontaktuppgifter. (Nästa post innehåller en mall. Klipp och klistra!) Jag skickar då tillbaka betalningsuppgifter och en kort beskrivning av ordern via e-mail. Beställningen är bindande, med ett undantag: De som inte PM:at mig och betalat in pengar innan deadline, blir tyvärr utanför gruppköpet. 4) Frakten över Atlanten kommer att delas via vikt av varor (exkl emballage). Så om du har beställt ett IC-chip, ska du inte betala lika mycket som om du beställt en vara som väger 2 kg. 5) Jag befinner mig i Uppsala. De som vill får gärna hämta här. Jag kanske kan komma förbi Stockholm någon gång för att leverera också. Resten får avgöra om vi ska skicka via Bussgods eller Posten. Den slutliga betalningen ska finnas på mitt konto innan jag skickar iväg. 6) Alla beställningar går direkt till mig via PM/e-mail, så vi inte får en LÅÅÅÅÅÅÅNG tråd. Då kan jag eller andra skriva viktig information i tråden utan att den kommer bort i alla beställningar. MEN du får gärna skriva i granntråden PartsExpress Fynd om du har något av allmänt intresse som du hittat, tex extra bra erbjudande, eller något som är svårt att få tag på på närmare håll, som kan inspirera andra att vilja beställa. 7) Jag åtar mig att följa er beställning till punkt och pricka. Jag frånsäger mig dock ansvar när det gäller felaktiga artikel-nummer. Skriv därför noggrannt upp artikel-numret så det inte blir några missar! När jag beställer, klipper och klistrar jag de uppgifter jag fått från dig! (Men jag inkluderar en kort beskrivning i min oderbekräftelse.)
Fattas något? Är 31:a maj en lämplig deadline? Jag hoppas att det inte ska bli några problem om dessa riktlinjer följs - att jag skriver dem är för att jag inte ska ha en hamster oplockad med någon här när allt är klart Det är inte kul om det skulle bli bråk om pengar, inte sant?
Mvh Andy
Edit: lade till punkt 7 och några smärre justeringar. |
Är stationerad i Uppsala. |
Edited by - Andy on 2008/05/18 20:35:00 |
|
|
Andy
Member
269 Posts |
Posted - 2008/05/18 : 17:45:59
|
När du vill beställa, klipp ut nedanstående, och klistra in i ett PM: Namn: Adress: Postnr/ort: Telefon: Mobil: E-mail:
Part Number: Antal: Pris ($): |
|
|
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2008/05/18 : 17:48:00
|
Bra jobbat Andy, kolla först med PAC så att det är ok
|
Edited by - Guru on 2008/05/18 17:48:41 |
|
|
Andy
Member
269 Posts |
Posted - 2008/05/18 : 17:50:28
|
Kom på att man kanske vill beställa mer än EN produkt Men ni har väl fantasi, klipp då ut beställningsraderna och klistra in efter, gärna med en rad emellan två produkter för att det ska vara mer lättöverskådligt.
Mvh Andy |
|
|
PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben
5803 Posts |
Posted - 2008/05/18 : 18:39:26
|
Ett tips kan vara, som i förra gruppköpet, att starta en separat tråd för saker av "allmänt intresse" och sådant som kan "vara bra att ha" eller fynd för att, som du nämde innan, inte spama sönder denna tråd... |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/05/18 : 18:39:31
|
Tack för att du tar på dig samordningsjobbet Andy! Nu kör vi så det ryker!
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2008/05/18 : 18:44:24
|
Bra Andy, glöm inte bara att anmäla att du står för gruppköpet, antingen till mig eller Pac, namn, adress och telenummer, vilket vi inte offentliggör.
Återkommer med beställning .
Tack på förhand.
PG
edit, såg att Pac var snabb, för engångs skull .
PG |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Andy
Member
269 Posts |
Posted - 2008/05/18 : 19:04:06
|
Allting klart med "de överordnade". Då kör vi!
Bra tips, Petter! Jag skapar en fynd-tråd!
Mvh Andy |
|
|
Andy
Member
269 Posts |
Posted - 2008/05/18 : 22:35:30
|
För alla er som läser det här - nu börjar vi med den nya tråden istället http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=68681, som jag kan administrera. Där kommer allt som ni behöver veta att finnas. Därför låser vi den här tråden from nu.
Mvh Andy |
|
|
Topic |
|