HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken elektronik upp till 50.000kr?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2008/05/07 :  18:30:11  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
quote:
Ja, MF A5/A5.5 är ett av de mest intressanta alternativen.

Om du nu är inne på Musical Fidelity varför inte gå på för och slutsteg istället? Om du tex kan hitta ett A308CR försteg samt tillhörande A308CR slutsteg, känns ju roligare om du frågar mig. Du lär även i detta fall hamna långt under ditt utsatta pristak med utrymme kvar för en fin cd-spelare.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2008/05/07 :  19:58:21  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Tack för tipset Goldfinger, det verkar vara riktigt fina grejor. Ska kolla mer på dem.

jonas_gbg: Nej, jag har inte provlyssnat den än tyvärr.
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2008/05/07 :  20:16:51  Show Profile Send om.s a Private Message
Støtter guy gadbois ang Audionet her, veldig bra elektronikk som vil kunne even stå av en oppgradering av høyttalerene også, det finnes visst både en AMP I, PRE I G2 m/riaa samt en ART V2 cd spiller å få tak i brukt om dagen (Jeg her IKKE noe med noen av selgerene å gjøre).

Men som fler årig bruker av Audionet elektronikk (har noe annet nå) kan jeg fortsatt bare anbefale disse emninte Tyske produktene...

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2008/05/07 :  21:10:16  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Goldfinger: Har du sett A308CR för- och slutsteg samt CD-spelare begagnade? Vad ligger de på ungefär? Vad kostade dessa komponenter nya? Jag hittar nämligen inga svenska priser på dem...
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2008/05/07 :  21:46:41  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Fred00: I en Hifi och musik från 2004 kostade försteget 21500kr och slutsteget 33500kr, borde gå att hitta idag i prisspannet 20-25000kr tycker jag. Vad gäller cd-spelare så ligger väl en A5:a bra till. Detta skulle jag sätta ihop med Silk och Silspeak kablar med furutech rodiumkontakter tillsammans med en viss nätkabel som inte säljs på marknaden som helt enkelt är sanslöst bra, men inte sanslöst dyr.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2008/05/07 22:01:57
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2008/05/07 :  22:39:23  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Okej, det låter ju ganska okej. Helst hade man ju haft CD-spelaren A308CR också. Har du någon koll på vad den kostade ny?
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/05/07 :  23:17:59  Show Profile Send FBK a Private Message
Nu ska jag kanske inte dömma för hårt men jag har aldrig läst någon test där MFs CD-spelare har fått riktigt bra kritik i jämförelse emot annat, visst tester är tester men ändå. Har själv bara lyssnat på deras DAC (minns ej namnet tyvärr) som nog kostade uppåt "20" någonstans och den imponerade inte alls utan var mest allmänt grå trist i ljudet av det jag minns ifrån den lyssningen, men det var några år sedan.
Om du kan tänka dig att ha olika märken på pryttlarna så kan väl Meridians Cd-spelare vara intressanta då de brukar vara bra enligt många. Har själv bara lyssnat ordentligt på den lite äldre 588an och den var minst sagt en trevlig maskin som var bra på allt.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2008/05/08 :  17:02:30  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Fred00: A308CR cd-spelaren kostade 35000kr ny, gissar att den ligger i 10-15000kr begagnad i dagsläget, Meridian 588 som nämns är en bra spelare men kom ihåg att man alltid ökar risken att grejorna inte riktigt spelar ihop när man blandar olika märken, det kan naturligtvis fungera jättebra men prova innan köp i så fall.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2008/05/12 :  23:41:16  Show Profile Send Björn N a Private Message
Nad M3 är en väldigt väldigt trevlig förstärkare.

Ljudmässigt så tycker absolut inte att den är "rund". Basen är rejält fast och ganska väl tilltagen. I övrigt så är ljudkaraktären åt det varmare hållet men den är absolut inte luddig eller instängd.

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000