Author |
Topic |
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2008/05/01 : 18:24:49
|
Sammankallar alla ingenjörer projektledare samt psykologer till krismöte!
Har projektgruppen för HFLS1 godkänt ändring av diskat-elementet "Vifa DX25TG05-04" till "Peerless DX25TG05-04"?
Om det är godkänt, finns det tillfredsställande dokumentation?
Vänligen Gubben i Kalmar
PS. Ta det inte så högtidlit. Jag vill bara höra Era åsikter om förändringen. DS
|
Tommy Björklund fam_bjorklund@msn.com |
Edited by - Gubben i Kalmar on 2008/05/01 18:35:39 |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2008/05/02 : 11:01:14
|
Vifa som märke lades ned och ingår i Peerless med ett litet postfix V-line (som i Vifa line).
Samma högtalarelement, annat namn.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2008/05/02 : 12:04:11
|
Tack för den "input:en" Pär.
Då förklarar vi "krismötet" avslutat, om ingen annan har någon ytterligare fråga eller synpunkt?
Vänligen Gubben i Kalmar PS. Tur att det finns killar med 100-koll. DS |
|
|
jonash
Member
299 Posts |
Posted - 2008/05/02 : 14:57:00
|
Och nästa gång Kalmar-bubben börjar bli nervös över att de heter Scanspeak, eller Tymphany, så behöver du inte oroa dig heller. Fast åt det hållet kanske det är en annan sak....varför det nu skulle vara det?
/Jonas |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2008/05/02 : 22:18:32
|
Grejen är att jag tycker HFLS1-projektet håller hög klass.
En sak som skiljer amatörer från proffs är att proffsen dokumenterar uppföljningar och förändringar alt efter som det blir nödvändigt.
I detta fallet behövs det kanske bara en liten notering.
Men det har inte blivit en ny HFLS1:a typ MkII.
Om någon stöter sig på min "petighet" så ber jag om ursäkt. Och hänvisar till min "yrkes-skada" som utveckling-ingenjör.
Vänligen Gubben i Kalmar |
Edited by - Gubben i Kalmar on 2008/05/02 22:19:39 |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2008/05/02 : 23:10:12
|
En flytt till DIY kanske skulle passa ?
Annars tror jag att det är Helt Ok att utveckla som man själv vill. Det finns ju flera exempel på moddade Hfls1:or |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2008/05/02 : 23:22:15
|
Jo det slog mig också, en flytt. Det är väl där man leta efter dylika uppgifter.
Dom jag har kollat in har i alla fall samma högtalare men fler förslag på filter finn ju. Och det är "skitkul" med kreativa människor. |
|
|
jonash
Member
299 Posts |
Posted - 2008/05/03 : 07:02:30
|
Gubben: den var fin, jag skall också åberopa mitt yrke (som är samma som ditt) som skäl till en del utav inläggen som jag skrivti/skriver framöver |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2008/05/03 : 09:53:16
|
quote: Grejen är att jag tycker HFLS1-projektet håller hög klass.
En sak som skiljer amatörer från proffs är att proffsen dokumenterar uppföljningar och förändringar alt efter som det blir nödvändigt.
I detta fallet behövs det kanske bara en liten notering.
Men det har inte blivit en ny HFLS1:a typ MkII.
Om någon stöter sig på min "petighet" så ber jag om ursäkt. Och hänvisar till min "yrkes-skada" som utveckling-ingenjör.
Vänligen Gubben i Kalmar
Håller med dig i sak men: "Proffs - Någon som försörjer sig på verksamheten, motsats till amatör. Förkortning av professionell."
Källa: http://susning.nu/Proffs
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2008/05/03 : 10:06:14
|
Flyttat till Teknik & DIY samt lagt till "Diskant HFLS1?" i titeln för att tråden lättare ska kunna hittas. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2008/05/03 : 12:22:46
|
Jo vist är Du rätt ute i Ditt resonemang Pär.
Jag hitta inte ett bra ord för att beskriva "kvalificerad dokumentation". Ibland brukar jag använda ordet "ingenjörsmässighet". Interna företags termer som "puv" är det säkert ingen som vet vad det står för. Ett puv, är ett "prov utan värde". Men ordet används också i en vidare mening om sådant som är "utan värde", "meningslöst".
Ett kanon fint exempel på "ingenjörsmässighet" är vad ztenlund gjorde nu på morgonen. Flytta tråden där den hör hemma. Och ändra i rubriken, så att den blir återsökningsbar i framtiden. Det är sådan som skapa och bygger upp förtroendet för forumet.
Det finns mycket positiva saker att skriva om när vi talar om forumet och forumnisterna. Helst vill man inte nämna någon för att ingen ska glömmas.
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/05/03 : 14:46:46
|
quote: Har projektgruppen för HFLS1 godkänt ändring av diskat-elementet "Vifa DX25TG05-04" till "Peerless DX25TG05-04"?
Om det är godkänt, finns det tillfredsställande dokumentation?
På A svarar Pär "Ja" och på B svarar Per "Nej, men det åtgärdas i detta nu"
Nej, skämt åsido, tack för att du tar upp det. HFLS1 är en aldeles för rolig liten högtalare för att sakta men säkert tyna bort.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
|
|
Topic |
|