Jag är lite orolig och skulle vilja ha lite expertis.Mitt problem är rör och dess livslängd.Maskinen är en ARC classic60 med 8st KT88 rör varav ett är lite speciellt.Redan som barn lyste det lite starkare i uppstartsfasen.Jag vände mig omgående till en reperatör som förklara att det var glimtråden.Och kanske inte det värsta problem som kunde uppstå.Detta var 2år sen. Dom 2 senaste starterna har röret fortsatt glöda lite mer än dom andra.Istället för som innan knappt 2-3 sek innan normalisering så fortsätter det lysa som vid uppstart under hela lyssningsessionen typ 2-3 timmar.Rören är väl 2år gamla och replacement är redan inköpta.Jag hör inga förändringar eller ringningar förflyttningar av ljudbild. Vilka symptom bör jag vara extra försiktig med? Går jag på lina redan?
Det är antagligen så att man ser lite mer av glödtråden på det röret. Inte alls farligt. Stör det dig så byt ut rören. När du byter rören så behöver du säkerligen justera in förstärkarens bias, hur det går till står i manualen.