Sitter och försöker att löda bort lite småsignalstransistorer men det funkar inget vidare. Det jag har tillgångtill är givetvis en lödkolv och utöver det så har jag en "sug".
Dock tycker jag att det är svårt så fort det kommer till att flera ben sitter tätt och komponenterna är små. Får även problem om jag lyckas få bort komponenterna, med att lödtenn täcker hålet (små hål) vilket jag inte heller får bort på ett bra sätt, vilket gör det svårt att få nya komponenter på plats.
Loovet, Köp något som kallas avlödningsfläta Det är en kopparfläta på rulle som du lägger intill tennet samtidigt som du värmer med lödpennan. Kapilärkraften i flätan suger upp tennet. Klipp av den bit som är tennfyld, när du går på nästa lödställe Finns även på Biltema men är något sämre Dock tar flätan en hel del värme från lödstället så jag rekomenderar en rel. tunn fläta och att du får suga upp tenn flera gånger Är det ytmonterade paddar, funkar det utmärkt att dra flätan (med lödspetsen på flätan) över padden. Detta är betydligt säkrare metod än sugen, då (åtminstånde jag ) har en förmåga att suga loss hela padden från kortet Mvh /Pix
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.