HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Omnipolära högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KarlXII
Starting Member

34 Posts

Posted - 2008/04/25 :  01:35:19  Show Profile Send KarlXII a Private Message
Jag var in på Audio Concept idag. Första besöket där för mig men det blir nog inte det sista. Det är ju rena High-endmässan!
Skitkul var det och jag rekommenderar verkligen ett besök om ni inte varit där förr.


Ja, nu var det ju inte det som var topic.
Där fanns ett par ordentligt svindyra högtalare från tyska MBL, modell 101E.
De är helt rundstrålande och ljudbilden är ganska annorlunda från vad man är van vid med direktstrålande högtalare. Först tyckte jag att perspektivet var väldigt oprecist och svårt att ta in men efter en stund klarnade det och blev alldeles oerhört luftigt. Själva klangen från högtalaren var verkligen tipptopp så när ljudbilden satt på plats tycker jag att det var en rent makalös upplevelse. Kanske den häftigaste ljudupplevelsen jag haft hittills.
Det lät helt enkelt sanslöst bra.

Någon mer som hört den här riggen eller andra omnipolära högtalare?
Tankar kring det?

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2008/04/26 :  08:41:02  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Mirage har en hel del omnipolära högtalare i sitt sortiment Det här omnipolära högtalare, och tidigare bipolära högtalare är väl lite av deras nisch.

Själv har jag ett par äldre bipolära (M1si) och hade tidigare ett par mindre (M5) i samma serie. Jag gillar verkligen dessa med sitt "stora" och "luftiga" ljud, jag tycker inte att de är "oprecisa". Jag har aldrig lyssnat ordentligt på de nyare omnipolära modellerna.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000