HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nuforce - vilken service!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2008/04/21 :  13:27:00  Show Profile Send svanbo a Private Message
Måste bara dela med mig av en liten solskenshistoria så här i vårsolen

Har haft lite problem med mitt Nuforce AVP 16 försteg. Mitt första försteg var helt dött på centerutgången. Trist. Kontaktade Audio prophile (fick numret av Hemmabiocenter där det är köpt) och skickade ned det till Malmö där de bor. De skickade efter några dagar ett spreutans nytt försteg "eftersom moderkortet behövde bytas och de inte ville låta mig vänta". Inte illa!

Det nya funkade som det skulle. Men efter ett tags användande upptäckte jag en bugg som gjorde att nivåerna för varje kanal inte sparades korrekt vid avstängning. Ibland blev de fel, men bara ibland. Sådär småirriterande. Kontaktade ånyo trevlige Audio prophile som jag hade en lång diskussion med. De menade att man egentligen aldrig behöver stänga av det, eftersom det mår bra av att stå på och drar väldigt lite ström. Men givetvis ska jag kunna stänga av det om jag vill. De kontaktade i sin tur Nuforce i ärendet och ställde frågan.

Dagarna gick och inget svar kom.

Så efter någon vecka fick jag svar. Nuforce har varit långsamma på att svara, så Audio prophile bestämde sig för att lösa det själva i stället för att låta mig vänta. Jag får ett helt nytt försteg, IGEN, och inget AVP16 utan det nyare, 3000 kr dyrare AVP 17!! Detta försteg ska tydligen garanterat vara kvitt den där buggen. Det kallar jag service!!

Ville bara dela med mig av denna historia då jag tycker detta är ett föredöme för hur en hifi-handlare ska bete sig. Alla prylar kan gå sönder och stula, inget konstigt med det. Men sen finns det väldigt många olika sätt man kan hantera ett garantiärende. Detta är väl ett av de allra bästa sätten. Strålande!!

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/21 :  13:56:01  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Hatten av !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2008/04/21 :  14:16:43  Show Profile Send Mindless a Private Message
Minst sagt imponerande service!
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/04/21 :  14:18:42  Show Profile Send B-200 a Private Message
jisses inte illa det!

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2008/04/21 :  16:46:49  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Bra att du delar med dig.
Jag brukar dela med mig av mina goda erfarenheter av Hifi-Consult och Bladelius.
Genom att göra detta kommer fler att inse att det lönar sig att ställa upp när något krånglar.
Bättre reklam kan man inte få.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2008/04/21 :  16:48:36  Show Profile Send svanbo a Private Message
Precis, Björn-Ola. Så tänker jag också. Synd att inte fler inser vikten av god service!! För mig är det nästan lika viktigt som produkten i sig. För vad det gäller prylar/elektronik kan man nästan bara vara säker på en sak: att grejerna förr eller senare kommer gå sönder/strula.
Go to Top of Page

bfjohansson
Member

199 Posts

Posted - 2008/04/23 :  20:59:49  Show Profile Send bfjohansson a Private Message
När det gäller "produkten i sig" måste jag bara göra det inlägget efter att ha kört med deras Ref. 9 SE V2 ett tag nu, fy tusan vilken bra förstärkare. Och vilket steg upp från V1-versionen.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2008/04/23 :  23:18:24  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Kan bara instämma i en väldigt trevlig inställning. Äger själv NuForce slutsteg och även högtalare från Final Sound som Audio Prophile är agentur för. Har träffat herrarna ett flertal gånger och alltid lika skön, avslappnad men seriös inställning till bild och ljud.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/04/24 :  11:26:04  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Otroligt bra och serviceminded företag!
De är värda all beröm då kan få.
Go to Top of Page

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2008/04/30 :  08:49:31  Show Profile Send pewe a Private Message
Audioprophile är alltid exemplariska i sitt uppträdande mot kund. Ett fördeöme helt enkelt som andra i branschen kunde lära sig mycket av.
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2008/05/31 :  21:02:07  Show Profile Send tommypeters a Private Message
En trevlig solskenshistoria

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000