Jag har 3st subbar 1 velodyne,2st kappasubbar,och jag undrar om singnalen från förstärkaren tappar i styrka?.Vad kan man göra?.Finns det något att förstärka singnalen med och i så fall vad.Min förstärkare är en H/K avr7000.Mina frontar är kappa 100 som jag driver med vars 1 H/K singnatur 1.5 bryggat.Förövrigt så blinkar hela huset,finns det någon lösning förutom att plocka ner alla lampor.Alla kablar från supra.Hoppas på Hjälp!!!!!!! OBS:Vad ska man förgrena med från förstärkaren för att få minsta möjliga singnalförlust till slutsteg och subbar?
det ska gå att koppla in alla tre paralellt (på normalt sätt med vilka y-kablar som helst) utan någon som helst förlust. Det är höga impedanser vi pratar om så det finns knappast några strömmar att begränsa.
Hur du löser elkontakternas begränsning vet jag inte. Det får någon elektriker svara på.
Jag har 3st subbar 1 velodyne,2st kappasubbar,och jag undrar om singnalen från förstärkaren tappar i styrka?.Vad kan man göra?.Finns det något att förstärka singnalen med och i så fall vad.Min förstärkare är en H/K avr7000.Mina frontar är kappa 100 som jag driver med vars 1 H/K singnatur 1.5 bryggat.Förövrigt så blinkar hela huset,finns det någon lösning förutom att plocka ner alla lampor.Alla kablar från supra.Hoppas på Hjälp!!!!!!! OBS:Vad ska man förgrena med från förstärkaren för att få minsta möjliga singnalförlust till slutsteg och subbar?
Som Marens skriver är det mycket liten risk att "signalnivån tappar i styrka" med parallell inkoppling av flera basmoduler på samma utgång.
DÄREMOT kommer du sannolikt att råka ut för AKUSTISKA problem i och med att dina basmoduler är av olika fabrikat och modeller och mycket sannolikt har olika frekvenssvar och fasgång. Det är betydligt mer oroande.
Använd hellre samma sorts subbasar. Och se till att du använder kompetanta delningsfilter även till sidosystemen.