HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vem gör kabinett till förstärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2008/04/06 :  13:34:05  Show Profile Send Pabo a Private Message
Jag håller på med ett helt aktivt fyrvägssystem till mitt hifirum. Det består av två stycken subbar med 15 tums Alpine basar samt två golvare med två Hivi 6,5 tummare i mellan basen, en Hivi 6,5 tummare som mellanregister samt en Seas aluminium diskant.

Som förstärkare till subbarna skall jag använda fyra stycken 350W class d moduler med AC/DC onboard som vi själva har utvecklat. VArje bas har två stycken 4 ohms talspolar så jag får ca 700W per element med 1% THD i förstärkaren. Även om de är riktigt tröga (vi körde in 2200Wrms i en bas på jobbet) så borde det fylla ett 18kvm rum. Till golvarna skall jag ha sex stycken av våra 150W/4ohms moduler och vanliga toroidtrafos. Det innebär att alla element får ca 75W vardera.

Delningsfilter-PCBerna kommer på måndag och då skall det byggas. Men jag behöver kabinett till allt detta? Vet någon om det finns något företag i södra Sverige som är bra på detta? Vill ha allt färdigt utom hålen för kontaktdon. Antingen lackade eller eloxerade chassin.

Tack på förhand! (det blir ett bildreportage senare :-)

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2008/04/06 :  18:12:06  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Hej!

Menar du metallsjöjdare av något slag? Surte Precisionteknik är duktiga på metallarbete. Martin Axelind 070-5188783, 031-980301 surte.precisionsteknik (at) telia.com han hjälpte mig med grovkopparslöjd, 300 A grejor.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2008/04/06 18:12:48
Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2008/04/06 :  21:57:37  Show Profile Send Pabo a Private Message
Hej Peranders

Tack för tipset! Jag skall ringa och kolla med dem.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2008/04/07 :  12:46:39  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Om du har gjort ritningen i SolidWorks så kan han ta in den direkt i sina maskiner. Det finns säkert andra filformat som är OK.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2008/04/07 12:46:58
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000