Jag håller på med ett helt aktivt fyrvägssystem till mitt hifirum. Det består av två stycken subbar med 15 tums Alpine basar samt två golvare med två Hivi 6,5 tummare i mellan basen, en Hivi 6,5 tummare som mellanregister samt en Seas aluminium diskant.
Som förstärkare till subbarna skall jag använda fyra stycken 350W class d moduler med AC/DC onboard som vi själva har utvecklat. VArje bas har två stycken 4 ohms talspolar så jag får ca 700W per element med 1% THD i förstärkaren. Även om de är riktigt tröga (vi körde in 2200Wrms i en bas på jobbet) så borde det fylla ett 18kvm rum. Till golvarna skall jag ha sex stycken av våra 150W/4ohms moduler och vanliga toroidtrafos. Det innebär att alla element får ca 75W vardera.
Delningsfilter-PCBerna kommer på måndag och då skall det byggas. Men jag behöver kabinett till allt detta? Vet någon om det finns något företag i södra Sverige som är bra på detta? Vill ha allt färdigt utom hålen för kontaktdon. Antingen lackade eller eloxerade chassin.
Tack på förhand! (det blir ett bildreportage senare :-)
Menar du metallsjöjdare av något slag? Surte Precisionteknik är duktiga på metallarbete. Martin Axelind 070-5188783, 031-980301 surte.precisionsteknik (at) telia.com han hjälpte mig med grovkopparslöjd, 300 A grejor.