HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nya högtalare till Harman Kardon
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HK680Amp
Starting Member

2 Posts

Posted - 2002/12/17 :  11:21:56  Show Profile Send HK680Amp a Private Message
Hej!

Jag söker ett par nya högtalare till en Harman Kardonanläggning. Förstärkaren är av modellen Hk680 och cd-spelaren en Hd740. Högtalarna får kosta runt 5000 och dem ska främja rockmusik, alltså ha ett rejält basljud och ett bra driv. Vore tacksam för tips, gärna ifrån ägare av en likadan utrustning som den ovan nämd, eller liknande, och med den har ett par högtalare man känner sig nöjd med och varmt kan rekommendera.

Olala

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2002/12/17 :  12:48:49  Show Profile Send Sudden a Private Message
Wharfdale Emerald 97 mkIV
Är en högtalare som jag starkt rekomenderar, har lyssnat på den med en H/K 690, lät mkt bra.
Kostar iofs 6500 men klart värt pengarna tycker jag.
Ut och lyssna! / Sudden
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/12/17 :  13:19:57  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by HK680Amp

Hej!

Jag söker ett par nya högtalare till en Harman Kardonanläggning. Förstärkaren är av modellen Hk680 och cd-spelaren en Hd740. Högtalarna får kosta runt 5000 och dem ska främja rockmusik, alltså ha ett rejält basljud och ett bra driv. Vore tacksam för tips, gärna ifrån ägare av en likadan utrustning som den ovan nämd, eller liknande, och med den har ett par högtalare man känner sig nöjd med och varmt kan rekommendera.



Varför inte QLn 606?MvhKristofer
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2002/12/17 :  13:45:25  Show Profile Send jajon a Private Message
quote:
Originally posted by HK680Amp

Hej!

Jag söker ett par nya högtalare till en Harman Kardonanläggning. Förstärkaren är av modellen Hk680 och cd-spelaren en Hd740. Högtalarna får kosta runt 5000 och dem ska främja rockmusik, alltså ha ett rejält basljud och ett bra driv. Vore tacksam för tips, gärna ifrån ägare av en likadan utrustning som den ovan nämd, eller liknande, och med den har ett par högtalare man känner sig nöjd med och varmt kan rekommendera.



Titta på Dali Blue-serien, 5005 har jag tidigare ägt och den var
spelglad och baskapabel. Priset för den är 4500:-


Go to Top of Page

HK680Amp
Starting Member

2 Posts

Posted - 2002/12/18 :  21:07:24  Show Profile Send HK680Amp a Private Message
Tjena!

Tack för tipsen! Jag provlyssnar just nu på wharfedales högtalare och dem rockar bra. Jag köper antagligen dem. Känns inte som att jag har något behov av att lyssna på dem andra två som nämndes eftersom wharfedales lät så bra, det tar ju ändå en del tid i anspråk och julen är snart här. Ha en trevlig jul och njut av musik,julmat och allt annat som hör julen till.

Olala
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000