HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Dårar på vägen!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2008/03/25 :  10:33:56  Show Profile Send Mahler a Private Message
Jaaa ni!

Man läser ju tidningen var och varannan vecka. Dödsolycka hit och dödsolycka dit! Och funderar på hur alla dessa olyckor sker. MYCKET tror jag är korkade omkörningar-rattfylla och allmäna chanstagningar i trafiken. Väldigt lite är REN olycka!!

Igår körde vi Kristianstad - Lidköping (ca 35 mil) och det var nog dom mest intressanta 35 milen jag åkt på länge.

På E4:an var det krypkörning större biten mellan Markaryd och Värnamo. Varför?? Jo, för det första var det en Tysk turist som fick för sig att köra 50 på 110 vägen på sträckan med 2/1 vägarna. Ett par kilometers kö efter honom. Och som lök på laxen kör en skåpbil med två hjul i vänster fil och två i höger fil och VÄGRAR släppa fram bakomvarande trafik!!

Jönköping till Falköping sedan snöar det ymningt. REJÄLT med snömodd på vägarna och minusgraderna börjar komma. Hade en långtradare framför mig i stort sett hela sträckan som gång på gång utför otroligt korkade omkörningar. Bäst (Eller värst??)av allt var mitt inne i djupaste skogen (och ni som kört på den vägen vet hur slingrig och svår den är att köra om på ändå) där han helt obekymrat bränner förbi TVÅ personbilar OCH ytterliggare en personbil med släp!! Trots URUSEL sikt och att vägen svängde. Förmodligen det värsta jag sett under mina 17 år med körkort!! Inget möte kom men vad hade hänt OM en bil kom????

Men inte var det roliga slut med det!! Skara-Götene har snöfallet tilltagit. Dessutom har temperaturen sjunkit ytterliggare och det är klart halt på vägarna och trafiken är TÄT!! Snömodd, halka, urusel sikt alltså!! Helt plötsligt ser jag i vänster backspegel en bil som friskt satsar på att köra om hela ekipaget med bilar som jag befann mig i. Typ 3-4 bilar totalt. Trafiken rullade i ca 80-90 redan och han dundra förbi trots heldragen linje och dålig sikt och kurva OCH mötande trafik som fick gira!! Vad hade hänt om han eller någon annan fått sladd mitt inne i en grupp med typ fem bilar OCH mötande trafik??

Ur led är förståndet!!

Och JAG är inte förvånad att så många dödsolyckor sker när det hela tiden finns dylika idioter på vägarna som äventyrar allas våra liv!!

För hur många av dessa dödsolyckor ÄR rena olyckor och inte dumhet???

-----------------------
Tabula Rasa!

Edited by - Mahler on 2008/03/25 10:38:06

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2008/03/25 :  10:50:42  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Körde Göteborg - Hagfors tur och retur i påskhelgen och såg en hel del idiotsaker!

Försöker definiera vad som egentligen kan benämnas olycka.

# Vägen går sönder pga jordbävning eller liknande.
# Bilen går sönder pga punktering, bromsfel, motorhaveri eller liknande
# Föraren "går sönder" pga hjärnblödning, hjärtinfarkt eller liknande
# medtrafikant råkar ut för något av ovanstående.

Övriga "olyckor" bör väl klassas som dumhet.
# Föraren kör en undermånlig bil
# Föraren är påverkad av medicin, droger, sjukdom eller sömnbrist
# Föraren är påverkad av grupptryck från passagerare, stress (även känt som dålig planering), dödslängtan eller annan psykisk situation
# Föraren har inte kompetens att köra lika bra som han/hon tror att han/hon kan
# Föraren är dum i huvudet

/B
#

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2008/03/25 :  11:13:22  Show Profile Send Mahler a Private Message
Precis!!

Huvudet på spiken Boergars!!

Viktigt att få definitionen rätt!! Särskilt den sista!!

Det som fått mig att tänka lite mer på detta är den tragiska olycka häromveckan då en kommunkollega tillsammans med sambo, 2 åriga barn samt ofödda barn omkom utanför Alingsås!! Hela familjen utraderad på ett ögonblick!!

Ännu vet man kanske inte exakt vad som hände men dom frontalkrocka tydligen med en lastbil! Men man undrar!!

HUR frontalkrockar man med en lastbil om inte den ena eller andra av någon anledning kommer in i den andras körfält???

Var det lastbilschaffisen som satt och halvsov vid ratten, efter ett för långt körpass, och svajjade över mittlinjen samtidigt som personbilen råkade körde lite för långt till vänster??? Ja det är ju sällan en enskild händelse som utlöser en olycka säger man. Eller var det helt enkelt en dum omkörning från personbilsföraren??? I vilket fall som helst fick det en tragisk sluträkning.

Känns bara så fenomenalt fantastiskt otroligt onödigt iallafall många av dessa olyckor!!

Långtradarn igår fick mig uppriktigt förbannad med denna historia i bakhuvudet.. Köra om två personbilar och ytterliggare en med tungt släp med NOLL sikt!! Människan borde uppriktig sagt låsas in med tvångsjacka eller dylikt!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/03/25 :  11:22:30  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Tycker det finns två sidor av myntet, de som kör på tok för snabbt och ansvarslöst, och de som kör extremt sakta. Ingen av dem borde ut i trafiken då de skapar farliga situationer...

"Idioten" som kör på tok för snabbt känner vi alla igen, men det talas väldigt lite om de mycket irriterande trafikanter som i händelse av minsta lilla avvikelse från torr fin sommarväg ligger och kryper i 50-70 på 90-110-vägar med laserstyrning mot mittlinjen. Låg bakom en sådan igår på en vanlig landsväg (90-väg) i strax under 70. Själv hade jag inte bråttom utan låg ett tag bakom. Alla som ville åka i 90 (majoriteten av alla bilar) tvingades göra omkörning i mötande bilars körfält vilket. Väglaget var helt OK, vägrenen låg fri, sikten var god.

Under de 20 minuter jag åkte så såg jag ett oändligt antal omkörningar, många kontrollerade och fina, men en del var rena chansningar. Vem var orsaken till allt detta? Visst måste varje trafikant ta ansvar för sin egen omkörning och göra den vid rätt tillfälle men hade inte "snigeln" varit ute så hade hundratals potentiella olyckstillfällen inte uppstått...


Utopia: Alla håller exakt samma hastighet. Få olyckor skulle hända.

Detta är dock inte realiteten. Om jag ser en bil som dyker upp i backspegeln, vad kan det bero på? Den kör snabbare än mig. Vad göra? Släpp förbi, annars uppstår den stressade omkörningen någonstans. Vägrenen är rätt bra vid såna tillfällen, hela bilen får plats på den och jag ser ingen prestigeförlust i att släppa förbi någon som håller högre fart. Naturligtvis går jag inte ut på vägrenen vid blinda krön eller om det är för moddigt men annars är det ju bara att släppa förbi.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2008/03/25 :  11:34:44  Show Profile Send Mahler a Private Message
Absolut!!

I mitt första inlägg gav jag exempel på detta!! De som kör extremt långsamt och blockerar mer eller mindre medvetet skapar enorm irritation i trafiken och får många (med kort stubin, eller dåligt tålamod, eller som har bråttom) att ta dumma risker!!

Håller med om att dessa är lika stor fara i trafiken som alla "gråben" i trafiken!

Visst är det bättre att flytta på sig om gråben kommer i full blås men som du säger OM man kan!!! På vägen mellan Skara-Götene igår fanns det verkligen ingen väggren att använda sig av. Utan bara ca 70% av vägens normala bredd (pga snömodd, strängar i mitten och halkan!! Trots det dundra dåren förbi i 120 säkert!!

VÄRST av allt är att man inte kan sätta dit dom här idioterna!! Vad hjälper det att JAG ringer till polisen och säger att en snubbe gjorde en korkad omkörning????? Eller att en långtradare gör idiotiska omkörningar?????

Devisen "fångad på bar gärning" gäller ju! Och utan en konstapel vid väggrenen kan dessa dårar härja fritt!! Först OM en olycka sker kan vittnen etc sätta dit dåren. Men då är ju redan familjen utraderad!!!

Nää, fram för en idiotsensor i alla bilar!! Kan inte någon smart ingenjör uppfinna en sådan???? En som känner av väglaget och som förhindrar dig från att göra omkörningar om väglaget, eller maskinen (läs långtradare) inte tillåter detta?? Förståss i kombination med Alkomätare, sömnvarnare och inbyggd stresslindrare!!

-----------------------
Tabula Rasa!

Edited by - Mahler on 2008/03/25 11:52:53
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/03/25 :  11:39:36  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
quote:
fram för en idiotsensor i alla bilar!!


Min anläggningstråd
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/03/25 :  11:59:44  Show Profile Send B-200 a Private Message
Idiotsensorn röstar jag med på.

som automatiskt ger en stöt varje gång de ens funderar på att göra korkade saker.
Det värsta jag vet är när dessa fanskap ligger ända på kofångaren om man rör sig eller står i en korsning.
Brukar rulla bak lite vid korningar bara för att visa att man bör hålla sitt avstånd....

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2008/03/25 :  14:21:04  Show Profile Send Snoddas a Private Message

Känner tyvärr igen mycket av det du skriver om. Min enda förklaring är att människan är en idiot.
Är också övertygad om att det sker en viss del av "självsanering" vid dödsolyckor, framför allt vid singelolyckor. Bara att hoppas att dom inte tar fler med sig vid olyckstillfället.

Snart är det dags att sätta sitt eget liv på spel igen när man tar ut motorcykeln. Dock inte pga. min egen körstil (hoppas jag) utan för att dom flesta inte ser mig av någon underlig anledning



"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/03/25 :  14:36:54  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Snart är det dags att sätta sitt eget liv på spel igen när man tar ut motorcykeln.

Så förbannat sant. Ända sättet att inte bli omkörd av idioter på vägen är att köra så fort att de aldrig hinner ikapp. När jag precis hade tagit mitt MC-kort hade jag en skräckfärd ca 10mil på E20 där alla bilister skulle preja mig av vägen, bara för att jag höll hastighetsbegränsningen.
Har varit nära flera gånger att kollidera med bilister inne i stan för att de tror att störst går först. Eller byter fil utan att kontrollera om körfältet är upptaget. Sitter man inte i en bil finns man inte.

När jag är ute och kör MC måste jag alltid förutsätta att alla bilister vill köra ihjäl mig. Den inställningen har räddat mig flera gånger.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2008/03/25 :  14:52:17  Show Profile Send Snoddas a Private Message
quote:
När jag är ute och kör MC måste jag alltid förutsätta att alla bilister vill köra ihjäl mig. Den inställningen har räddat mig flera gånger.


AMEN!

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2008/03/25 :  15:55:44  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Mer beteendeövervakning istället för hastighetsövervakning skulle nog ge ett bättre resultat för nollvisionen, visst dödar farten - men ibland så känns det som vi silar mygg och sväljer kameler när det gäller trafikövervakningen.

Här runt Sthlm där vi har tre- och fyrfiliga trafikleder så uppstår ju dagligen en massa problem när folk inte förstår att man kan använda den inre filen, utan ligger i 70 på en 110 väg i mittfilen vilket orsakar alla möjliga situationer.
Vid påfarterna där dom tre respektive fyrfiliga vägarna börjar sitter det stora skylar som säger "Påfart i eget körfält. Undvik körfältsbyte", där ska såklart alla leka kamikazepiloter och kasta sig mellan körfälten.


Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2008/03/25 :  16:49:01  Show Profile Send JonasY a Private Message
Körde Uppsala -> Lund igår (70 mil). Det skulle jag inte gjort. Tog nästan 10 timmar (!!!) tack vare en krock söder om Stockholm vilken stängde av/försenade trafiken med cirka 2 timmar i kombination med det pissiga väglaget. Mindre kul.

Sedan var jag ett par meter från att köra in en långtradare i 120. Det var det läskigaste jag varit med om i trafiken, han svängde ut rakt framför mig (jag låg i innerfilen, och han i ytter diton när han plötsligt fick för sig att köra om en annan långttradare i svag uppförsbacke)! Fick bokstavligen ställa mig på bromsen, hade nog en puls upp mot 200 efter det heh ... Otroligt jobbigt när man själv inte kan påverka situationen. Bilen luktade lite bränt gummi efter det

Jag röstar för fler dumhetsrazzior i trafiken! Stanna förare som gör idiotsaker och klipp kortet på plats. Igår körde jag alltså 70 mil på våra mest trafikerade vägar under en av årets värsta trafikdagar, hur många polisbilar såg jag (förutom de som ledde om trafiken efter olyckan). Just det, noll och ingen! Skandalöst.

Fast Tinvall tycker tyvärr det är roligare (eller om han har order ovanifrån för att dra in mer pengar) att sätta upp fartkameror bakom varenda buske.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

Edited by - JonasY on 2008/03/25 16:53:37
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2008/03/25 :  17:09:27  Show Profile Send Mey a Private Message
Som medierna ofta uttrycker det i rapporteringen av dessa olyckor: "det ena fordonet kom av okänd anledning över på den mötande trafikens körbana"

Okänd
Det är väl inget som bara "händer" att det ena fordonet hamnar i mötande filen utan det måste finnas något bakom det, som bottnar i en brist i hanteringen av fordonet i rådande körförhållanden.

Har under mina relativt få år bakom ratten hunnit uppleva ovanligt mycket av vad som händer när folk inte kan köra ordentligt.
Jag har aldrig vållat en olycka, däremot blivit påkörd ett stort antal gånger av folk som missbedömt hastigheter och avstånd.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/03/25 :  18:38:58  Show Profile Send B-200 a Private Message
Bor i trelleborg och här ligger en jävla massa killar och bränner gummi med sina trimmade bilar och hål till avgasrör. alla parkerar på trotoarer men ej i parkeringsrutorna.

såg en polisbil på 1 vecka han bara körde förbi dem utam tillsägelse...?!?!!

Annars aldrig polisbilar, och massa bilar som kör på gågatorna?

Vad i helskotta sker med detta trafikvett som inte finns mer?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/03/25 :  20:10:42  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Erfarenheter på mc säger att åk INTE med reflexsväst på, folk tror du är cyklist och håller på att köra ihjäl dig, eller tror att du tror att du är polis och kör aggresivt mot mcn. Så puckade är trafikanter.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/03/25 :  23:31:30  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Det är ingen rolig bild av trafiken man får i en sådan här tråd, det är skrämmande. Man får bara hoppas att slumpen fortsättningsvis borgar för att man inte heller i framtiden råkar ut för något, skadefri och okrockad so far....

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

ud
Member

894 Posts

Posted - 2008/03/26 :  17:58:23  Show Profile Send ud a Private Message
Dom flesta olyckor beror på brister på 3 håll, var för sig eller i kombination.

HÅLL HASTIGHETEN, HÅLL AVSTÅND och HÅLL UPPSIKT.

Många fortkörare/omkörare lider nog av stress och klarar helt enkelt inte att ligga bakom nån.

Varför måste många förare envisas med att ligga 0,2-0,5 sekunder bakom en annan bil?

Man behöver inte sitta och titta på medpassagerarna för att kunna prata med dom som många tycks tro.


En kompis berättade denna lilla episod från hennes ungdom:
Hon var ute och åkte med pappa som körde lagligt när en "idiot" körde upp nära och var irriterad på
väglusen framför. Så fort det blev möjligt vräkte han sig förbi med en inte alltför vänlig gest och
försvann i fjärran med HÖG hastighet.
Efter bara en dryg kilometer står han ute på en åker och ser ilsken ut bredvid sin fina bil varvid
pappan stannar, vevar ner rutan och säger "hadde så bråttom, och skulle inte längre".
Vevar upp rutan igen och kör lugnt vidare.

torsdag 11 oktober 1956 - tisdag 26 januari 2010
Medlem i Svavel - Södra Vätterbyggdens Audiofiler & VälljudsELit
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10071
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2008/03/26 :  19:15:10  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Underbar historia ud. Sånt man drömmer om att få uppleva.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2008/03/26 :  21:56:36  Show Profile Send Bubbel a Private Message
quote:
Varför måste många förare envisas med att ligga 0,2-0,5 sekunder bakom en annan bil?


Jag undrar det också. Angående ud's berättelse så har jag råkat ut för något också.

Jag och en kamrat var ute och körde en runda (letade vinyl) och i ett litet samhälle (50 gräns) där jag blev upphunnen av saab han körde väldigt nära mig. När jag signalerade att jag skulle svänga av så följde han efter men butikes parkering låg precis vid korsningen varvid jag bromsar in, gubben i Saaben tvärnitar för att inte köra på mig.

Jag blev smått förbannad och irriterad så jag klev ur min bil och gick bort till Saaben gubben kröp ihop lite när han såg minen min väl framme knackade jag ordentligt på rutan efter en kort fundering så åkte rutan ner. Då med ett leende frågade jag gubben bakom ratten om jag kunde få en autograf av honom "varför då" undrade han "Du måste vara världens bästa tankeläsare" svarade jag. Han satt där och glodde på mig en bra stund efter att jag hade parkerat bilen.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2008/03/27 :  16:06:00  Show Profile Send Peter S a Private Message
Otroliga historier

Här kommer en annan rysare.

Körde en tidig mörk morgon på E20 norrut mot Götene. Efter ett litet backakrön fick jag se 4 strålkastare bredvid varandra ett par hundra meter längre framme. En långtrådare höll på att omköre en annan långtrådare i min fil framför ett backakrön.

Jag slog på helljuset och kastade mig in i väjningsfilen.

Blir så trött på sådanna folk.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/03/27 :  16:42:48  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Chaffisen glömde väl att han inte tog Ferrarin den dagen....

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2008/03/27 :  19:36:14  Show Profile Send Bubbel a Private Message
På väg till jobbet är det 2+1 väg och vid ett av skiften där två blir ett körfält hade en bil med husvagn försökt köra förbi en traktor. Men istället så hade de rivit ner många stolpar och rivit upp en hel del av husvagnens främre del så att man såg om i den.

Hur tänker de ?

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/03/27 :  20:57:45  Show Profile Send huzze a Private Message
Hade jag husvagnen den dagen?
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2008/03/27 :  22:24:39  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Har du en tjock kärring .


Då måste du kört helt fel med tanke på vart du bor eller så pendlar du långt till ditt jobb .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2008/03/28 :  16:07:21  Show Profile Send alpinist a Private Message
Hörde om en kollega som körde hem sent en kväll, och såg ett
par billyktor i mötande körfält, i övrigt var allt svart.
Landsväg, 90 knyck.

Det var tydligen en lång raksträcka, och polaren (P) insåg att den
mötande körde rätt långsamt. Strax därefter påbörjade
den mötande en vänstersväng, så att han korsar P:s körfält.
"Det är lugnt, tänker han". Han hinner över långt innan jag är framme. Svängen går dock gruvligt sakta, och när P kommer
närmare så ser han att det är en traktor, som då nästan
korsat hans körfält.

När han kommer ännu närmare ser han något stort&mörkt efter
traktorn...

En timmervagn! Helt utan lyktor eller reflexer!
Nu börjar P bli lite svettig och börjar räkna
på att gå ut i omkörningsfältet, för att undvika
timmervagnen. Det är bara ett problem. Där
är en timmervagn till...!

Blev en REJÄL tvärnit såvitt jag kommer ihåg.

Traktorn drog alltså TVÅ tunga timmervagnar utan några
som helst reflexer eller lyktor på vagnarna! Och
under vänstersvängen så var båda körfälten effektivt blockerade
av några ton timmer....!


Tremolo junkie!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/03/28 :  16:11:55  Show Profile Send matte76 a Private Message
Bland det värsta jag vet är alla j*vla idioter (oftast unga män) som tror att gator i innerstaden är rallybanor...50 km/h eller som vissa gator i Malmö 40 km/h hålls väldigt sällan, men vissa kör i 80-90 km/h så fort en lång raksträcka kommer. Man hoppas bara att de kör in i en poliskontroll (som tyvärr är allt för ovanliga) och blir av med körkortet samt får saftiga böter...innan de skadar/dödar någon med sin framfart!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000