Hjälpte en god vän att inhandla ett par prisvärda begagnade Volla. Undrar om det finns ngn här som vet vad för typ av förstärkare dessa högtalare trivs med, och tyvärr så får den inte kosta mer än runt 5kkr och behöver se fin ut, typ primare i20 looken.. Tack!
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Volla är rätt trögdrivna. Sen är det enl mig en högtalare i högre änden och förtjänar en bra förstärkare.
Hade det stått något annat namn på dem hade det varit dyrare och framförallt ett bättre andrahandsvärde.
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
Jag drev ett par B&W 801F med min Primare A20MkII utan några större bekymmer, så en I21 klarar nog ett par Volla utan att besväras nämnvärt... Sedan finns det pre-out på Primares integrerade (fanns på min A20MkII iaf) så man kan hänga på ett separat Primare-steg om man vill uppgradera sig i framtiden...
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Tack för all feedback! Primaren verkar vara ett fint alternativ och den uppfyller dessutom min väns estetiska krav, speciellt den i silver.. Jag är så förväntansfull på att snart få höra Vollorna :-) Övriga tips mottages gärna
Har lyssnat en hel del på Volla och tyckte det var riktigt svårt att hitta något som matchade bra. Provade olika kombinationer under ett par månder och fick inte till det. Hade inga problem att få Leisure 3 att låta bra med samma elektronik. Volla ihop med Primare var ingen bra kombination, testade dock endast med förra generationen.