HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Snyggaste sångerskan/sångaren
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2008/03/16 :  00:10:00  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Nää,
Jag är inte intresserad att överhuvudtaget disskutera huruvida sladd är på humör eller inte.

För övrigt är det ett jävla dravel. Å inte kan jag stava heller.

Det handlar om vilken som är Snyggaste sångerskan/sångaren

Det är topic.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/03/16 :  08:05:39  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Sladd/

Jag måste hålla med om att ditt inlägg är dravel och inget annat.
Jag måste oxå hålla med om att tråden är oskyldig och att vi knappast bidrar till ätstörningar pga att vi tycker att en sångerska är snygg.

Nu diskuterar vi knappast siliconstinna "MTV-objekt" som inte kan sjunga utan bara kråmar sig framför kameran.

Du vill ha det till att jag är en barnslig mansgris som bara ser till ytan då jag tycker att Elissa är snygg???
Men hon kan faktiskt sjunga oxå och det är vad topic handlar om, snygga sångerskor enligt vår egen smak.

Det enda jag kan hålla med dig om är att Meryl Streep är en otroligt vacker kvinna, hon har en utstrålning som knappt går att finna hos någon annan.

Hade topic handlat om snyggaste skådisarna hade Meryl haft en given topplacering hos mig, tillsammans med Salma Hayek.


A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2008/03/16 :  09:58:32  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Om någon upplevt mitt inlägg som aggressivt ber jag om ursäkt, det var långt ifrån tanken. Jag har heller inte ifrågasatt om tråden är OK enligt hififorums regler, det är klart att den är.

Men ni har fel - i mina ögon - då ni tror att sådana här trådar inte gör skada. En sådan här tråde jämte 50 likadan varje dag på i princip alla forum ger såklart inverkan. Skickar budskap, om vad som är viktigt. Att det alltid finns något att peka på som är ännu värre (silikonstinna MTV eller traditionell porrfilm) gör inte saken bättre alls.

Det är den oinsikten som gör att det går så oerhört långsamt att förändra attityder. Samma mekanismer ger kvinnor lägre lön för samma arbete, samma oreflekterande tankegångar om allt könsförtryck underhåller och stöttar trenden med råare sex, fler våldtäkter och råare våldtäkter. När du utövar sex med ett objekt eller en sak är det vad som händer.

Om man skall kunna vrida allt detta en smula mer rätt är det vi män som måste ta tag i frågan.

Bossebula:
Livserfarenhet brukar sällan sugas upp av andra på det sättet du vill att vi ska göra.

Helt rätt och jag tror inte att man kan lyssna på någon annan och sen göra på ett annat, mer "rätt" sätt. Detta är djupa mekanismer och väldigt tröga system att förändra. Det handlade bara om att få igång någon form av diskussion, och det börjar ju ta sig

Jag får för tydlighetens skull också nämna att jag verkligen inte ser mig själv som ett bra föredömme och något ni skall se upp till, bara någon som med viss trovärdighet har en annan infallsvinkel.

Så, yta. Hur kom det sig att hela samhället hamnade i knät på en så oviktig egenskap? Bortsett från att vi tycker att si eller så är vackert så har egenskapen aldrig tilldelats sådan betydelse förut. vad beror det på?

Varför har vi så många anorektiker idag?
Varför skär sig unga flickor så mycket idag?
Varför opereras så många helt normala människor med kunskap och metoder som förr enbart användes på trafikoffer eller bränskadade?

Många har döttrar eller kommer att få. Pappa är en viktig figur, hur kommer de att slussas ut i livet för att bli starka, självständiga med bra självförtroende? På vilket sätt kommer du att hjälpa dem? Operation? Framsidan på Slitz? eller en trygg identitet?

mvh

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4455 Posts

Posted - 2008/03/21 :  16:58:44  Show Profile Send jari a Private Message
quote:
Om någon upplevt mitt inlägg som aggressivt ber jag om ursäkt, det var långt ifrån tanken. Jag har heller inte ifrågasatt om tråden är OK enligt hififorums regler, det är klart att den är.

Men ni har fel - i mina ögon - då ni tror att sådana här trådar inte gör skada. En sådan här tråde jämte 50 likadan varje dag på i princip alla forum ger såklart inverkan. Skickar budskap, om vad som är viktigt. Att det alltid finns något att peka på som är ännu värre (silikonstinna MTV eller traditionell porrfilm) gör inte saken bättre alls.

Det är den oinsikten som gör att det går så oerhört långsamt att förändra attityder. Samma mekanismer ger kvinnor lägre lön för samma arbete, samma oreflekterande tankegångar om allt könsförtryck underhåller och stöttar trenden med råare sex, fler våldtäkter och råare våldtäkter. När du utövar sex med ett objekt eller en sak är det vad som händer.

Om man skall kunna vrida allt detta en smula mer rätt är det vi män som måste ta tag i frågan.

Bossebula:
Livserfarenhet brukar sällan sugas upp av andra på det sättet du vill att vi ska göra.

Helt rätt och jag tror inte att man kan lyssna på någon annan och sen göra på ett annat, mer "rätt" sätt. Detta är djupa mekanismer och väldigt tröga system att förändra. Det handlade bara om att få igång någon form av diskussion, och det börjar ju ta sig

Jag får för tydlighetens skull också nämna att jag verkligen inte ser mig själv som ett bra föredömme och något ni skall se upp till, bara någon som med viss trovärdighet har en annan infallsvinkel.

Så, yta. Hur kom det sig att hela samhället hamnade i knät på en så oviktig egenskap? Bortsett från att vi tycker att si eller så är vackert så har egenskapen aldrig tilldelats sådan betydelse förut. vad beror det på?

Varför har vi så många anorektiker idag?
Varför skär sig unga flickor så mycket idag?
Varför opereras så många helt normala människor med kunskap och metoder som förr enbart användes på trafikoffer eller bränskadade?

Många har döttrar eller kommer att få. Pappa är en viktig figur, hur kommer de att slussas ut i livet för att bli starka, självständiga med bra självförtroende? På vilket sätt kommer du att hjälpa dem? Operation? Framsidan på Slitz? eller en trygg identitet?



Detta som Sladd tar upp här är viktigt,varje påverkan åt rätt håll är viktig.Varje gång vi slår ner klackarna,och säger stopp och belägg,det här ställer jag inte upp på,bidrar förhoppningsvis så till en förändring.Varje stillatigande,bidrar till "status quo".

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/03/21 :  18:56:22  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag måste väl då tillhöra gnällisarna. Jag tycker det är konstigt och märkligt med en sån här tråd.
Det är lite fjortis över det hela. Det är vad jag tycker, men det är jag det.

Jag tycker i högsta grad att det bidrar till ytligheten i samhället och att likställa det med vackra hifikomponenter
är magstarkt. Objektifiering är väl ett av de stora problemen i sig, varför bidra? Varför? Märkligt.

Men det är jag det, ingen annan.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4455 Posts

Posted - 2008/03/21 :  19:37:05  Show Profile Send jari a Private Message
Den enda du med säkerhet kan förändra,är dig själv.
Om många ändrar sitt agerande och beteende,så
kommer det bli förändring.



Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/03/21 :  20:00:33  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Än så länge har den här tråden inte gått över gränsen, enligt mig.

Men jag förstår invändningarna, har en 16-årig dotter, och vi diskuterar faktiskt det här ämnet då och då, och hon har kollat i genom hela tråden, enligt henne är det inget som hon reagerar över, än så länge....
och hade hon haft synpunkter, då hade ni fått reda på det, det kan jag garantera .

Ser inga sexistiska inlägg, möjligtvis Janet J, men hur mycket verklighet finns där bakom?

Vi är vuxna människor, och kan diskutera ämnet, hoppas jag.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2008/03/22 :  02:59:56  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Sissel Kyrkjebø


Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/03/22 :  09:33:54  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Claes ireland & Jari: Wov, suport! , det är man inte van vid. Låt mig gissa att ni också har upptäckt att de vackraste och sexigaste kvinnorna oftast är de som är jämlikar (om man nu skall inrikta sig på den manligt känslomässiga avdelningen)

Själv har jag alltid tänt primärt på äkthet och IQ (vad nu det senare är) och allt annat därefter i en lång rad. Om "för mycket" yta och konstgjordhet är närvarande så är den närvarande även när det skall krypas i säng, fostras barn eller de där gångerna du behöver dra problemställningar, ventilera jobbval, moraliska dilemman...

PG: fråga din dotter om hon tycker det är OK att få högre eller mindre lön för samma jobb och meriter beroende på hur söt hon är. (sidodiskussionen handlar ju inte om hur mycket porr man ser på bilderna)
Om det var lite större chans att hon fick ännu något bättre lön om hon bar kort kjol, är det då hennes val av plagg? (vi förutsätter att det är som i vekligheten att 80% av de som sätter löner eller har makt över anställningar är män)

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/03/22 :  11:29:52  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Om vi nu tvunget ska köra OT.. Det snackas ibland om att tjejer har bättre betyg i skolan tex. I många fall är det säkert korrekt. Men i en del fall så fick tjejer klart högre betyg för att dom var just tjejer. Lärarens fel så klart. Men det föder ju ett undermedvetet frö om att tjejers betyg är inte lika högt värt och om jag då kommer i en chefsposition och ska anställa någon så har jag det långt bak i huvet och dömer då kanske fel.

Ingen stor grej, men en sak som jag tror påverkar klart mer än en "snyggast" tråd där alla bilder porträtterar välmående och duktiga yrkeskvinnor.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/03/22 :  12:20:03  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Nu börjar avdelningen manliga myter!

Min erfarenhet är att killar är värda sämre betyg om man nu skall/kan göra klump av alltihop. Killar är generellt mer utåtagerande, högljudda, störiga, tar mer plats, presterar klart sämre på prov etc. Tjejer biter ihop, uthärdar, pluggar och seglar ifrån sina klasskamrater i betygsskalan. Trots att lärarnas ansträngningar mest går åt till att hålla killarna på banan överhuvudtaget.

Det finns sedan länge diskussioner om hur svårt killar har att ta sig vidare till universitetet jämfört med tjejer.

att killarna ÄNDÅ sitter och tar högst lön och har makt över anställning och lönenivå säger egentligen det mesta.

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/03/22 :  12:34:32  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Allvarligt talat, gubbar!

Ska jag och flera andra få dåligt samvete och ta på oss skulden för allt kvinnligt lidande i världen för att vi tycker att en kvinna är vacker????

Kan t.ex du sladd säga att du INTE tittar på en kvinna som är vacker, utan hellre tittar bort för att inte andra kvinnor/flickor ska må dåligt??

Du tycker (precis som jag) att Meryl Streep är en vacker kvinna, är detta OK för att hon är "för gammal för dig"??

Jag anser inte att jag bidrar till ökad anorexi och andra ätstörningar för att jag anser att t.ex Elissa är vacker, inte heller för att jag anser att Salma Hayek är vacker.

Vad gäller det som kommit in som OT här så anser jag att det är naturligt att kvinnor och män ska ha samma lön för samma arbete, kvinnor och män ska bedömas på samma grunder, kvotering pga kön ska absolut inte få förekomma, men då måste naturligtvis "gubbväldet" först rensas bort.

Men som sagt, att vi män attraheras av vackra kvinnor och kvinnor attraheras av vackra män, det är nbaturens gång och inget vi kan göra något åt.

Då är det bättre att försöka påverka t.ex tidningar som Vecko Revyn och Slitz plus en del andra lite grövre publiceringar som riktar sig mot män i första hand.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/03/22 :  12:37:43  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Käre vän (mm, medvetet ordval), jag berättade om mina egna erfarenheter. Jag vill minnas att det var ok när du gjorde det själv? Det hände mig i ett par ämne att tjejer som hade sämre på prov och liknande fick bättre betyg. Så ge upp med din FI-attityd nu. Jag försöker att göra ett seriöst inlägg för att väga upp debatten som oftast är väldigt enkelriktad för att man ska verka politiskt korrekt.
(Jag kan hålla med dig om att många killar passar in på din beskrivning men det var inte det jag pratade om just nu.)

Ditt sista inlägg kan inte tjatas isönder. Det går framåt eller hur? Och att begära att alla nuvarande makthavare som råkar vara män ska säga upp sig och gå neråt på en gång är inte realistiskt. Om det ska vara hållbart så måste det bytas ut mot kvinnor på längre sikt. Och utan könskvotering, alla ska behandlas lika. Att vissa "kvinnliga" maktegenskaper ska komma in som ett av flera krav för att bli chef kan väl oxå ses som ett bra krav.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/03/22 :  13:18:44  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
bossebula: Helt ok om det grundade sig på egna erfaenheter. Bara de inte blir generella och legitimerar det skeva som är. menade inget illa.

CarlssonH:


"Allvarligt talat, gubbar!

Ska jag och flera andra få dåligt samvete och ta på oss skulden för allt kvinnligt lidande i världen för att vi tycker att en kvinna är vacker????"


Det verkar inte vare sig logiskt eller lönande

"Kan t.ex du sladd säga att du INTE tittar på en kvinna som är vacker, utan hellre tittar bort för att inte andra kvinnor/flickor ska må dåligt??"

jag gillar vackra kvinnor, som jag tidigare sa är jag också en produkt av vår kultur. Skillnaden är om man kan förhålla sig till det eller slår bort tanken som jobbig.

"Du tycker (precis som jag) att Meryl Streep är en vacker kvinna, är detta OK för att hon är "för gammal för dig"??"

Nej, det är OK för att hon verkar 1) äkta och 2) ha hög IQ (vad det nu är). Hon är också en fantastisk skådespelerska och hon vägrar operera sig. Det väger ihop till något vackert.

Jag anser inte att jag bidrar till ökad anorexi och andra ätstörningar för att jag anser att t.ex Elissa är vacker, inte heller för att jag anser att Salma Hayek är vacker.

Det är säkert rätt. Men att ha omröstningar om "vackrast" gör det definitivt.

Vad gäller det som kommit in som OT här så anser jag att det är naturligt att kvinnor och män ska ha samma lön för samma arbete, kvinnor och män ska bedömas på samma grunder, kvotering pga kön ska absolut inte få förekomma, men då måste naturligtvis "gubbväldet" först rensas bort.

Men som sagt, att vi män attraheras av vackra kvinnor och kvinnor attraheras av vackra män, det är nbaturens gång och inget vi kan göra något åt.

Ändå förändras kulturen med tidsperioder. Om män som resonerar som du alltid hade fått sin vilja igenom så skulle kvinnor faktiskt inte ha rösträtt idag. Det krävs ork för att orka se, mod för att vilja förändra och dessa saker ändrar absolut inte sig själva.

Då är det bättre att försöka påverka t.ex tidningar som Vecko Revyn och Slitz plus en del andra lite grövre publiceringar som riktar sig mot män i första hand.

Inget fel i det. Men att bara peka på det som är värre ger inga förbättringar. Det kan också ses som moralpanik, kristna fördommar eller allmän prydhet, dvs debatten blir helt felriktad. De som läser dessa publikationer - vanliga män - behöver hjälp att inse sina beteenden och sina könsfödommar och det gör man inte genom att ta bort bilder eller ändra halvporr-pubikationer. Det gör man tror jag effektivast genom att ventilera problemet på t ex ett forum för hifi OM det skulle ge effekt minskar slitz & Co automatiskt

edit: Carlsson H: "män som resonerar som du" såg kanske konstigt ut. Jag menar idén att "det är bara naturligt och inte så farligt".

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

Edited by - Hi Fi Consult on 2008/03/22 13:48:07
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/03/22 :  14:41:35  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
quote:
Om män som resonerar som du alltid hade fått sin vilja igenom så skulle kvinnor faktiskt inte ha rösträtt idag.


Nu måste det ha blivit ett missförstånd, jag skriver att jag är FÖR samma lön för samma arbete och att jag är FÖR att män och kvinnor ska bedömas på samma grunder,jag är MOT "gubbväldet", hur får du det till att jag är MOT kvinnlig rösträtt????

Vad jag däremot håller med dig om till 100 % är det du skriver om Meryl Streep, precis min egen åsikt och för att dra det ännu längre kan jag säga att jag älskar att titta på filmerna "Stekta gröna tomater" och "Driving miss Daisy" mycket för att Jessica Tandy är med i dem.
Jessica Tandy var en kvinna som vid 82 års ålder (Stekta gröna tomater) fortfarande var en skönhet, och vilken otrolig utstrålning och charm. Sedan att hon var en av de bästa kvinnliga skådisarna, ja det råder det väl knappast något tvivel om.

A balanced diet is a cookie in each hand.

Edited by - CarlssonH on 2008/03/22 14:42:55
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/03/22 :  14:46:29  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Carlsson H:

jag förstår hur du menar. Om man frågar vem som helst idag oavsett kön så säger alla just detta.

Så varför ändrar sig inte verkligheten?

ps
Green fried tomatoes, en gammal favorit
ds

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

Edited by - Hi Fi Consult on 2008/03/22 14:47:04
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2008/03/22 :  15:33:30  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Märkligt att denna tråden tagit en sådan udda vändning. Jag kan tycka att sladd drar lite väl hastiga och generösa likhetstecken ibland, men och andra sidan förstår jag åsikten och visst kan man mota olle i grind. Vilket också blivit framhävt med all önskvärd tydlighet. Sedermera kan man välja sina slag, som någon tror jag påpekat. Känns för mig avlägset att just hf skulle bli skådeplatsen. Skall vi oberopa en omröstning om huruvida trådar om skönhet skall få förekomma? (om man drar ett synnerligen generöst likhetstecken) Visst känns den tanken lite konstig?
quote:
Så varför ändrar sig inte verkligheten?
En sorglig tanke slog mig... Kan det vara så att det inte finns något kommersiellt inblandat i verkligheten?
Go to Top of Page

HNK
Member

278 Posts

Posted - 2008/03/22 :  17:12:10  Show Profile Send HNK a Private Message
dags o liva upp med lite snygga sångerskor, ni har ju glömt Natalie Imbruglia! http://www.wallpaperbase.com/wallpapers/celebs/natalieimbruglia/natalie_imbruglia_9.jpg

och Norah Jones: http://g-images.amazon.com/images/G/01/music/artists/Norah-Jones-2d-by-Danny-Clinch.JPG
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4455 Posts

Posted - 2008/03/22 :  17:56:40  Show Profile Send jari a Private Message
quote:
Märkligt att denna tråden tagit en sådan udda vändning

Sladd ger oss en tankeställare,och minnsan om den inte "tog" lite också.
Det kan inte vara lätt idag som artist,vad du nu än utövar,du skall inte bara vara enormt duktig på det du gör,du skall vara "vacker" också.



Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/03/22 :  18:45:20  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
Det kan inte vara lätt idag som artist,vad du nu än utövar,du skall inte bara vara enormt duktig på det du gör,du skall vara "vacker" också.


Vi kanske ska starta en tråd, "Sångare/sångerskor som inte är så vackra".

Undrar om det bivit någon reaktion på den topicen .

Men av de exempel på vackra sångerskor som visats upp på bild, är det väl knappast några silikon-stinna tjejer som varit föremål för gillande.. med ett eller annat undantag.

Angående OT-debatten, och den är nog så viktig, vi kan väl bara göra vårt bästa och uppfostra/lära våra barn att tänka efter och på sikt få en annan attityd i samhället.


Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1783 Posts

Posted - 2008/03/23 :  00:14:56  Show Profile Send Amatören a Private Message
För att få tråden på rätt köl igen, fortfarande snyggast:

Glad Påsk

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

HNK
Member

278 Posts

Posted - 2008/03/24 :  16:36:27  Show Profile Send HNK a Private Message
Shakira http://www.bmi.com/images/musicworld/s/shakira_5_500.jpg
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/03/24 :  22:58:00  Show Profile Send dwain a Private Message
Har nu läst igenom tråden lite granna.
Mycket vackra damer här måsste man säga. I många fall är ålder en stor skönhet likaså vishet.

Sladd: Jag köper mycket av det du förespråkar och skriver. MEN jag anser samtidigt att du överdriver något. Det handlar inte om att utse någon form av sexbomb. Utan endast att folk ska få möjligheten att uttrycka sin åsikt om vilken sångare man tycker är snygg. Ganska harmlöst måsste jag säga. Jag har väldigt svårt att tro att detta skulle påverka kvinnosynen negativt.

Jag håller med om att många tyvärr har en tråkig syn på kvinnor. Men jag tror dock inte att kolla på dessa bilder eller att för den delen lägga upp dom förspråkar en dålig kvinnosyn. Det finns massor som är så mycket värre.

Däremot kan jag tycka att diskussionen är ganska viktig. DOCK ska den inte tas i denna tråd utan varför inte skapa en egen tråd? Så kom igen nu gubbar så skapar vi en tråd där vi kan diskutera detta fritt så förstör vi inte denna tråd

Ps. Badbolls bilden var för jäkla kul
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/03/25 :  07:18:21  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
dwain:

1) man skall aldrig jämföra med det som är sämre - då kommer man aldrig vidare. ("detta är inte så farligt, det finns annat som är värre"...)

2) har man inte koll på principen har man inte fått tag på kompassen riktigt. Då kommer det alltid vara fråga om gränsdragning. Hur mycket bröst är OK att visa, (var går gränsen för uppenbar porr) hur mycket sämre lön är ok för kvinnor, (när blir det uppenbart diskriminerande), skall värdinnor vid bilutställning ha bikini och åma sig, baddräkt och stå stilla eller kort-kort kjol och bara le? (varför ha dem alls?)

Annars hör ju denna diskussion inte till tråden egentligen. Fast hur livaktig skulle en tråd bli som hette "diskussion om jämliket"

Jag tackar dock för den diskussion som kom, nu kan alla vackra damer få fritt fram

mvh


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/03/25 :  11:06:52  Show Profile Send dwain a Private Message
Jag anade att detta skulle komma. Det var därför jag fasade för att ge mig in i en diskussion.

Som vanligt har du rätt i båda punkterna. Så långt tänkte naturligtvis inte jag. Man måsste börja någonstans klart. Och varför då inte börja från scratch.

Och som du säger. Var ska man dra gränsen.

Å jo jag tror eller hoppas att det skulle kunna finnas rum för en diskussion om just jämnställdhet. Jag tror det är allt för många som har fått den saken om bakfoten och ser det som någon ond plan för att störta alla män och ge kvinnorna absolut makt.

Men men nog med ot
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000