HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 TRENTEMØLLER - The last resort - Fantastisk skiva!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2008/03/02 :  01:45:32  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Det är ju lite snack kring infected mushroom i olika trådar så jag tänkte tipsa om en helt fantastisk producent från Danmark som heter Trentemöller. Musiken är mer åt ambient/elektroniska hållet. Alltså inte psykadelisk trance som infected.

Han har gjort ofantligt mycket mixar på olika kända grupper, tex the knife, röyksopp osv..

Första skivan heter The last resort och ser ut såhär.

Nu har han precis släppt en dubbelcd med mixar och lite nytt materiel som ser ut såhär:

Ljudet är otroligt bra och ni kan lyssna på smakprov på hans myspace sida:
http://www.myspace.com/trentemoeller

Lyssna på låten "MISS YOU" och "MOAN" och köp sen skivan!

Varje gång jag har haft med denna skiva på mässor och i butiker så har alltid personer viljat att jag ska skriva ner vad han heter på en lapp.. Jag kan även tillägga att på ett par Martin Logan Vantage låter det helt fantastiskt

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Edited by - j0akim on 2008/03/02 01:56:14

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2008/03/02 :  09:33:03  Show Profile Send ninja a Private Message
Jag håller med dig j0akim!

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2008/03/02 :  10:02:07  Show Profile Send johmi a Private Message
Instämmer, båda är helt fantastiska men se till att få dubbe-cd varianten av "the last resort". O vilken bas

/Mikael
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2008/03/02 :  12:00:49  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Dubbelcdn verkar vara omöjlig att få tag på, jag har försökt men fick tyvärr nöja mig med mp3 versionen...

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2008/03/02 :  22:50:39  Show Profile Send johmi a Private Message
Jag inhandlade den när den släpptes. Väl värd att leta efter.
/Mikael
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2008/03/03 :  13:41:24  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Ganska bra band! Finns dock annan tech-house som jag gillar bättre.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2008/03/03 :  14:40:50  Show Profile Send johmi a Private Message
vilket?

/Mikael
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2008/03/03 :  14:49:56  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Dom här fyra, tycker jag är 'peaken' av tech-house...

Theorem - THX: Experiments In Synchronicity
Rene Breitbarth - Solar
M.R.I. - Rhythmogenesis
Ferenc - Fraximal

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/03/04 :  02:56:32  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
Kan också intyga att Trentemöller är en riktig godbit. Det bästa Danmark har att erbjuda enligt mina öron.

Roligt att han samplar Leonard Cohen på titelspåret..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000