HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vienna Acoustics
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2008/02/27 :  17:00:48  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Tacksam för era erfarenheter gällande
Mozart Grand
Beethoven Grand Baby
De kostar nästan likadant, har fått fin fina recenssioner
men vilken låter bättre och på vilket sätt ???

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2008/02/27 :  23:35:08  Show Profile Send Snoddas a Private Message

Lustigt att denna fråga dyker upp nu!

Jag ställde i princip samma fråga för 5-6 veckor sedan till en som säljer Vienna i Danmark. Svaret var att dom låter likadant förutom att det är mer baskapacitet i Babyn. Han rekommenderade mig att välja högtalare efter mitt lyssningsrum. Sväljer rummet mycket bas = Babyn, annars Mozarten!

Jag hade Babyn innan och jag ångrar varje dag jag sätter igång musik att jag sålde dom. Det skräpet jag har/hade tidigare låter/lät helt kasst jämfört med Vienna. Viennaljudet passar mig till 110% och jag kommer att köpa dom igen så snart dom ekonomiska resurserna finns.

Har för mig att du bor i 08-land? Finns det fortfarande ingen som säljer dom däruppe? Du får flytta söderut. Det finns, som jag känner till, fyra par Vienna i olika modeller inom 12 kilometers anstånd från mig

PS. Letar du beggade Vienna så kolla på Hifi4all.dk. Där dyker Vienna upp med jämna mellanrum. Senaste för två veckor sedan, ett par Mozart i Piano som var runt 18 månader gamla för 8500Dkr.......


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2008/02/28 :  00:38:19  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Tack för svaret Snoddas
Du gissade rätt ! jag bor i 08-landet där Vienna A är fortfarande omöjligt att hittas Fattar inte varför. Under de senaste åren har jag följt varenda bokstav beskrivande dessa högtalare och inte hittat något negativt, endast positivt. Jag har bestämt mig för länge sedan att jag ska pensioneras tillsammans med dessa högtalare men hittills har jag inte fått tag i dessa. Nu gör jag en extra ansträngning för att äntligen få tag i de då mina Klipsch har blivit farliga för den lilla hörseln jag fortfarande har....
Tack för länken men mina Vienna ska vara nya !
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000