Author |
Topic |
|
PsYcHoGUN
Member
124 Posts |
Posted - 2008/02/24 : 19:52:36
|
Gokväll folket!
Jag vill försöka hitta ett nytt Hi-Fi system som jag gillar innan slutet på Mars, då ny TV etc. redan finns på plats. Min plan är att toklyssna på så mycket som möjligt och bestämma mig för ngt rätt snart.
Förutom de butiker som finns runt om i Stockholm, så slog mig tanken att "vi" HiFi-galn...entusiater är ett rätt trevligt släkte så det kanske finns lite trevligt runt om i Stockholm, så skulle vilja försöka hjälpa mig att hitta rätt till mitt nya system?! Jag skulle vara grymt tacksam om man kunde få lyssna på lite olika system som folk har hemma hos sig.
Min budget är alltså runt 60kkr inkl. högtalare och elektronik (ej CD) jag kan tänka mig lite högre, MEN då måste det vara VÄLDIGT mycket bättre än allt annat. Min önskan är att köpa ett system som jag kan leva med ett bra tag framöver.
Vem vågar släppa in en galen "Nackabo"?
//Sebastian |
S. |
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2008/02/24 : 20:02:19
|
Sebastian
skicka ett pm till Tobbe L om medlemskap i AÖ där de flesta stockholmare som är villiga att vara aktiva på träffar är. Där kan du säkert på många napp.
Om du vill får du gärna lyssnar på mitt system men var beredd på att omvärdera en del. skicka pm
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
PsYcHoGUN
Member
124 Posts |
Posted - 2008/02/25 : 06:18:32
|
Morrn!
Jag har mailat Tobbe L ang. AÖ ;) och skickat dig ett PM, tack för all hjälp.
//Sebastian |
S. |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2008/02/25 : 08:14:38
|
Du har fått svar nu
Finns många roliga anläggningar runt om i sthlm.
Ett besök på Audio Concept rekomenderas, kan mycket väl tänka mig att göra dig följe dit. Är väldigt sugen på att få provlyssna nya Tannoyerna |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Marc
Member
759 Posts |
Posted - 2008/02/25 : 11:47:49
|
Hej "Galen Nackabo"!
Du får gärna komma hem till mig och lyssna. Har ju f.ö. både min förstärkare Gryphon Callisto 2100 och mina högtalare Focal-JMlab Micro Utopia Be till salu just nu.
Mvh Marc |
Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be |
|
|
PsYcHoGUN
Member
124 Posts |
Posted - 2008/02/25 : 14:48:19
|
Tobbe L: Audio Concept, förutom en massa trevliga högtalare, så har de grymt gott kaffe där ;) Jag har faktiskt lyssnat på MBL-stativarna vid ett tidgare tillfälle och blev väldigt imponerad. Jag skulle faktiskt vilja testa Sonus Faber Cremona tillsammans med Pathos Logos. Skall vi synka något tillsammans? Du har nu mitt mobilnr. så ring mig så kör vi ett race dit :)
Marc: Javisst, jag skickar dig ett PM. |
S. |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2008/02/25 : 15:23:14
|
Glöm inte kameran så att ni kan dokumentera era lyssningsintryck |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2008/02/25 : 15:32:24
|
Den här veckan är fullbokad.
Ska ut titta/köpa högtalare ikväll. Sedan har vi träff hemma hos mig på onsdag. Månadsmöte på jobbet på torsdag....
Men någon gång nästa vecka kan funka. Jag slår dig en pling så bestämmer vi något
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
|
Topic |
|