HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Basvägg(!)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jos
Member

815 Posts

Posted - 2002/12/15 :  20:51:09  Show Profile Send jos a Private Message
Två såna här måste man bara ha!

http://www2.blocket.se/view/790382.htm?l=0

Eller inte...

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2002/12/16 :  00:12:16  Show Profile Send Saro a Private Message
hmm.. jag är inte så sugen på att köpa något som ser ut att ha element som man skulle kunna klippa sönder korgen på med nagelsax.

men ifall man skulle bygga något sådant med 24 st Tc-sound 10" :)
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/12/16 :  08:30:03  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:
Originally posted by Samuelrönnqwist

hmm.. jag är inte så sugen på att köpa något som ser ut att ha element som man skulle kunna klippa sönder korgen på med nagelsax.

men ifall man skulle bygga något sådant med 24 st Tc-sound 10" :)


Det fungerar tyvärr inte med TC Sounds baselement i en sådan öppen konstruktion. De tiotummare som sitter där är utmärkta, snudd på idealiska för uppgiften. De sitter inte där av en slump alltså. I och med att det är så många så blir konutslaget MYCKET litet och distorsionen låg.

I ett experiment testades en hel PA-vägg (typ 10 x 20 m) med dessa element. Det är för att vid konserter strålas basen rundstrålande och stör om givningen. Med detta arrangemang får man mycket kraftig direktivitet även ned till 20 Hz. En effekt av det hela är att folk lååååångt (kilometervis) bort i skogen undrade vad det var som dunkade... . De ringde Polisen!


Johan.

P.S. Annonsören ville ej ha folk som ringde och frågade om detaljer. P g a den röriga och knapphändiga informationen med mängder av meningsbyggnadsfel förelsår jag att vem som helst ringer och frågar om dem. D.S.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2002/12/16 :  14:20:07  Show Profile Send Saro a Private Message
jasså.. jag trodde det var något plojbygge
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/12/16 :  17:17:37  Show Profile Send drgreen a Private Message
magneterna på elementen ser rätt taniga ut....
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2002/12/16 :  20:22:17  Show Profile Send jos a Private Message
quote:

P.S. Annonsören ville ej ha folk som ringde och frågade om detaljer. P g a den röriga och knapphändiga informationen med mängder av meningsbyggnadsfel förelsår jag att vem som helst ringer och frågar om dem. D.S.



Haha, jag vet. Det är en riktigt bra försäljare.... Såg en annons tidigare på samma sida där annonsören uttryckligen sa att alla frågor via mejl åkte i korgen direkt. Motiveringen var att han/hon inte orkade skriva massa svar...
Jag skickade följande: Hej! jag är mycket intres.. -Äh, orkar inte skriva längre.
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/12/16 :  22:54:34  Show Profile Send mag a Private Message
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

P.S. Annonsören ville ej ha folk som ringde och frågade om detaljer. P g a den röriga och knapphändiga informationen med mängder av meningsbyggnadsfel förelsår jag att vem som helst ringer och frågar om dem. D.S.

--------------------------------------------------------------------------------



Haha, jag vet. Det är en riktigt bra försäljare.... Såg en annons tidigare på samma sida där annonsören uttryckligen sa att alla frågor via mejl åkte i korgen direkt. Motiveringen var att han/hon inte orkade skriva massa svar...
Jag skickade följande: Hej! jag är mycket intres.. -Äh, orkar inte skriva längre.




//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/12/16 :  23:04:46  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by jos

Två såna här måste man bara ha!

http://www2.blocket.se/view/790382.htm?l=0

Eller inte...



Hej Jos!

Så fort han säljer ett par likadana väggar med 15 tummare i får man väl slå till. Minst 12 tum skall det vara i basen!
Får nog byta frugan innan ett köp av dessa kan bli aktuellt.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/12/17 :  08:25:49  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:
Originally posted by jos

quote:

P.S. Annonsören ville ej ha folk som ringde och frågade om detaljer. P g a den röriga och knapphändiga informationen med mängder av meningsbyggnadsfel förelsår jag att vem som helst ringer och frågar om dem. D.S.



Haha, jag vet. Det är en riktigt bra försäljare.... Såg en annons tidigare på samma sida där annonsören uttryckligen sa att alla frågor via mejl åkte i korgen direkt. Motiveringen var att han/hon inte orkade skriva massa svar...
Jag skickade följande: Hej! jag är mycket intres.. -Äh, orkar inte skriva längre.



Håller med denne försäljare. Om man ska göra affären vill jag prata med försäljaren/köparen. Då går det snabbare och smidigare att komma överens. Med mejl så studsar det bara fram och tillbaka till ingen nytta. Sedan rinner det ofta ut i sanden.
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2002/12/17 :  08:56:20  Show Profile Send jos a Private Message
[/quote]
Håller med denne försäljare. Om man ska göra affären vill jag prata med försäljaren/köparen. Då går det snabbare och smidigare att komma överens. Med mejl så studsar det bara fram och tillbaka till ingen nytta. Sedan rinner det ofta ut i sanden.
[/quote]

Även när du får reda på att det endast fanns mejl adress och inget telefonnummer?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000