hmm.. jag är inte så sugen på att köpa något som ser ut att ha element som man skulle kunna klippa sönder korgen på med nagelsax.
men ifall man skulle bygga något sådant med 24 st Tc-sound 10" :)
Det fungerar tyvärr inte med TC Sounds baselement i en sådan öppen konstruktion. De tiotummare som sitter där är utmärkta, snudd på idealiska för uppgiften. De sitter inte där av en slump alltså. I och med att det är så många så blir konutslaget MYCKET litet och distorsionen låg.
I ett experiment testades en hel PA-vägg (typ 10 x 20 m) med dessa element. Det är för att vid konserter strålas basen rundstrålande och stör om givningen. Med detta arrangemang får man mycket kraftig direktivitet även ned till 20 Hz. En effekt av det hela är att folk lååååångt (kilometervis) bort i skogen undrade vad det var som dunkade... . De ringde Polisen!
Johan.
P.S. Annonsören ville ej ha folk som ringde och frågade om detaljer. P g a den röriga och knapphändiga informationen med mängder av meningsbyggnadsfel förelsår jag att vem som helst ringer och frågar om dem. D.S.
quote: P.S. Annonsören ville ej ha folk som ringde och frågade om detaljer. P g a den röriga och knapphändiga informationen med mängder av meningsbyggnadsfel förelsår jag att vem som helst ringer och frågar om dem. D.S.
Haha, jag vet. Det är en riktigt bra försäljare.... Såg en annons tidigare på samma sida där annonsören uttryckligen sa att alla frågor via mejl åkte i korgen direkt. Motiveringen var att han/hon inte orkade skriva massa svar... Jag skickade följande: Hej! jag är mycket intres.. -Äh, orkar inte skriva längre.
P.S. Annonsören ville ej ha folk som ringde och frågade om detaljer. P g a den röriga och knapphändiga informationen med mängder av meningsbyggnadsfel förelsår jag att vem som helst ringer och frågar om dem. D.S.
Haha, jag vet. Det är en riktigt bra försäljare.... Såg en annons tidigare på samma sida där annonsören uttryckligen sa att alla frågor via mejl åkte i korgen direkt. Motiveringen var att han/hon inte orkade skriva massa svar... Jag skickade följande: Hej! jag är mycket intres.. -Äh, orkar inte skriva längre.
Så fort han säljer ett par likadana väggar med 15 tummare i får man väl slå till. Minst 12 tum skall det vara i basen! Får nog byta frugan innan ett köp av dessa kan bli aktuellt. Mvh Kenth
quote: P.S. Annonsören ville ej ha folk som ringde och frågade om detaljer. P g a den röriga och knapphändiga informationen med mängder av meningsbyggnadsfel förelsår jag att vem som helst ringer och frågar om dem. D.S.
Håller med denne försäljare. Om man ska göra affären vill jag prata med försäljaren/köparen. Då går det snabbare och smidigare att komma överens. Med mejl så studsar det bara fram och tillbaka till ingen nytta. Sedan rinner det ofta ut i sanden.
[/quote] Håller med denne försäljare. Om man ska göra affären vill jag prata med försäljaren/köparen. Då går det snabbare och smidigare att komma överens. Med mejl så studsar det bara fram och tillbaka till ingen nytta. Sedan rinner det ofta ut i sanden. [/quote]
Även när du får reda på att det endast fanns mejl adress och inget telefonnummer?