HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare köp
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zargon
Starting Member

25 Posts

Posted - 2002/12/15 :  20:10:19  Show Profile Send Zargon a Private Message
hallå, första gången jag skriver här, så jag vet inte vad det e folk som brukar svara, men jag frågar iaf =)

jag ska köpa min (första) förstärkare nu väldigt snart, jag har ganska bra högtalare, som klarar det mesta, kan inte ge några tekniska specifikationer, men skit samma,

till frågan: Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa, den e bara till för personligt bruk,, jag har kollat på NAD C300, som verkar bra för sitt pris, och NAD C350 som verkar ha mycket att bjuda på,
men sen finns det ju Harman/Kardon oxå, har inte hittat så mycket om de, men jag har fått för mig att HK650 motsvarar NAD C350, vilken ska man köpa då, vilken ger mest, vilken är mest prisvärd, vilken har ni själva och varför?

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2002/12/15 :  20:14:22  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Jag skulle titta på en begagnad LINN majik eller någon arcam och kanske cambridge.
vad jag själv har så är det försteg linn LK1 slutsteget är ett hembyggt MOSFET slutsteg på nånstans mellan 30 och 40 watt högtalare LINN index II.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

axel
Starting Member

33 Posts

Posted - 2002/12/15 :  22:16:18  Show Profile Send axel a Private Message
Jag har nyligen köpt en hk 650 begagnat för 2200kr och är nöjd med den. Hk 650 och NAD 350 har ungefär samma effekt- och strömresurser. En skillnad är att hkn har phono-steg.
Skillnaden i ljud är svår att beskriva så det tänker jag inte ge mig in på, kanske kan de här länkarna ge lite hintar:
http://www.audioreview.com/Integrated+Amplifiers/NAD,C,350/PRD_125130_2717crx.aspx

http://www.audioreview.com/Integrated+Amplifiers/Harman+Kardon+HK+650/PRD_115819_2717crx.aspx

mvh Axel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000