HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Cykeltips sökes-KÖPT!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/02/26 :  10:53:41  Show Profile Send brewitz a Private Message
Claes_Ireland: Jag har en Condor Fratello (m Ultegra, trippel). Sorry för OT..
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2008/02/26 :  11:13:29  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Jag har en sådan bataglin med Ultegra dubbel) också sorry för OT. Men en Racer är bara så överlägsen när man vill transportera sig fort. Har man en gång vant sig vid dess utväxling så vill man inte gå tillbaka.

Har dock också knä problem från och till men kommer försöka komma igång på nytt nu till vår. Det är fruktansvärt kul att cykla.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2008/02/26 :  11:20:52  Show Profile Send Micke Y a Private Message
quote:
Det är nog egentligen inget "kroniskt" fel på mina knän utan det är problem med "iliotibial-bandet" (tror jag det kallas på svenska), dvs. det "band" som går på utsidan låret som ställt till det och resulterat i knäproblem. Enligt den fysioterapeut jag varit till ett par gånger nu så har problemet troligen uppkommit pga att jag är "obalanserad", dvs. vissa muskler är lite för svaga. Fram till problemen började så sprang jag ca 40 km i veckan (4 pass i veckan) och då sliter det på lederna om inte kroppen orkar "hålla emot". Jag ska börja göra diverse övningar som förhoppningsvis kommer göra mig mer motståndskraftig mot skador.




Jag har haft samma problem och det var till 99 procent relaterat till (brist på) stretching. Samma sena ansträngs vid cykling också prövade att cykla som alternativ.
Vad säger din napprapat?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/02/26 :  18:14:45  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Nice Brewitz..Jag hojjar mest på min cervelo team soloist
http://www.cyclingnews.com/photos/2003/tech/probikes/CSC_Cervelo/Bike.jpg
Men med campa zonda hjul.

Jag har för många hojjar, har seriöst funderat på en audax typ. För mer bekväm snabb transport cykling och lätt touring. Bara det att Audax som begrepp verkar inte finnas i Sverige.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

sisko
Member

202 Posts

Posted - 2008/03/08 :  20:43:36  Show Profile Send sisko a Private Message
Har det blivit någon hoj än? Tre mil i snöslask å lera idag var underbart, framförallt för att det känns som om våren verkligen är på väg.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/03/08 :  20:49:38  Show Profile Send brewitz a Private Message
Just ja, har du hittat en hoj ännu?

Tolv mil idag (sol halva vägen, skurar och molningt på vägen hem) var underbart. Till och med backarna norr om London var riktigt sköna att ta sig över.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2008/04/05 :  19:15:35  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det tog ett tag att komma till skott (mest pga förkylning, släktbesök, konferens och sedan ytterligare en förkylning) men idag var jag iväg och hämtade min cykel.
Det blev en Specialized Allez 18, dvs. en "Road bike". Tack för alla tips jag fick i den här tråden

Jag var ute och cyklade en stund på eftermiddagen. Det var tänkt som en kort tur för att kolla inställningarna, men det var så skoj att jag nog var ute i drygt en timme. Det gick faktiskt ganska bra trots ovana vid vänstertrafik och trots att det är flera år sedan jag cyklade senast.

Tyvärr har den engelska vintern har bestämt sig för att göra comeback den här helgen, från 15 grader varmt med sol tidigare i veckan till 5 grader varmt med regn (och i morgon ev. snö!) så det blir nog inte så mycket cyklande i morgon.

Mitt knä är för övrigt mycket bättre, jag springer fortfarande inte så långt (och sprang inte alls när jag var förkyld så då blev formen ännu sämre) men springer i alla fall 4 ggr veckan och känner inte av knät direkt längre. Med lite tur är jag tillbaka till 20-30 miles i veckan lagom till sommaren.

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/04/06 :  09:08:51  Show Profile Send brewitz a Private Message
Kul!! Ta det lugnt tills du känner dig säker på vänstertrafik, kanske är du extra begåvad men för mig tog det ett par hundra kilometer att få in det i skallen. Säg bara till så tar vi en tur, det är enkelt för mig att trampa ner mot ditt håll.
Go to Top of Page

Little Esther-fan
Member

298 Posts

Posted - 2008/04/06 :  11:31:14  Show Profile Send Little Esther-fan a Private Message
Det är en grymt snygg hoj som du köpte, det måste jag erkänna! Lycka till
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2008/04/06 :  18:52:05  Show Profile Send f95toli a Private Message
Brewitz: Det blir nog till att åka runt på småvägarna inne i bostadsområderna kring där jag bor tills jag vant mig. Lyckligtvis är inte trafiksituationen här fullt lika traslig som i områderna runt där du bor.
Det skulle vara kul om vi kunde åka ut på en tur så småningom. Fast det får nog vänta till vädret blir bättre. Det kom faktiskt snö på riktigt idag. För första gången på hela vintern.
Några entusiater lyckades faktiskt med att bygga ett par små snögubbar i parken utanför där jag bor


Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/04/06 :  18:58:02  Show Profile Send brewitz a Private Message
Vi väntar på solsken innan vi bestämmer något. Igår fastnade jag i två rejäla hagelskurar mitt ute i ingenting. Spöregn och isande kall vind ovanpå det gjorde de sista nio milen hem trista som .... Sol, Themsen och en pub är mera vad jag vill ha nästa cykeltur.
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2008/04/10 :  20:55:13  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Nyss hemkommen från dagens Duathlonträning. Cykeldelen gick väl sådär men löpningen bättre.

Här en bild på mitt hemmabygge.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2008/04/10 :  23:05:18  Show Profile Send f95toli a Private Message
Häftig cykel

Vilken typ av duathlon kör du?
Triathlon finns det väl 3(?) olika distaner på, från sprint till Ironman. Gäller samma sak för Duathlon?

Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2008/04/11 :  21:03:23  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Körde långdistanstriathlon (Ironman) förr i tiden men nu tränar jag mest utan att tävla. Duathlon är egentligen inte min grej då jag är simmare från början men än är det för kallt i vattnet för triathlon så duathlon får duga.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000