HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Efter upphållet - fortfarande sann lyssnarglädje !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2008/02/20 :  23:45:11  Show Profile Send Passerati a Private Message
Som ett par medlemmar känner till, så har jag haft ett köpuppehåll av skivor på ca ett halvår.
Säkert en ganska lång tid för många av oss musikälskare.
Men att återupptäcka sin skivsamling har gett mig mycket nöje framför högtalarna.

I stort sett allt utom dansband eller country har pga musiksmak och samling passerat skivspelaren under detta halvåret.
Detta till ett mycket stort nöje och minnen från svunna tider.


Men efter moget övervägande så drog jag ett streck i kalendern.
Idag började en ny tid och med det är spelplanen öppen för skivinköp igen.
Besökte som en konskvens av beslutet Bananamoon, en lokal skivaffär på järntorget i Örebro.
Väl där hittade jag tre skivfynd för sammanlagda 99 bagis, en lagom summa att investera i njutbar musik.

Grupp vars första album släppes 1992, blev första fyndet.
En skiva som jag många ggr tidigare tänkt köpa men alltså ej gjort.
Med facit i handen skulle det alltså visa sig ta 16 år tills den nu letat sig till sin platsen i min skivsamling.

Den som kan och därmed väntar på nåt gott, blir förhoppningsvis minst lika nöjd som mig, när väl målet uppnås.

Nästa skiva blev samlingsplattan med Atomic Swing. Skivan med namnet In their finest hour innehåller sköna spår som Smile, In the dust och Stone me into the groove. Varav den sista låten också släpptes 1992, 16 år där med mao.

Sista skivan och tredje skivan är med Chris Cornell vid mikrofonen.
Det självbetitlade albumet med gruppen Audioslave är hemma igen.
Skönt att få njuta och hålla i den skivan igen, försvann nämligen olyckligt.


Fika hanns såklart också med under dagen, en såpass viktig händelse måste ju bara uppmärksammas med trevligt sällskap och fika.


(blev någon konstigt istället för symbolen, men ändrat nu)

Edited by - Passerati on 2008/02/21 00:01:03

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2008/02/21 :  10:56:21  Show Profile Send rovis a Private Message
I samband med nya stereokomponenter eller flytt är det trevligt att lyssna sig genom hela samlingen i en specifik ordning. Det är ett bra tillfälle att rensa också, vill man verkligen inte lyssna på en skiva kanske det är länge att slänga, ge bort eller iaf sortera undan.

Lätt för mig att säga dock, som bara har ett par hundra skivor och byter på sin höjd en komponent om året.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000