HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Bytes
 Sökes: vettigt ljudkort.. mot: Zachry D250 *bytt*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/02/12 :  04:01:11  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Som rubriken säger...

Jag blåste ljudkretsen på moderkortet på datorn med en idiot-inkoppling. Så jag behöver ett ljudkort. Det mesta av intresse.

Edit: MIC-ingång på ljudkortet är ett krav (använder head-set ibland) Sedan får det gärna finnas stift på kortet så man kan loopa ljudet till fronten-uttagen på dator-chassit).


Jag har ett Zachry D250 sub/mono-block som står och samlar damm, och kan tänka mig ett byte.
Finns i Kumla/Örebro-trakten.




Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Edited by - Gaffa on 2008/02/29 11:47:48

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2008/02/13 :  01:37:51  Show Profile Send Passerati a Private Message
Ny eller mindre ny burk.
Vilken anslutnings standard har du på moderkortet ?
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/02/13 :  05:55:55  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Oj, glömde det...

MEH! För trångt bland PCI-platserna (dubbla grafikkort)! Ser ut som om det behöver bli USB eller Fire-Wire ljudkort. Internt eller Externt spelar mindre roll.
Ska experimentera lite med platserna, flyttar jag nätverks-kortet kanske det löser sig med grafikkortskylningen i alla fall. Fan, bygga datorer är ju ren ingenjörskonst nu för tiden.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/02/29 :  11:47:20  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Bytt...

(tråden kan stängas)

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000