HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Bygga mindre rörstärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

primere
Member

447 Posts

Posted - 2008/02/06 :  12:54:10  Show Profile Send primere a Private Message
Hej svejs!

Vet att det finns en hel del kompetens på detta forum angående diverse självbyggen. Ville kolla lite om någon har koll på hur pass svårt det är att bygga en egen rörstärkare inget monster! Ca 10-15 W någonting! Jag går nämligen i funderingar om att bygga en egen iPod högtalare som ska ha det där lilla extra :)

Jag har inga problem med att löda eller jobba med el .. har även en polare som hjälper när det kniper som är utblidad elektriker!

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/02/06 :  13:53:22  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message

Typ en sån här med inbyggd rörförstärkare?
Jag skulle rekommendera stereofoni framför elektronrör isf.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2008/02/06 :  16:35:36  Show Profile Send primere a Private Message
Mjaa mer så här var det tänkt!
http://www.versaudio.com/vers2xmain.html

Det måste ju gå och göra något snyggt med rör med den som inspiration!
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/02/06 :  17:49:52  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Jag kommer inte på något bra svar riktigt

Det går absolut att lära sig bygga rörförstärkare, men vadå.. till en liten låda med två bredbandselement i?
Varför inte åtminstone två lådor med varsin liten bredbandare i?

Fy.. nu blir jag riktigt sugen på att bygga en undermålig liten högtalare med inbyggd rörförstärkare, mest för att det vore charmigt på något sätt. Jisses vad fort jag skulle tröttna på projektet! Men ändå... man kanske skulle...

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

ockham
Member

395 Posts

Posted - 2008/02/06 :  20:53:18  Show Profile Send ockham a Private Message
ok den här ger ca 4 watt i UL koppling men det låter bra

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=58260

/O

Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.

Mitt System
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000