HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bra cd transport ???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

silvestro
Member

122 Posts

Posted - 2002/12/15 :  11:14:05  Show Profile Send silvestro a Private Message
Är ut efter en bra cd transport till en rimlig pris. Nu använder jag en Sony DVP 7700 med en North Star Model 192 DAC. Har hört att Sony. Pioneer eller Teac VRDS har god mekanik som transport. Är det nån som har erfärenhet eller synpunkter om dessa eller andra som kan ar bra??

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2002/12/15 :  11:17:06  Show Profile Send jajon a Private Message
En begagnad Linn Mimik kan du få för runt 5000 och den fungerar alldeles
lysande som transport om lasern är någorlunda fräsch.

Mimik + Numerik (DAC) är ju en läskig kombination :-)

Go to Top of Page

silvestro
Member

122 Posts

Posted - 2002/12/15 :  17:08:16  Show Profile Send silvestro a Private Message
Linn Mimik som transport? är det någan annan som har uppfattningar om Mimiks qualitet com transport?
Go to Top of Page

daggen
Member

70 Posts

Posted - 2002/12/15 :  18:46:43  Show Profile Send daggen a Private Message
köp hellre en karik. den är bättre på allt och den har en mycket coolare släde....dessutom är den ju inte så jättemycket dyrare...
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2002/12/15 :  18:49:09  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
Kariken , är det den som har sån underbar mekanism,?????
är den bara en trasnport
vad bör en sån kosta begad?? någon som vet?

h
micke
Go to Top of Page

daggen
Member

70 Posts

Posted - 2002/12/15 :  19:01:33  Show Profile Send daggen a Private Message
jo, släden är helt enormt gediget byggd. det går inte att rubba den ens en gnutta och den kommer fram snabbt och nästan helt ljudlöst...bara ett svagt väsande ljud ;).

den är inte bara transport, den är en komplett cd-spelare. men numerik d/a-omvandlare rekomenderas, ojoj vilket ljud ;)
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2002/12/15 :  19:03:19  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
jo det är det mest gedigna jag träffat på i alla fall, de påstar att man utan problem ska kunna lyfta omkring spelaren i släden, skulle jag inte våga mig på med min cd

men men, vad är ett rimligt begat pris för en sådan pjäs??

h
micke
Go to Top of Page

daggen
Member

70 Posts

Posted - 2002/12/15 :  19:08:47  Show Profile Send daggen a Private Message
en fräsch karik kan du få från 6-10k beroende på hur gammal den är...går att hitta billigare men då är dom risiga och oftast måste lasern bytas ut ganska snart.
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2002/12/15 :  19:20:58  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
inte mer ändå, de var väl ganska dyra" när de kom, hur står sig en karik mot en ny 10000 kronors spelare???

lyssnade på en på takt och ton i luleå en gång, den gav ifrån sig ett väldigt högrekvent ljud (inte i signalen utan från själva spelaren)som jag tyckte förstörde allt, de på affären verkade inte ha hört det, är det någon annan som upplevt samma eller var det bara nått fel på just den??

h
micke
Go to Top of Page

daggen
Member

70 Posts

Posted - 2002/12/15 :  19:32:41  Show Profile Send daggen a Private Message
min låter inte...har inte hört någon annan som låter heller...kan inte tänka mej en 10k spelare som skulle ha något att sätta emot kariken gällande musikalitet. det är inte mycket som skiljer karik och genki tycker jag...genkin är kanske lite mer välupplöst men vid blindtest så skulle jag nog ha stora problem att skilja dom åt. genkin kostar 16k och personligen tycker jag att den är grymt prisvärd. karik kostade 24500 1999 då den slutade säljas.

btw, bor du i luleå så kan du gärna få komma och lyssna på den och resten av min anläggning
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2002/12/15 :  19:58:42  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
aha, du bor i lule, gör jag me, jo det skulle vara trevlig,
när skulle det passa dig?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000