HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Scan-Speak 25W/8565
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2008/01/27 :  06:55:30  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Är det någon som vet rekommenderade lådvolymen för denna driver? Även andra egenskaper som inte finns på produktbladet tas tacksamt emot.

J. Ullberg

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/01/27 :  08:02:50  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Kommer du inte ihåg storleken på mina lådor?
Det gör inte jag heller, men du har väl WinISD?

Det finns en 8565-01 som är något mer optimerad för basreflexlåda har jag för mig, och 8565-00 som passar sluten låda lite bättre. Jämför Qts.
En annan lustig egenskap är att det finns versioner som skiljer sig lite åt vad gäller konmaterialet. En något skrovligare och en slätare.

Jag har ett par -00 som jag inte använder ännu, om du vill låna. Jag kan även ha i mina gömmor en adress till någon som har ett par till salu.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2008/01/28 :  04:49:41  Show Profile Send Buggsson a Private Message
quote:
Det gör inte jag heller, men du har väl WinISD?


Nej, jag har SPEAK, men det är inte installerat ännu, måste skaffa ett ex av windows först. Tänkte jag skulle slippa sätta in allt för många element i programmet bara för att sortera bort de uppenbart olämpliga.

Det är -00 då som jag skall ha, jag skall köra slutet för alla frekvenser.

Tack för erbjudande om lån, men det lär dröja ett tag till innan läget blir mer "skarpt".

J. Ullberg
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/01/28 :  11:08:46  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Aha. Ja, något mellan 80 och 130 liter handlar det iallafall om för ett element.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2008/01/29 :  00:43:44  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Det var en hel del det, jag har hittat tolvtummare som fungerar runt 30 liter. Då får den läggas på hyllan för eventuella framtida bruk.

J. Ullberg
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000