HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Trasig advantage S1, Spinner igen!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

har-man
Member

148 Posts

Posted - 2008/01/26 :  23:12:05  Show Profile Send har-man a Private Message
Har problem med min S1:a som jag köpt begagnad.
Har haft inne den för 2v sedan på av-teknik i göteborg för reparation.
Har nu hunnit spela ca 3 skivor o felet är tillbaka.
Felet är att vänster kanal distar o sprakar när man spelar, det fortsätter också i några sekunderefter det att cdn varvar ner i transporten.
Någon som hört om liknande problem med S1:or eller som kanske vet något annat av värde?
Ska ringa till av-teknik på måndag men var tvungen o lufta min frustration lite.

/aLEX

Edited by - har-man on 2008/02/18 22:17:53

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/01/26 :  23:58:23  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Slå en signal till HifiConsult?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

har-man
Member

148 Posts

Posted - 2008/01/27 :  00:13:53  Show Profile Send har-man a Private Message
Redan gjort och dom skickade mig vidare till av-teknik....

/aLEX

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/01/27 :  11:37:02  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Hej!

Om felet kvarstår efter reparation så är det AV-teknik du skall vända dig till. (hittade de något fel? har de lagat något eller bara sagt att den är OK?)

Att det sprakar i en kanal och även efter man tryckt på stop... definitivt nytt fenomen för mig, oavsett spelare. Det blir bara en gissningslek. Lämna en väldigt utförlig felbeskrivning med spelaren. Den som lagar måste kunna återupprepa felet för att kunna felsöka.

Lycka till

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2008/01/28 :  09:22:54  Show Profile Send poppen a Private Message
Jag hade ett liknande problem. Det det vara likström som matas ut ur aparten. Köp en multimeter och mät.
Det kan ju vara DA omvandlaren som orsakar problemet.Det kan ju också bvar en kondensator som generera ström till DA omvandlaren som i sin tur skadad DA omvandlaren.

Jag hoppas att du har anlitat en seriös handlare som vill gå till botten med problemet

De verkar ändå arbeta ganska snabbt så det är ju ett gott tecken.

.

Edited by - poppen on 2008/01/28 09:32:10
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/01/28 :  10:04:51  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Om man som kund kan mäta likström på utgången så kan jag garantera att AV-teknik skulle hittat problemet också, de tar han om allt vårat oavsett märke och pris och är landets bästa på Advantage/Bladelius (och är kanske den enda verkstad som kan få tag på Micke )

Så jag tror det är något annat men osvuret är bäst.

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

har-man
Member

148 Posts

Posted - 2008/01/28 :  18:31:38  Show Profile Send har-man a Private Message
Har idag pratat med en förbryllad tekniker på AV-teknik och skickade sedan S1:an till dom igen.
Dom skulle ta tag iden så fort den kom in eftersom jag bara haft den hemma i en och en halv vecka av vilka jag spenderat en i cambridge och cd spelaren har stått utan strömkabel tillkopplad.
Han lät hoppfull så då får jag också känna mig det, trevligt bemötande och förhoppningsvis en hel spelare tillbaka.

Är förövrigt sjukt nöjd med min S1:a, skulle dock vilja ha tag i ett analogkort till den(o dom kan laga den vill säga).
Någon som vet vart man ska kika? hifimagasinet.com? annonssidorna här kanske?

/aLEX

Go to Top of Page

carlcamper
Member

66 Posts

Posted - 2008/01/28 :  18:58:16  Show Profile  Visit carlcamper's Homepage Send carlcamper a Private Message
där låg ett analogkort ute på hifimagasinet.com kolla där!
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/01/28 :  19:07:40  Show Profile Send B-200 a Private Message
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=4143

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2008/01/29 :  08:41:23  Show Profile Send Mahler a Private Message
quote:
Är förövrigt sjukt nöjd med min S1:a

Såja mannen! Välkommen i klubben!!

Jorrå, låg ett analogkort ute för inte så länge sen och har allt funderat själv i dom banorna.

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

har-man
Member

148 Posts

Posted - 2008/02/18 :  22:20:33  Show Profile Send har-man a Private Message
Har nu haft min S1:a i ca en vecka och det låter kalas igen.
Kalasjobb av killarna på AV-teknik, får hoppas att den håller nu men jag är hoppfull.
Nu Ska det köpas ett analogkort.
Någon som vet hur detta installeras? Bara att trycka in själv i någon av modulplatserna eller behöer man ha in den o uppgradera mjukvara?
Tacksam för svar.

/aLEX

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000