HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 PayPal
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2008/01/22 :  18:01:57  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Hur fungerar det? Hur gör man? Har fixat paypal, men vet inte hur jag skall gå till väga?
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/01/22 :  19:34:11  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Lägg till ett kreditkort och betala direkt från det. Eller för över pengar till paypal. Eller gör som jag om du har swedbank, skapa ett tillfälligt kreditkort som du sätter en övre gräns för uttag och hur länge kortet ska gälla. Säkrare än så jag kan inte komma på.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2008/01/22 :  19:42:37  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
När man köper något på t.ex ebay så brukar säljaren uppge sitt paypal-konto vilket brukar vara en email-adress. Den skall man uppge när man pröjsar.

"Learning by doing"
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2008/01/22 :  20:54:00  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Alltså skall jag skicka min e-mail till personen som ska betala!
Tack!
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2008/01/22 :  21:29:02  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Som vanligt gäller att aldrig klicka på några länkar som sägs gå till paypal och paypal frågar aldrig efter dina kontouppgifter även om deras server skulle totalhaverera (vilket inte har hänt).

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2008/01/23 :  13:18:15  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Nu gäller det bara att komma på hur pengarna overförs från pp till mitt konto.
mvh dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2008/01/23 :  13:49:25  Show Profile Send Snoddas a Private Message

quote:
Nu gäller det bara att komma på hur pengarna overförs från pp till mitt konto


Det gör du genom att logga in på dina Paypal-sidor.
Det är bara att klicka på en knapp (när du väl är inloggad alltså)
så förs pengarna över till det kreditkortet som ditt Paypalkonto är kopplat till. Det är busenkelt


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2008/01/23 :  15:23:03  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Paypal ger inte mycket mer säkerhet än att sätta pengarna direkt över på säljarens konto IMOH. Inte ens Escrow är bombsäkert omm man läser noga.

Men vi små affärer kan man nyttja paypal. Men de täcket inte särskilt mycket av ev förlust.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2008/01/23 :  15:33:01  Show Profile Send Per100 a Private Message
Ett alternativ är att endast betala så mycket i förskott så att det täcker säljarens frakt (samt retur om köparen inte skulle lösa ut). Resten via COD (Cash On Delivery) via tex ups. Så kan du be ups öppna paketet försiktigt vid leveransen innan du ger dem pengarna. Ingen köpare förskottsbetalar en del om man inte har som avsikt att slubetala varan. Alla säljare förstår upplägget och godkänner de inte så kan man tacka nej till affären.
Go to Top of Page

maal
Member

791 Posts

Posted - 2008/02/03 :  16:37:23  Show Profile Send maal a Private Message
Jag har bara goda erfarenheter av Paypal (som för övrigt ägs av ebay). Jag har handlat en del prylar via ebay och det har fungerat bra. Nämnas ska väl att det inte har varit några dyrbara produkter.
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2008/02/03 :  17:16:34  Show Profile Send forken a Private Message
Jag använde paypal under ett par år för att köpa skivor från ebay. Inga problem alls fast förra året i April så frös de mitt konto av "säkerhetsskäl" tog nästan 6 månader att få upplåst igen. Fick en lista över saker som jag skulle bevisa för att få igång kontot. Handlade om adress, folkbokföring i sverige, kontonummer, kopior på pass, telefonnummer m.m. Tog mig runt 2 veckor att slutföra dessa uppgifter fast sedan nästan ett halvår och 30 mail innan paypal verifierade uppgifterna och startade upp kontot igen.

Bara en varning så ni inte sitter med massa pengar på ert konto och råkar ut för samma sak. Jag hade tur då mitt konto var tomt när det hände men var ändå väldigt irriterande.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8505 Posts

Posted - 2008/02/03 :  17:39:05  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Samma hände mig,förstår inte varför,jag är ju ingen storhandlare,har ju inga pengar..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000