Author |
Topic |
|
imaster
Member
152 Posts |
Posted - 2008/01/21 : 22:08:28
|
Fick låna en integrerad rörförstärkare förra våren av en kompis och blev minst sagt kär. Tyvärr tillät inte min ekonomi att jag överhuvudtaget tänkte på en HiFi-uppgradering. Nu har jag dock en helt annan ekonomisk bild på näthinnan och pengar är ju farliga att spara på. :D
Problemet är dock att jag vet inte var jag ska leta. Jag kommer med största sannolikhet köpa begagnat men när annonser kommer upp har jag ingen aning om vad det är för nånting. Erik Anderssons prylar har jag kommit fram till är bra skit till bra pris. Men var hittar man grejjerna nytt? Alla begagnade prylar måste ju har varit nya en gång, eller hur? Visst finns det nån enstaka exklusiv stärkare på t.ex. Lefflers i stan eller på de lite dyrare hifihandlarna på nätet men annars hittar jag ingenting.
Säg att jag har lust att betala 10 kkr begagnat, vad ska jag titta på? Var hittar jag dem nya? Var kan jag lyssna på dem?
Och för att det ska bli frid i hemmet vill jag hemskt, hemskt gärna slippa trädetaljer och helst svart eller krom. Sicka krav va? ;)
Och vad finns det för bra annonssidor i t.ex. Norge eller Danmark?
Tack. :) |
...Amidst falling leaves, I have found my beloved... |
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2008/01/21 : 22:18:42
|
Kolla Xindaks alternativ hos Akkelis |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2008/01/21 : 22:26:46
|
Ja, Akkelis Audio är definitivt värt ett besök. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
edison
N.A.udiophile
2529 Posts |
Posted - 2008/01/21 : 22:37:09
|
Verkar som att Prima Lunas billigaste integrerade skulle vara ett tänkbart beg-alternativ för dej.
Brukar finnas i nämnd prisklass, har gott rykte, och är inte med en massa träklossar överallt, hehe.
|
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
|
|
Sundström
Member
745 Posts |
|
imaster
Member
152 Posts |
Posted - 2008/01/22 : 20:53:32
|
PrimaLuna verkar vara riktigt schyssta grejjer, ska kanske ta en tur och kolla in dem. Tillräckligt billig för att tjackas ny också å andra sidan.
Ska man spela in rör eller är det bara att tuta och köra? |
...Amidst falling leaves, I have found my beloved... |
|
|
|
Topic |
|