HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cdspelare i 20000kr-klassen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2008/02/27 :  08:51:38  Show Profile Send Drem a Private Message
Nu är det väl någon månads väntetid kvar skulle jag tro. Jag är nummer sju i listan på Lectorn. Dom fyra första skulle få sina nu. Väntan är olidlig.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2008/04/17 :  22:02:45  Show Profile Send Drem a Private Message
Tänkte uppdatera tråden lite. Väntar fortfarande på min Lector, men enligt Calle på Ljudprodukter är distributionen till Sverige helt avstannad. Nu har jag väntat tror jag nästan fyra månader och jag börjar snegla åt andra håll, även om jag fortfarande helst vill ha en CDP-7TL MkIII. Såg att Musical Fidelity har uppdaterat sin A5 till A5.5. Hittar dock inga recensioner eller omdömen på den.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2008/04/17 :  23:01:05  Show Profile Send Tompa-T a Private Message
Lector CDP-7TL MkIII är värd att vänta på, en väldans härlig spelare !
Har själv haft en, jag var mycket nöjd med den, så nöjd, så när det var dags för uppgradering blev det Lector Digidrive TL cdp transport/PSU DTL då kopplad till Lector Digicode 224 DAC/PSU 3T !!
Jag fick vänta nästan ett halv år, men det var det värt, har inte ångrat den uppgraderingen en sekund !!

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2008/04/17 :  23:58:08  Show Profile Send Drem a Private Message
Låter bra det. Jag får väl ge det några veckor till och hoppas att Calle löser en ny distributionskanal. Jag är nummer två på listan nu så man ger ju gärna inte upp sin plats heller

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2008/04/24 :  16:18:03  Show Profile Send Bland a Private Message
Drem! Lector är ökända för sin långsamma "produktion". Det har dem varit sedan TAS och andra tidningar började skriva om deras cd-spelare! Detta problem går tillbaka till 2005! Lector verkar inte intresserade av att utöka "fabriken" utan man får vänta. Jag själv väntar på en sjua sedan 4 månader. Den kommer när den kommer. Något annat kan man inte göra.....men, den är nog värd den tiden...
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2008/04/29 :  22:24:42  Show Profile Send Snutten a Private Message
Vet inte om du redan skaffat spelare Drem, men Naim CD5x har jag nyligen skaffat och den är mycket bra. Går dessutom att uppgradera med extern strömförsörjning.
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2008/04/30 :  08:28:41  Show Profile Send Drem a Private Message
Jag har tyvärr fortfarande inte fått någon spelare. Brukar ringa Calle varannan vecka och kolla läget. Läget nu är att man hoppas på att Sverige skall få en ny distributör som kan lösa detta på ett bra sätt. Vet inte vad som hände med den förra distributören men det var något som inte stämde. Jag är först i listan just nu och jag sade till Calle att jag väntar i några veckor till för jag vill väldigt gärna ha 7an jag med. Jag har nog väntat i snart fem månader.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/30 :  09:31:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Har själv haft en, jag var mycket nöjd med den, så nöjd, så när det var dags för uppgradering blev det Lector Digidrive TL cdp transport/PSU DTL då kopplad till Lector Digicode 224 DAC/PSU 3T !!
Jag fick vänta nästan ett halv år, men det var det värt, har inte ångrat den uppgraderingen en sekund !!


Jag tror jag får skicka Pm !!

Det är/var samma som tar in McIntosh i Danmark som har/hade Lector.
Han står inte högt i kurs hos mig av lite olika anledningar !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2008/04/30 :  09:43:47  Show Profile Send Bland a Private Message
Jag kan inget om denna dansk. Men jag vet att Lector har stora problem att få ut sina varor. Vart problemet sitter vet jag inte, men alla gnäller på tillgänglighet. Som någon skrev på Audiogon; "Visst är Lector bra, men finns det verkligen någon som äger den?" Även tidningar som TAS och andra har påpekat att Lector har bekymmer att besvara efterfrågan på deras produkter! Men, är dansken usel och tilldelar sverige få ex. så blir det inte bättre utan tvärtom. Jag beställde min sjua strax före jul...vi får se om jag får se hur en sjua ser ut...

Ps Såg att Lector idag INTE har någon distribution i USA. Vem som har sagt upp vem vet jag inte, men det kan bero på Lectors problem....? Ds
Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2008/04/30 :  15:40:15  Show Profile Send Tompa-T a Private Message
Enligt den information jag fått, så är det Lector som sagt upp bekantskapen med USA.
Importörerna i USA ställde helt orimliga krav, det var tydligen det vanliga storebror snacket, vi ska ha så många ni kan tillverka, och vi ska ha dom först, den nivån var inte Lector intresserad av, man vill behålla en god kontakt med alla sina distributörer värden över, och ha en jämn spridning av sina produkter. Vad gäller Dansken som haft/har importen, så går han tydligen inte att få tag på längre, han svarar varken på telefon eller mail och han ringer inte tillbaks på telefonsvarar medelanden. Så felet ligger nog inte hos Lector, visst, det är inget jätte företag, så en viss fördröjning får man väl räkna med, hur länge som är acceptabelt är upp till var och en, själv väntade jag ett halvår, och det har jag som sagt inte ångrat en sekund. Och det här man läser, Lector är bra, men finns dom, det är nog mest en skröna, förutom att jag själv är inne på Lector spelare nummer två, så vet jag tre ägare till, och det är bara i min omgivning, så visst finns dom !! Men bara lugn, vad jag fått berättat för mig så jobbar man sten hårt just nu på en ny importör till Sverige, ge inte upp, Lector spelaren är tveklöst värd besväret.
//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)

Edited by - Tompa-T on 2008/04/30 15:44:42
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2008/04/30 :  15:54:21  Show Profile Send Bland a Private Message
Tompa. Jag själv väntar på en Lector och gör det gärna. Däremot är problemet med Lectors kapacitet väl känt och dokumenterat! Inget ont om företaget, tvärtom, men de kan inte tillverka så många ex i den takt det finns efterfrågan. Utan vi som vill ha Lector prylar får snällt vänta!

Skrönan ifrån audiogon var inte en sanning, att de inte finns, utan mer ett påpekande att de är svåra att få tag på! Vilket denna tråd är ett bevis på!

Jag tror att US killen ville ha alla för han kunde sälja alla spelare han fick! Trots allt handlar det ju om pengar; Hur många vill vänta sex månader och betala ett antal tusenlappar och vara glad att han fick en! Inte så många. Men, den som inte vill vänta ska inte ha någon...... :-)

Ska be min vän i Florens att ringa Lector och fråga vad som hänt!
Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2008/04/30 :  16:17:30  Show Profile Send Tompa-T a Private Message
Bland.
Som jag sa tidigare, det är upp till var och en hur länge och om man vill vänta, på vad det än nu må vara.
Vill man inte, tycker man inte att det är värt besväret, ja då e de ju bara att handla något annat
Lite besynnerligt hur man här försöker att ringa in just Lector
Jag väntade sju månader på Accuphase, nästan fem månader på Mark Levinson, fyra månader på MagnumDynalab, drygt två månader på Audio Research, drygt två månader på B&W, osv !
Den listan kan göras lång !!

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/04/30 :  16:52:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Tompa, det finns ett talesätt om "Fort och fel". Det har du nog aldrig drabbats av. Du har en skön inställning till det här med hur fort det måste gå.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2008/04/30 :  17:00:51  Show Profile Send Bland a Private Message
Jag väntar gärna, för det behöver inte gå fort. Men Goggla på Lector får du se att det är många som väntar och undrar! Det är ingen som vill svartmåla Lector. Men varför blunda för det som är "sant"; Lector tar tid på sig. Och jag ser inga fel
med det. "Fort och fel" ska det ju inte bli....

Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2008/04/30 :  17:02:14  Show Profile Send Tompa-T a Private Message
Hejsan Pac !

Förklara gärna lite närmare, det jag aldrig råkat ut för menar jag, talesättet om Fort och Fel
Jag tycker absolut inte att det är roligt att gå och vänta på något man vill ha, jag lider verkligen under tiden , men vill man verkligen ha det, och en av förutsättningarna är att vänta, ja då e de ju bara att bita i det sura äpplet och ge sig till tåls, eller som sagt, handla något annat

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)
Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2008/04/30 :  17:08:52  Show Profile Send Tompa-T a Private Message
Bland, du har säkert rätt i ditt Gogglande ang Lector, här är ingen som blundar, det jag ville belysa var att dom är inte ensamma om att ta tid på sig
Vänta är vad min erfarenhet säger mig ett tämligen känt fenomen i hifi branschen

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2008/04/30 :  17:18:35  Show Profile Send Bland a Private Message
Ensamma är Lector INTE, så är det! Och vänta är ett hifi fenomen...visst är det så... :-)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/04/30 :  18:45:02  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Äh Tompa, jag menade bara att du ger "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" ett ansikte.

Tar man sig tid och struntar i otåligheten är chansen betydligt större att man väljer något som passar.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/04/30 :  18:58:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag hade nog tur som fick min på nån månad eller två
Fast det var nått år sedan med.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/04/30 :  22:04:15  Show Profile Send huzze a Private Message
Har man bestämt sig så har man. Då blir man oftast inte nöjd med något substitut.
Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2008/04/30 :  22:54:00  Show Profile Send Tompa-T a Private Message
Ja, det är väl ungefär så jag resonerar, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge !
Och som Pac säger, ger man sig bara lite till tåls så är chanserna att man blir nöjd goda, och har man gått å grunnat på något länge, ja då är det precis som Huzze säger, inget annat duger i alla fall, och då e de lika bra att vänta den tid det tar
Så blir det säkerligen rätt redan från början

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2008/05/01 :  00:31:09  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Måste bara slå ett slag för roksan caspian m series cd spelare. den är jättefin. den gav ett lyft i min anläggning!

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2008/05/01 :  16:31:47  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Jag skulle inte ens tänka tanken att köpa en helt ny cd-spelare, dels för att alternativen till cd:n nu börjar dugga tätt och det kan börja påverka andrahandsvärdet, dels för att man får riktiga high-end maskiner som tex Electrocompaniet EMC 1UP för den här summan begagnat. En sådan skulle jag utan tvekan köpa om jag hade en budget på ca 20000kr.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2008/05/13 :  21:54:44  Show Profile Send Drem a Private Message
Är det någon som har några nyheter om distributören? Vad är statusen? Jag har ringt Calle alldeles för många gånger redan så därför slänger jag ut frågan här istället

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2008/05/13 21:55:04
Go to Top of Page

AndreasH
Member

116 Posts

Posted - 2008/05/14 :  12:35:21  Show Profile Send AndreasH a Private Message
Rega Saturn kan jag inte rekommendera, hade en sådan ett par veckor då jag väntade på min Pathos. Seg i laddningen av skivor, och lite avstämd, inte direkt den personligaste av spelare.

Meridian G06 är ju ett alternativ. Riktigt trevlig spelare, men kanske inte passar alla.

B&O Beolab 5, BeoSound 9000
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000