Author |
Topic |
niklass
Member
508 Posts |
Posted - 2008/01/16 : 20:54:47
|
Med jordat fram till apc surge arresten så blev det större skillnad med nois harvestern.
Alltså, när mitt andra billigare nätfilter får jord så att det kan jobba så blir det mer uppenbart vad NH:n gör för ljudet. Lite otippat resultat, åtminstone för mig.
Överlag så ger NH:n svartare bakgrund, jag hör reverb på röster och instrument längre och de är mer separerade från andra ljud. Jag tycker mig höra en något lite bättre "intertransiell tystnad", är det inte så rörnissarna brukar kalla det.
Jag står fast vid slutsatsen i förra inlägget iaf, jag behöver helt klart testa med några till för att bestämma mig angående detta. :) |
Denon 3600 | Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup
|
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2008/01/16 : 20:56:39
|
Såg någonting om jord, måste man alltid ha Jord till ett nätfilter typ Supras?
aha man får prova sig fram En var förre.. |
Edited by - marcus_ec on 2008/01/16 20:57:38 |
|
|
niklass
Member
508 Posts |
Posted - 2008/01/16 : 21:14:57
|
hehe tack för den :) Jo det är inte så att jag inte varit medveten om att man måste ha jord, men som du såg i mitt första inlägg så har jag bara valt det för att det är ett "snyggare grenuttag".
Det som förvånade mig var att harvestern gjorde betydligt större nytta när filtret var i drift, eftersom rh:n själv är helt ojordad. nh:n satt mellan filtret och grejerna. |
Denon 3600 | Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup
|
|
|
lennartj
Member
1273 Posts |
Posted - 2008/01/16 : 22:28:54
|
Nu kommer jag ihåg vad noise harvester är för en pryl. Jag hade för mig att den var jordad och var ute och cyklade. Du behöver nog inte göra dig besvär att dra in en jordad skarvsladd. |
/lennartj "Friskt kopplat, hälften brunnet" |
|
|
niklass
Member
508 Posts |
Posted - 2008/01/17 : 16:12:25
|
Nu harjag klurat vidare lite granna och bestämt mig för att börja i rätt ände. bra va :) Jag ska dra in jord i biorummet snarast och köpa mig ett nätfilter till att börja med.
De två produkter jag funderar på just nu är Monster ht 2600och Psaudios Quintet och precis som vanligt när man bor i en hifiavkrok så får man förlita sig till stor del på det som skrivs i tidningar och på webben. Och då är det ju oxå så att produkten är den bästa som provats av just den recensenten i just den prisklassen. Förutsatt att man inte hittar några jämförande tester av just de produkterna man kikar på, men det är ju lite svårt att hitta för det mesta. :) |
|
|
|
PeterE
Member
534 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 01:54:39
|
Jag har hittat ett nätfilter som onoff säljer. Ursäkta jag ska inte svära. Men vet någon nåt om denna strömrenare Tydligen så ska det inte begränsa nåt.
Belkin AP41000EA3M PureAV
Kostar bara ett par tusen & klarar mycket ström.
Men vet någon nån annan handlare än On**f som säljer den här strömrenaren?
|
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 02:40:28
|
quote: Men vet någon nån annan handlare än On**f som säljer den här strömrenaren?
Media-Markt men dom är dock dyrare. Kan med fördel köpas i Tyskland för betydligt mindre pengar. Har själv köpt Belkin PF40 för ca. 2600Sek med frakt till Sverige (MM tar 3900Sek). Har dock inte fått den ännu |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
PeterE
Member
534 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 14:24:52
|
Synd om dig snoddas!
Undrar om man måste betala övervikt om man far till tyskland ifall man skulle ta den i bagaget på planet.
Men det kanske vore en bra ide att beställa.
Dock så blir jag osäker när jag hör din historia snoddas.
|
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 16:52:41
|
quote: Synd om dig snoddas!
Undrar om man måste betala övervikt om man far till tyskland ifall man skulle ta den i bagaget på planet.
Men det kanske vore en bra ide att beställa.
Dock så blir jag osäker när jag hör din historia snoddas
Du behöver inte tycka synd om mig inte! Den fanns inte i lager när jag beställde vilket jag missade men den är på gång. Jag har varit utan så pass länge så jag klarar mig nog någon vecka till.
PF40:n väger runt 12,5kg så har du inte för mycket i din resväska så kan det gå vägen. Glöm dock att ta den som handbagage
|
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
Topic |
|