Author |
Topic |
|
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2008/01/10 : 22:01:09
|
Vore det inte bättre att ha en egen avdelning under köp/sälj för allt utöver hifi som folk vill sälja ? Tycker mig se en växande skara köp/säljtrådar under off-topic |
|
poppop
Member
460 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 00:05:37
|
särskilt som det står så här i forumets egna regeler:
§.5 Försäljning, reklam och systematisk marknadsföring. Enträget propagerande för en viss produkt oavsett om man är knuten till ett företag eller inte blir i längden väldigt tråkigt och tjatigt. På HiFiForum.nu sker reklam enbart via banners. Vi har det på det viset för att forumet skall vara lättläst och inte bli översållat med reklam. Det
är ju trots allt diskussionerna som skall stå i fokus. Administrationen av reklamen sköts av Admin. Reklam på andra ställen än de av Admin rekommenderade skulle göra forumet svårläst och är därför inte tillåtet. Som exempel kan nämnas att reklam inte hör hemma i en medlem's avatar (/signatur).
Försäljning sker under vår köpes/bytes/säljes -avdelning och inte inne på forumen. |
Mono är underskattat! |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 00:06:18
|
Om det funkar ser jag helst inga fler trådar i stil med "köp min gamla soffa" / "grannens hund behöver ny matte". Blir innerligt trött på alla säljtrådar med icke-anknytning. |
|
|
OcA
Member
2184 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 12:04:08
|
Finns ju Blocket man kan använda för den typen av produkter...
Hifi-Forum handlar väl om hi-fi förutom på off-topic avdelningen då det handlar om annat (men inte försäljning av begagnade varor som jag uppfattat det).
Var sak på sin plats och skridskorna i kylskåpet! |
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma! |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 12:53:20
|
Det kostar att annonsera på Blocket (typ 20 kr eller nåt) medan det är gratis på hififorum, därför väljer vissa det sistnämnda.. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 12:55:20
|
Fördelen med att annonsera på hififorum är ju att man kan hitta någon gemensam bekant oxå och därmed få ett möjligen smidigare köp om personen bor långt borta. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 12:55:35
|
Jo, det finns två sidor av myntet. Off-Topic är ämnat för quote: Här diskuteras icke HiFi-relaterade ämnen så som världsnyheter, bild, film, bil, resmål...
Det är ju bra att vi har någonstans att snacka om vi har en annan fråga än HiFi men problemet när Off topic växer är att HiFi-inriktningen tunnas ur. Ingen bra utveckling alls.
Det här tål att funderas på en stund.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 13:16:34
|
Jomen vadå? Det är ju en världsnyhet att jag ledsnat på min gamla brödrost och nu säljer den mot en rimlig ersättning. |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 16:50:12
|
quote: Magils Jomen vadå? Det är ju en världsnyhet att jag ledsnat på min gamla brödrost och nu säljer den mot en rimlig ersättning.
Inte i min värld... vad är det för modell |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 17:02:31
|
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 18:45:16
|
huzze wrote: quote: Sveriges största kostnadsfria köp&sälj-sida: http://kopochsalj.eniro.se/
Jo jag tackar jag, la ut min kamera på annons även där, men jag har fått spam tre ggr per dag via det där jäkla stället. Dessutom säljer jag min kamera lite billigare här på hififorum då jag känner mig säkrare här. Vill admin att jag plockar bort annonsen så är det bara att säga till. |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 19:00:32
|
Men en kamera måste ju va hifirelaterat, tänk på alla bildtrådar . |
.....where the music comes to die. |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 20:45:32
|
MullBenkt: Har ingen erfarenhet själv av sidan, var mest ett tips. Jag har väl gått på reklamen |
|
|
Hinken74
Member
1102 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 21:27:15
|
Det absolut värsta är endå "jag funderar på att sälja" säljtrådarna eller h.bjudande... |
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
|
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2008/01/13 : 01:42:35
|
Jag skulle mycket hellre sälja något via det här stället, här känns det säkrare, är det någon som postat lite här så får man väl anta att det är en känd entitet. Blocket, passar jag på helst. Usch. Här får du tag i en broder så att säga. :) Lite som när du kör motorcykel, de flesta hälsar.
Jag har stannat i vägrenen en gång med MC, jag hade skäl till det, var inget fel på hojjen. Det passerade 6 hojjar under tiden, ALLA stannade och frågade om jag behövde hjälp. Testa med en bil får ni hur många som stannar. Det här var i en förort till stockholm och runt 10 år sen. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
|
Topic |
|