HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Köp och säljtrådar ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2008/01/10 :  22:01:09  Show Profile Send Guru a Private Message
Vore det inte bättre att ha en egen avdelning under köp/sälj för allt utöver hifi som folk vill sälja ? Tycker mig se en växande skara köp/säljtrådar under off-topic

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2008/01/11 :  00:05:37  Show Profile Send poppop a Private Message
särskilt som det står så här i forumets egna regeler:

§.5 Försäljning, reklam och systematisk marknadsföring.
Enträget propagerande för en viss produkt oavsett om man är knuten till ett företag eller
inte blir i längden väldigt tråkigt och tjatigt. På HiFiForum.nu sker reklam enbart via banners. Vi
har det på det viset för att forumet skall vara lättläst och inte bli översållat med reklam. Det


är ju trots allt diskussionerna som skall stå i fokus. Administrationen av reklamen sköts av Admin.
Reklam på andra ställen än de av Admin rekommenderade skulle göra forumet svårläst och
är därför inte tillåtet. Som exempel kan nämnas att reklam inte hör hemma i en medlem's avatar (/signatur).

Försäljning sker under vår köpes/bytes/säljes -avdelning och inte inne på forumen.

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2008/01/11 :  00:06:18  Show Profile Send Passerati a Private Message
Om det funkar ser jag helst inga fler trådar i stil med "köp min gamla soffa" / "grannens hund behöver ny matte".
Blir innerligt trött på alla säljtrådar med icke-anknytning.
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/01/11 :  12:04:08  Show Profile Send OcA a Private Message
Finns ju Blocket man kan använda för den typen av produkter...

Hifi-Forum handlar väl om hi-fi förutom på off-topic avdelningen då det handlar om annat (men inte försäljning av begagnade varor som jag uppfattat det).

Var sak på sin plats och skridskorna i kylskåpet!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/01/11 :  12:53:20  Show Profile Send matte76 a Private Message
Det kostar att annonsera på Blocket (typ 20 kr eller nåt) medan det är gratis på hififorum, därför väljer vissa det sistnämnda..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/01/11 :  12:55:20  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Fördelen med att annonsera på hififorum är ju att man kan hitta någon gemensam bekant oxå och därmed få ett möjligen smidigare köp om personen bor långt borta.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/01/11 :  12:55:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Jo, det finns två sidor av myntet.
Off-Topic är ämnat för
quote:
Här diskuteras icke HiFi-relaterade ämnen så som världsnyheter, bild, film, bil, resmål...

Det är ju bra att vi har någonstans att snacka om vi har en annan fråga än HiFi men problemet när Off topic växer är att HiFi-inriktningen tunnas ur. Ingen bra utveckling alls.

Det här tål att funderas på en stund.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/01/11 :  13:09:23  Show Profile Send huzze a Private Message
Sveriges största kostnadsfria köp&sälj-sida:
http://kopochsalj.eniro.se/
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/01/11 :  13:16:34  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Jomen vadå? Det är ju en världsnyhet att jag ledsnat på min gamla brödrost och nu säljer den mot en rimlig ersättning.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2008/01/11 :  16:50:12  Show Profile Send Passerati a Private Message
quote:
Magils
Jomen vadå? Det är ju en världsnyhet att jag ledsnat på min gamla brödrost och nu säljer den mot en rimlig ersättning.
Inte i min värld... vad är det för modell
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/01/11 :  17:02:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2008/01/11 :  18:45:16  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
huzze wrote:
quote:
Sveriges största kostnadsfria köp&sälj-sida:
http://kopochsalj.eniro.se/


Jo jag tackar jag, la ut min kamera på annons även där, men jag har fått spam tre ggr per dag via det där jäkla stället. Dessutom säljer jag min kamera lite billigare här på hififorum då jag känner mig säkrare här. Vill admin att jag plockar bort annonsen så är det bara att säga till.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2008/01/11 :  19:00:32  Show Profile Send Kmj a Private Message
Men en kamera måste ju va hifirelaterat, tänk på alla bildtrådar .

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/01/11 :  20:45:32  Show Profile Send huzze a Private Message
MullBenkt: Har ingen erfarenhet själv av sidan, var mest ett tips. Jag har väl gått på reklamen
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2008/01/11 :  21:27:15  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Det absolut värsta är endå "jag funderar på att sälja" säljtrådarna eller h.bjudande...

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/01/13 :  01:42:35  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag skulle mycket hellre sälja något via det här stället, här känns det säkrare, är det någon som postat lite här så får man väl anta att det är en känd entitet. Blocket, passar jag på helst. Usch.
Här får du tag i en broder så att säga. :) Lite som när du kör motorcykel, de flesta hälsar.

Jag har stannat i vägrenen en gång med MC, jag hade skäl till det, var inget fel på hojjen. Det passerade 6 hojjar under tiden, ALLA stannade och frågade om jag behövde hjälp. Testa med en bil får ni hur många som stannar. Det här var i en förort till stockholm och runt 10 år sen.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000