HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Trafikolyckor p.g.a vädret
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/01/05 :  16:14:34  Show Profile Send matte76 a Private Message
Mer än 100 trafikolyckor har skett under två timmar i Skåne idag, orsakat av underkylt regn som gett halt vägunderlag.

Skrev precis nedanstående inlägg till "Debatt Malmö" i dagstidningen Sydsvenskan. Vad tycker ni? Dåliga bilförare snarare än vädret ska beskyllas för olyckorna enligt mig.

quote:
Nu har det hänt igen, massor av trafikolyckor när underlaget på våra vägar försämras p.g.a vädret. Samma sak år efter år! När ska folk lära sig att det är ett MÅSTE att anpassa hastighet och avstånd till bilen framför efter underlaget och sikten? Måste det ske dödsolyckor först eller? De allra flesta kör ju som bekant överskridande de gällande hastighetsgränserna när underlaget är "normalt", och dessa bilförare fortsätter denna dåliga vana även när underlaget och vädret försämras, vilket orsakar olyckorna. Så fort man kör på gällande hastighetsgräns så har man en bil bara ett par meter bakom ens eget fordon, som gör allt för att överskrida hastighetsgränsen och köra om. Detta beteende är givetvis idioti och ännu värre när underlaget är halt eller sikten dålig. Kör man för fort eller håller för kort avstånd till bilen framför får man faktiskt skylla sig själv om en olycka sker, dock drabbar det ju andra om så sker, inte minst bilisten framför som kanske håller hastigheten eller underskrider den.

Jag efterlyser betydligt fler poliskontroller ute på våra vägar, oavsett om vägen är en motorväg, landsväg eller en väg inne i stan.

Till alla bilförare: Håll ett ordentligt avstånd till bilen framför, tänk på den sk. tresekunders-regeln som ni lärde er i bilskolan! Och håll er till hastighetengränsen eller helst en bit under när det är halt ute.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2008/01/05 :  16:37:57  Show Profile Send edison a Private Message
EXAKT!

"3-sek-regeln" existerar tyvärr bara på trafikskolan, är min erfarenhet.
(Har själv svårt hålla SÅ långt avstånd, men lyckas i alla fall som regel låta bli ligga tätt intill framförvarande)
Går inte köra 1 mil vanlig landsväg utan att antingen ha en bilist inom 10-20 meter bakom en, trots man tex färdas i 90, alt att man "tvingas" ut på evt vägren stup i kvarten.
Jag kör inte 'långsamt' typ i onödan under anvisad maxfart, men försöker jag anpassa farten efter omständiheterna typ "mörker, regn, halka, smal väg etc" så kan jag ge mej på att ändå ha nån "snokandes i bakluckan".Slår aldrig fel.

Likadant när man är ute me bågen, då är det ju mkt värre eftersom jag i praktiken är oskyddad.
Om då bakomvarande bilist får nåt dumt för sej eller jag behöver bromsa, ja då är det inte skitkul...
I såna stunder undrar man vad folk tänker med...ingen är perfekt absolut, men har man ingen som helst tanke på hänsyn, eller vad är det???

Ang "fler trafikpoliser ute":
Då kan man ge sej på att det skrivs insändare om att "dom borde jaga 'riktiga' skurkar och inte 'oss vanliga bilister' som 'råkar' köra nån kilometer/tim för fort" eller nåt annat lika (o)intelligent...




SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2008/01/05 16:47:53
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/01/05 :  16:43:36  Show Profile Send B-200 a Private Message
håller fullständigt med.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/01/05 :  16:46:36  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
"tresekunders-regeln som ni lärde er i bilskolan!" Den använder jag i sängen också.
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2008/01/05 :  16:54:14  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Tre sekunder - det går inte. Då kommer det bara bilar och kör om och lägger sig i luckan framför en. Så måste man sakta ner lite, och då kommer det en ny bil... Men att hålla hyftsat avstånd är a och o. Sedan kan det inte ha kommit som en större överraskning att det är halt idag - det har de ju varnat för. Men tyvärr jag ju många förare inte en aning om vad det innebär att det är halt!

Jag ska upp till Arjeplog på måndag, så då slipper jag våra dåliga skånska bilförare. Skönt!

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2008/01/05 :  16:54:59  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Ja Matte, jag vet inte vad det är med folk som gör att direkt de satt sig i en bil så är de erfarna rallyförare. Jag tycker man ska börja tänka mer på vem man kan skada i trafiken. Det är knappast ett fåtal ggr jag har haft lust att ställa mig på bromsen när en idiot ligger en halvmeter från min bakre kofångare.

Sen när det kommer till blixthalka (resultatet av underkylt regn) så kan INGEN, oavsett däck, kedjor eller vana framföra en personbil i "normal" hastighet och samtidigt garantera andra trafikanters säkerhet.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2008/01/05 :  16:58:39  Show Profile Send Kmj a Private Message
hehe, var det inte någon tidning som gjorde en undersökning och kom fram till att just Malmöbor var sverigen sämsta och mest egoistiska förare?
En jobbarkompis nämde det fär någon månad sedan i förbigående (han bor på limhamn).

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2008/01/05 :  16:59:02  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Att ställa sig på bromsen när man har ngn bakom är väl det dummaste man kan göra. Det finns andra sätt. I extrema fall kan jag sätta på dimbakljuset, då ger de en lite avstånd. Obs: ska inte missbrukas utan endast användas i extrema fall.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/01/05 :  17:03:01  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
var det inte någon tidning som gjorde en undersökning och kom fram till att just Malmöbor var sverigen sämsta och mest egoistiska förare?


Det stämmer säkert!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2008/01/05 :  17:11:55  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Läste någonstans att 80 procent av de svenska manliga bilförarna tycker att de kör bättre än den manliga medelbilisten...

Jag tror att få bilister känner till att de kan få böter om de kör 50 på 90-väg om det är dåligt väder/väglag.

Under 2007 dog nästan 500 personer i trafiken i sverige. De allra flesta vanliga bilister som kör någon kilometer för fort...

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2008/01/05 :  17:21:16  Show Profile Send Kmj a Private Message
quote:
Läste någonstans att 80 procent av de svenska manliga bilförarna tycker att de kör bättre än den manliga medelbilisten...

Jag kör som en kratta så jag håller mig hemma. Men sen så kör jag inte snabbare än 110-120km/h på motorvägen normalt heller.... Nåja, oftast iallafall.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2008/01/05 :  17:29:41  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Skåningar är nog sämst i världen på att köra bil. Alltid samma visa denna tid varje år. Iom att de är så osäkra och följer andra bilister så hamnasr så pass många utanför vägen....

Jag var ute och körde idag. Det var snorhalt men inte så jäkla halt som radion gör gällande. De var absolut värst ute på motorvägarna.

Nä problemet är nog alla idioter som fortfarande kör med sommardäck samt ute och kör med undermåliga bilar. I ett sådant här väglag hjälper anti-spinn något helt enormt.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2008/01/05 :  17:33:05  Show Profile Send esl a Private Message
Konstigt att Norrlänningarna aldrig uppmanas att hålla sig inne varje gång det blir halt. Det är bara oss i södra sverige...
Att det alltid skall komma som en surprice att vägen faktiskt blir hal om det är is på den.

Håll avstånd!
Kör lugnt!

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2008/01/05 :  18:47:28  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
En sak som oxå kan ses som farligt är att vid normalt vinterväglag,så finns det en hög med människor som har den egenheten (har oxå egenheter men inte denna )att ligga ca 10km under satt hastighet med följd att
man tvingas köra om för att förhindra köbildning,minst lika farligt detta som att köra för fort (innom rimliga grännser)

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/01/05 :  19:24:23  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ryssen, du måste ju inte köra om... det kan de bakom göra om de väljer det. De ligger troligen en bit under hastighetsgränsen eftersom de har respekt för vinterväglag och att bilen faktiskt inte har lika bra fäste i vägbanan som vid sommarväglag. Har läst att man sparar MYCKET lite tid på att köra ganska mycket fortare (någon minut?).

Däremot kan jag också tycka att det är irriterande med de som vid vanligt torrt väglag kör som sniglar (en bit under hastighetsgränsen), men fartdårar irriterar mig dock betydligt mer eftersom de ökar riskerna med att köra inte bara för sig själva utan också för medtrafikanter..egoister kallas det visst.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2008/01/05 19:27:17
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2008/01/05 :  20:20:35  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
att vid normalt vinterväglag,

quote:
att bilen faktiskt inte har lika bra fäste i vägbanan som vid sommarväglag. Har läst att man sparar MYCKET lite tid på att köra ganska mycket fortare (någon minut?).

I sverige har vi ju något som kallas svensk bilprovning,således att alla bilar som klarar provet SKA klara normal vinterväg.Då måste det bero på något annat.

Då är ju planerna på sänkt hastighet i sverige välkommna då..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2008/01/05 20:22:29
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/01/05 :  21:22:14  Show Profile Send huzze a Private Message
Tresekundersregeln... min variant är att ha lika många meter till bilen framför som hastigheten i km/h = 90km/h ger 90m. Hur många bilar kastar sig som sagt in i den luckan? Eller tänk på 50-väg. Bästa sättet är att hålla en jämn hastighet och inte köra för fort, då blir man omkörd förvisso, men kan lugnt ligga och mala tills man kommer fram. Tidsvinsten att köra fort är meningslös, speciellt om det inte är motorväg, för då står de som har bråttom och väntar vid nästa rödljus
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2008/01/05 :  23:38:25  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag kan bara hålla med mycket av den dåliga frmförhållningen av oss skåningar beror nog på att det kan skilja sig väldigt mycket på olika platser med olika temperaturer. Jag körde till Hässleholm idag innan det blev underkylt regn därefter en svän söderöver men då kom regnet. Jag beslöt mig att vända hemåt när vägradion meddelade att det var halkvarning i södra skåne. På ca 4mil skiftade vädret flera gånger från underkylt till töväder värst var det när bilen täcktes av is och torkarna blev till isklumpar.

Jag upplevde flera bilister som gasade på så fort det blev tö och sedan glömmer de bort sig när halkan är där igen att anpassa sin hastighet skiter de i trots att det kan orsaka olyckor som de kanske inte själva är inblandade i men kan orsaka.

Jag har börjat köra ecokörning och jag upplever ofta på 2+1 vägar att man försöker att "pressa mig" till att köra förtare än de 90km/t som är hastigheten men jag bryr mig inte mitt mål är ju att köra snålt. Man kan undra vad som rör sig i huvudet på folk som blinkar och tutar på en så att man skall köra fortare, mitt tips är att åka hemifrån lite tidigare så slipper man komma i sista minuten.

I bekantskapskretsen finns det notoriska fortkörare när jag frågar dem varför de kör för fort får man ofta svaret "att det är bekvämt" jag tycker att det är bekvämt att åka omkring i utsatt hastighet.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2008/01/06 :  00:28:32  Show Profile Send edison a Private Message
ryssen:

Skylten anger MAX fart vid BRA väder (lämpligt vid dagtid iaf)
Dvs vid "normalt vinterväglag" kan man inte ge sej 17 på att köra "som skylten säger", utan kan räkna med att ibland behöva köra lite under det.

Just detta verkar extremt många inte fattat (eller velat fatta) och SKA köra MINST skyltfart i "alla väder", dag som natt, smal väg som bred...etc, sånt är inte så smart anser jag, inte heller är det hänsynstagande.

Att bilen är OK vid bilprovning är ju liksom inte riktigt samma som att den är lämplig att köra "skyltfart" med även när det är vinterväglag...långt ifrån.

Sen är ju alla bilar inte lika bra, alla kör inte en ny SAAB/BMW/Merca/Volvo/Audi, you name it, med antispinn, 4-hjulsdrift mm bra teknik.

Har en liten känsla av att de som har såna "säkerhetshöjare" i sin bil (verkligen bra att såna lösningar finns!) inte låter dessa tekniska prylar HÖJA säkerheten, istället kör man lite extra fort, så att säkerheten stannar kvar på "normalnivå" istället för att öka.

Osmart, samt genom att köra annan fart än som ger "normalt flyt" i trafiken blir anigen hänsynslöst mot övriga trafikanter, vars fordon trots "bilprovnings-OK" inte har samma marginaler vid evt krock /
olycka.De som kör "sämre" bilar bör ju knappast köra fortare än lämpligt, enklare/rimligare att de som har bra fordon anpassar sej lite nedåt, så ökar säkerheten totalt sett...

-----------------------------------------------

Boergars:
Att man evt kan få böter vid körning i 50 på 90-väg är väl ändå rätt så perifert?
Dvs är det tex mörkt + svinhalt + snöstorm etc då skiter man väl i sådan evt bötesrisk?
Funkar det bra ändå att köra närmare "skyltfart", ja då gör i alla fall jag det...jag vill iaf inte vara ivägen i onödan.

-----------------------------------------

Off topic men ändå:
Varför kör så många med BÅDE halvljus och dimljus på, till och med när det regnar, då bländeffekten av sånt oskick blir ännu värre???
Nog är bilarna normalt sett kopplade så detta inte går, eller?
Är folk så tokiga att dom kopplar om detta, bara för att man VILL blända mötande?

Överhuvudtaget väldigt sällan dimljus ska användas ens på egen hand, (= bara vid dimma), i alla andra ljussituationer bländar dom ju.

Illa nog i normalt ljus, men vid regn är det ett rejält elände att möta "julgranar"; man ser inte mkt annat än fyra starka ljus, (ja, ibland bara de två dimljusen) och är det dessutom mörkt ser man bara "svart".
Vill minnas det är typ 800 spänn i böter på det.
Ändå kör många så, varför?

Vad är felet med vanliga halvljuset?
Är det inte "snyggt" eller vad?





SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2008/01/06 00:53:58
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2008/01/06 :  00:55:08  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Att bilen är OK vid bilprovning är ju liksom inte riktigt samma som att den är lämplig att köra "skyltfart" med även när det är vinterväglag...långt ifrån.

Ja,hadde inte inlägget före mig blivit editerat,hadde du förstått det hela bättre...

quote:
Vad är felet med vanliga halvljuset?
Är det inte "snyggt" eller vad?


Nu för tiden har jag inte så ]men jag kan förstå varför,t.e.x att (snyggt eller inte)sätta personlig prägel på saker och ting.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2008/01/06 00:55:47
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/01/06 :  01:44:08  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Är det kanske så att folk inte han häva sladdar kanske? Med en framhjulsdriven bil blir det ju lömskt. Om du får understyrning, så släpper många gasen, vikten flyttas fram, hjulen får grepp, styr in brant för att föraren vridit ratten mycket utan att det händer något, och bakhjulen har ju ingen last längre, tappar greppet och en fet ohävbar sladd på posten.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2008/01/06 :  22:30:14  Show Profile Send edison a Private Message
ryssen:
Ok.

Claes Ireland:
Ja, häva sladd är nåt alla borde ha lite träning på...lätt hänt komma ur spår om man får nån lömsk eftersladd tex.
Har man haft bakhjulsdriven bil och möjligen sladdat lite (= vem har inte 'haft kul' på nån stor parkering eller på små vägar på landet, förr när det var snö flera månader tex)...då är det iaf lättare tämja sladdar oavsett man nuförtiden kör fram eller bakhjulsdrivet.
Får man väl in det brukar det sitta kvar, i ryggmärgen kanske...


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2008/01/06 22:32:15
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2008/01/06 :  22:45:45  Show Profile Send McEnroe a Private Message
quote:
Skåningar är nog sämst i världen på att köra bil.

Det är precis tvärtom!
För att trafiken ska fungera bäst bör alla köra likadant.Rytmen i trafiken är då viktig.Det är den du ser utanför din bil och kan du inte hålla den så bli hemma!

I was talking to myself!
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/01/06 :  22:54:06  Show Profile Send B-200 a Private Message
"Jag har börjat köra ecokörning"

De har börjat undervisa i denna bilkörning vid bilskolorna nu som en obligatorisk del. Vilket jag tycker är mycket bra.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2008/01/07 :  00:14:56  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
quote:
Att ställa sig på bromsen när man har ngn bakom är väl det dummaste man kan göra. Det finns andra sätt. I extrema fall kan jag sätta på dimbakljuset, då ger de en lite avstånd. Obs: ska inte missbrukas utan endast användas i extrema fall.


Jag menade naturligtvis inte att man BÖR ställa sig på bromsen om bakomvarande trafikant ligger för nära, men man får god lust! Tankar och handlande ligger väldigt långt ifrån varandra
Go to Top of Page

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2008/01/07 :  01:56:09  Show Profile Send Jimmy a Private Message
3 regler

anpassa farten efter väglaget
håll avstånd 3 sec regeln
ha fräscha dubbdäck. (inga dubbfria )


viktigt med däcken då det är färskvara.


crx mannen..


Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000