HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audioquest kablar med DBS
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2008/01/02 :  15:01:22  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Hejsan vad har ni kära forum meddlemmar att säga om dessa kablar, funger det eller är det humbug ?

Från en ev spekulant.

MVH
André

Handla nu! svepningen har inga fickor.

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2008/01/03 :  18:56:15  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Nja humbug är det nog inte för det blir säkert bättre skärmat men frågan är om det hörs eller om det inte finns viktigare saker att göra i ditt system? Gissar att den kostar några tusen men säger som alltid att varje krona du spenderar på akustik ger 100ggr tillbaka i bättre ljud medans en kabel kan ge 1% (må vara väl så viktigt9 men välj var du skall satsa.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2008/01/03 :  20:37:24  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Gjorde en lyssning på DBS för ett par år sedan. Vad jag minns kunde jag inte säga att dessa lät bättre än king kobra (därför valde jag kk). Jag tror dock inte det är humbug. Rent fysikaliskt påverkas kabeln av att bli spänningssatt. Med vassare öron än mina kanske du tycker att DBS låter bättre.

Som parantes tycker jag det är komiskt. Passiva förförstärkare är populära. Kompenseras detta av aktiva signalkablar? Vad kommer härnäst? Passiva slutsteg och aktiva högtalarkablar (som kopplas in direkt på nätspänning)?

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2008/01/03 :  21:40:19  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Hade ett par Jaguar XLR.....hörde ingen som helst skillnad....tvingade frugan att byta fram och tillbaka:)
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2008/01/03 :  21:49:04  Show Profile Send llerk a Private Message
Jag får väl hålla med dom andra också. Jag har ett par Pikes Peak med 36v DBS. Det blir i allafall inte sämre

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2008/01/04 :  01:27:00  Show Profile Send Twilighter a Private Message
jämför ni med motsvarade modell utand DBS då?

Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2008/01/04 :  13:54:52  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Det kan ta några minuter att ladda skärmen och ännu längre tid att ladda ur den. Så om man byter fram och tillbaka så bör det inte höras någon större skillnad. Bästa sättet är nog att låta DBS-en ladda ur under lång tid, några timmar eller ett dygn, och sedan låta dem ladda ett par minuter och jämföra.
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2008/01/04 :  22:22:58  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Tack för synpunkterna, så som jag förstår så vore det ideala att ha en CD med dubbla utgångar, så att det gick att ha paralella kablar till förstärkare, för att på så sätt utvärdera DBS av och på.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

The Dude
Starting Member

42 Posts

Posted - 2008/01/04 :  22:54:54  Show Profile Send The Dude a Private Message
jag tycker mig höra skillnad, till skillnad från er andra...:-) Jag tycker att ljudet blir lite mörkare och lugnare och lite mer gosigt, men på gränsen till lite slött, vilket gjorde att jag faktiskt valde den utan DBS. Men nu har jag andra grejer.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000