HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Joy Division
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/12/21 :  19:57:31  Show Profile Send matte76 a Private Message
Vad tycker ni om dem? Tycker själv att "Unknown pleasures" och "Closer", de enda två skivor de gjorde innan sångaren Ian Curtis tragiska bortgång, är två av de bästa skivorna som gjorts inom rockgenren. Ska beställa de "collectors editions" som nyligen släppts med remastrat ljud och livelåtar.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/12/21 :  20:29:49  Show Profile Send Zombie a Private Message
Joy Division = kanon
Det fanns väl en skiva till som låg klar för utgivning precis vid Curtis död? Eller har jag fel?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2007/12/21 :  21:34:12  Show Profile Send HEGE a Private Message
Helt klart en grupp som inte kan förkastas. Låten She's lost control är en av mina favoriter. De känns dock som om de fått ett något större genomslag i och med just Ian Curtis tragiska bortgång.

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/12/21 :  22:34:11  Show Profile Send brewitz a Private Message
Inget ont som inte har något gott med sig, New Order är en stor favorit. Även om jag gillar Joy Division kan jag tycka de är lite enahanda jämfört med New Order.
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/12/21 :  22:52:58  Show Profile Send Eref a Private Message
"Love Will Tear Us Apart"

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2007/12/21 :  22:57:32  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Om ni tycker om Joy Division och New Order så har ni väl sett filmen "24 hour party people".
Om inte, gör det.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/12/21 :  23:08:40  Show Profile Send svejk a Private Message
Har influerat oerhört många band/artister. Har bara någon samling numera. Hade JD helt komplett på vinyl. Anthony Corbins film om JD Control kommer snart upp på biograferna, kommer jag inte att missa.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/12/22 :  08:28:13  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ska också se "Control", den missar man inte! Jag gillar även New Order, det är dock en helt annan typ av musik.

quote:
Det fanns väl en skiva till som låg klar för utgivning precis vid Curtis död? Eller har jag fel?


Nej du har rätt, den gavs ut postumt och heter "Still". Finns även den som "collectors edition".

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2008/01/06 :  21:06:06  Show Profile Send Sceptic a Private Message
(maxi)Singlarna "Love Will Tear Us Apart", "Atmosphere" och "Transmission" är ju inte helt fel heller. Ser fram mot "Control".
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000