HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 filter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/12/21 :  18:40:19  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
En nybörjare undrar - om man har ett bredbandselement och ett baselement med exakt samma impedans och känslighet (i detta fall 4ohm 88db/spl) måste man ha filter då?

Artphotography

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2007/12/21 :  19:23:48  Show Profile Send Larsen a Private Message
Mjo, baselementet kanske inte låter så bra om det får spela frekvenser högre upp i registret som det inte är avsedd för. Kanske är det ide att låta bredbandaren spela fullrange och baselementet delas så den får agera baffelstöd i basen... Svårt att säga något utan att veta vad det är för element.

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/12/21 :  20:12:57  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Aaah...givetvis Har inte fått högtalarboken än som jag önskat mig i julklapp Även om jag såg två element med samma data så menade jag egentligen frågan rent allmänt...

Artphotography
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000