Har en SONY CDP-X5000 och funderar på att antingen modda om cd spelaren ( dvs lämna in den då jag själv har tummen mitt i handen ) eller använda den som transporter och köpa en dac. Så min frågor är det om någon byggt om sin SONY CDP-X5000 och vad gav det för resultat och vad kostade det? Finns det någon som använder den som transporter och i så fall vad använder ni för dac?
Jag håller just på med en mod av CDP-X3000ES som i grunden är samma maskin. Filtren och utgångssteget är svagheten. Moden består av ett passivt balanserat 18dB LCR-filter följt av en balanserad rördel som har en bifilärlindad utgångstrafo från Dave Slagle. De finns en tråd på http://www.intactaudio.com/forum/viewtopic.php?t=578 . Kommer att lägga ut bilder när den är klar.
mvh Lars "Back To Basics" Bygger reVintage Amps, www.revintage.se Sur man med svart själ!
Har en CDP-X5000 som drivverk och den är bra som drivverk (åtminstone var den det när jag köpte den och jämförde med andra CD-spelares digitalutgångar). Sonyn är ihopkopplad med en egenbygd dac med vitala delar från Crystal funkar helt ok men är sugen på en ny dac som är mer optimerad.