HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Genesis!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2007/12/17 :  17:03:08  Show Profile Send rolnor a Private Message
Kan rekomendera Genesis Live Over Europe, 2007, alla dom bästa (gammla?!!) låtarna är med. Finns som iTunes Plus, ljudet är helt OK i mitt tycke. Kan samtidigt varna för Genesis Live at Wembley Stadium (DVD), oinspirerat och dåliga låtval bitvis, har bara lyssnat-tittat 2ggr, blir nog inte fler...
Finns det fler Genesis-fans därute??

rolnor

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/12/17 :  17:26:34  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jodå, jag har sett Genesis ett par gånger.
1976 tror jag det var första gången, riktigt bra.
Sedan såg jag dom i Kiel en gång på 80-talet.

Jag tycker de har blivit klart sämre med åren.
Luften gick ur gruppen när Peter Gabriel slutade.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2007/12/17 :  19:30:05  Show Profile Send matså a Private Message
Jag är den som tycker båda erorna är minst lika bra, fast de kunde slängt ut de förbannade balladerna. Ex Second home by the sea har samma höga klass som Musical box.

Deras nuvarande turne är helt suverän.


Självklart skall jag köpa dvd 2007

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2007/12/17 :  20:52:47  Show Profile Send Sceptic a Private Message
quote:
Luften gick ur gruppen när Peter Gabriel slutade.


Håller fullständigt med. Var såg du Genesis 76? Har tyvärr aldrig upplevt gruppen live men har sett Gabriel några gånger, bl.a en ruggigt bra konsert i Bath 82 med, förutom vanliga bandet, Ekome (från "Security") och Peter Hammill. Mäktigt minst sagt.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/12/17 :  21:04:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det var i Scandinavium jag såg dom då. Gabriel har jag sett också, 78 tror jag det var.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2007/12/17 :  22:00:14  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
quote:
Luften gick ur gruppen när Peter Gabriel slutade.

Nja. Dom gjorde 2-3 bra plattor efter PG, men sen tog det stopp och blev trall och danspop istället. Synd. Phil Collins spelade även med i Brand-X, som då gjorde betydligt roligare musik än senare Genesis.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/12/18 :  08:20:17  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag saknar Steve Hackett också.
Men den musikaliska omsvängningen var nog ekonomiskt nödvändig. De låg back under hela 70-talet och andra liknande grupper som Van Der Graaf Generator och Gentle Giant tvingades att lägga av.
Prog-rocken har aldrig varit särskilt stor.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/12/18 :  08:25:24  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag såg dom -76 och -78 på Scandinavium förresten. Det var stor skillnad. -78 var dom riktigt tråkiga med en loj Phil Collins på scenen.
-76 hoppade han omkring som en guttaperkaboll och man hade kvar mycket av scen-showen med filn och diabilder i bakgrunden från Gabriels tid. Då var dom suveräna. Och Steve Hackett var ju med då.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2007/12/18 :  08:56:58  Show Profile Send rolnor a Private Message
Jag gillar Three Side Live och Selling England by the Pound, har även We Can`t Dance, men den har ju inte samma magi som dom äldre plattorna, har en känsla av att Phil fick för mycket att säga till om...

rolnor
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/12/18 :  09:09:30  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Såg Genesis live -86 i Spanien. Grymt bra koncert! Trumduellerna minns jag än.....

Artphotography
Go to Top of Page

Little Esther-fan
Member

298 Posts

Posted - 2007/12/18 :  14:13:56  Show Profile Send Little Esther-fan a Private Message
Jag spelar fortfarande spår från A Trick of the Tail, som exempelvis Robbery, Assault and Battery, Mad Man Moon, m fl. De tillhör min ugdom, så jag drömmer mig tillbaka...
Go to Top of Page

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2007/12/18 :  18:11:57  Show Profile Send diffen a Private Message
Gillar deras symfoniska sound från mitten av -70 talet. Avnjuter just nu en från -78 "And then there were three" Trevligt med sådana här trådar

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000