HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kall onsdagskväll i Göteborg!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/12/13 :  09:42:16  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Hej Neodynium!
Det skulle vara intressant att veta hur din nuvarande anläggning låter, typ vilken "kvalitetsklass" den är i. Då kan man lättare ställa dina superlativer i relation till vad du är van vid, och därigenom få ett grepp om hur det kan tänkas låta hos Timbre. T ex om du är van vid en mycket bra anläggning, ja då är ju Timbres sensationellt bra. Eller om din är av "ordinär" kvalitet, då skulle man kunna säga att den blev extra bra av dina ord att döma eftersom du blev mycket förvånad av hur det kan låta i en bra anläggning.

Timbre (B), det skulle vara kul att lyssna på din anläggning någon gång! Synd bara att man inte är i Göteborg så ofta. Eller så får jag ta en weekendtripp till flera. Om du är i Stockholm är du velkommen till mig. Jorma är inplanerad, tid ej bestämd.

Hälsningar Johan


Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/12/13 :  09:50:32  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Jo.. man måste ju prioritera! Själv kör jag en relativt sunkig bil... är inte ute och super varje dag och håller mig till ett intresse (hifi/film).

Hade inte varit fel med 50mille nu på lördag dock (lotto)..



Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/12/13 :  10:04:27  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by Knoppen

Hej Neodynium!
Det skulle vara intressant att veta hur din nuvarande anläggning låter, typ vilken "kvalitetsklass" den är i. Då kan man lättare ställa dina superlativer i relation till vad du är van vid, och därigenom få ett grepp om hur det kan tänkas låta hos Timbre. T ex om du är van vid en mycket bra anläggning, ja då är ju Timbres sensationellt bra. Eller om din är av "ordinär" kvalitet, då skulle man kunna säga att den blev extra bra av dina ord att döma eftersom du blev mycket förvånad av hur det kan låta i en bra anläggning.

Timbre (B), det skulle vara kul att lyssna på din anläggning någon gång! Synd bara att man inte är i Göteborg så ofta. Eller så får jag ta en weekendtripp till flera. Om du är i Stockholm är du velkommen till mig. Jorma är inplanerad, tid ej bestämd.

Hälsningar Johan






Hej!

Svårt att säga vilken "klass" min egna anläggning är i.. men van vid bra ljud är man väl tycker jag. Så Timbres anläggning ligger nog i "Sanslöst bra" klassen!

Själv kör jag JM Lab Mini Utopia, Krell Showcase + Sony CDP-5000, Clou Silver Voice digital Rca, Clou Silver Voice Högt.kabl., Clou Silver Voice Interlink, AudioPoints Ställ, Sonoran Strömkablage.. Steg äger jag faktiskt inget just nu.. hade hemma ett S-150 innan som faktiskt låter riktigt bra på Mini Utopiorna.. är väl inne på att skaffa mig ett Accuphase klass A steg när tillfälle/pengar finns.

Jag tycker du skall lyssna på Timbres anläggning om du har möjlighet! Den lämnar nog ingen oberörd!

mvh,

Patrick
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/12/13 :  11:20:53  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Ok Patrick, då fattar jag på ett ungefär.
/Johan
Go to Top of Page

essiboy
Starting Member

14 Posts

Posted - 2002/12/13 :  11:39:44  Show Profile Send essiboy a Private Message
Vilken upplevelse
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2002/12/13 :  11:57:14  Show Profile Send Nagra a Private Message

quote:
Originally posted by Neodynium

Jo.. man måste ju prioritera! Själv kör jag en relativt sunkig bil... är inte ute och super varje dag och håller mig till ett intresse (hifi/film).

Hade inte varit fel med 50mille nu på lördag dock (lotto)..







Synd att bilar råkar vara ett av mina stora passioner.....

Pris 10mille.....mums!!!0-100 på 3,3s, hejdå farbror blå....

Timbre: Posta bilder på din nya spelare.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2002/12/13 :  15:23:57  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
OT: Skulle inte vara fel... fast man får nog flytta, den där bilen blir det skrot av illa kvickt här uppe i norrland

On topic: Herrejösses. Nuff said!
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/12/14 :  03:21:14  Show Profile Send Neodynium a Private Message
10 mille (som bilen sägs kosta) blir mycket hifi...


Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2002/12/14 :  10:29:28  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
En Nissan va?

Almost cut my hair
Go to Top of Page

dec_alpha
Member

173 Posts

Posted - 2002/12/14 :  13:07:25  Show Profile Send dec_alpha a Private Message
Tackar så mycket för denna fina HiFi-berättelse.
Man blir mycket sporrad att fortsätta sitt samlande då man får höra lyssningsintrycken ifrån denna "ultimata" anläggning =)
Det skulle vara mycket intressant att lyssna på STAX-demoskivan, går det att köpa den någonstans ?

Robert Hjertkvist
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000