HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mindre golvare som "rockar"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2007/12/15 :  23:48:35  Show Profile Send Monster a Private Message
Tjena,

Har tyvärr hamnat i hifi "utbrändhet", tappat allt intresse. I och med detta "byter" jag ned mig lite för att återhämta mig. Jag söker i och med detta en mindre golvare som är mer WAF, MEN jag vill inte tappa allt för mycket av det goda.

Söker i och med detta en minder golvare som spelar stort och varmt (gillar rock, och storbands jazz, live musik) och som ligger i prisklass ca 25tkr nya i butik (söker dessa beg). Jag spelar med Unico Pre/DM (saknar idag cd spelare men skall införskaffa en snart).

Hoppas med lite konstruktiva förslag.

Mvh
Jonas

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/12/16 :  00:06:03  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Då säger jag Intelligent sound IS66 för 15000kr nya, mycket högupplösta för prisklassen och med ett otroligt driv samtidigt som dom är relativt smäckra!!

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2007/12/16 :  01:15:39  Show Profile Send Snoddas a Private Message
Vienna
Körde själv med Vienna, innan nedgraderingen, tillsammans med rör och det låter mumma. Saknar ljudet så mycket att jag nu börjat leta efter ett par beggade Vienna själv. Måste ha tillbaka dom! Mycket hög WAF har dom också




"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-

Edited by - Snoddas on 2007/12/16 01:16:15
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/12/16 :  08:55:32  Show Profile Send Kmj a Private Message
jobbarkompisen var ute efter nått liknande och blev rekommenderad Audio physic spark. Han var väl mer inne på hårdrock iofs.

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=1279&menu=1

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2007/12/16 :  14:03:25  Show Profile Send lennartj a Private Message
Hoppas att du "bara" är hifi-utbränd och inte generellt, för om man överhuvudtaget orkar ta några beslut då är risken stor att de är dåliga. Jag råkade ge mig in på bilaffärer, som "bara" kostade mig 30.000 kr att komma ur, och de kunde man ju använt till något annat som står kvar och låter bättre.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/12/16 :  15:26:21  Show Profile Send Adagio a Private Message
Jag tycker att Sonusfaber GrandPiano home är en skön och vacker högtalare. Det jag gillar mest är att dom aldrig tränger sig på och försöker briljera med en massa detaljer. Detaljerna finns där men på en mer naturligt sätt. Ståbas hanterar dom på ett för priset mycket bra sätt, den behåller sin klangkaraktär och framför allt storlek. Röster återges med samma kontroll av storlek och med bra bröststöd, siblianser betonas inte, det är skönt att slippa. S och T-ljud låter mycket naturligt. Att spela med dessa har jag tidigare liknat vid att släcka ned all elektrisk belysning och bara ha levande ljus, det tar en stund innan ögonen vant sig men sen ser man alla detaljer lika bra men allt blir vackrare och mer levande till skilnad från en rejäl bygghalogen-strålkastare, visst ser man allt tydligt i all sin fulhet och det kan ju vara bra om man letar fel eller ska göra ett arbete. Vill man mao ha en genomusikalisk högtalare som briljerar när den får spela stråkar, akustiska instrument och givetvis piano ja då ska man kolla på ett par Sonusfaber GPH.









Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2007/12/16 :  21:17:40  Show Profile Send cofra a Private Message
B&W XT4 är slanka och går hem hos kvinnor. Borde finnas på din lista.

Själv hade jag nog valt Amphion Xenon eller Ino Audio pi60. Men dom är ju inte så små och utseendet går att diskutera.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2007/12/16 :  22:29:15  Show Profile Send Klenkar a Private Message
ProAcD15!

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Fluffy
Member

166 Posts

Posted - 2007/12/16 :  22:55:32  Show Profile Send Fluffy a Private Message
Testa Xavian, imponerade på hårdrockande mig...

---
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2007/12/16 :  23:24:50  Show Profile Send llerk a Private Message
Utan tvekan: Audiovector Mi3 Super. En riktig godbit för skapliga pengar

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2007/12/17 :  00:34:24  Show Profile Send Twilighter a Private Message
själv tycker jag att Audiovector kan ha en lite väl "vass" diskant om man inte matchar den hyffsat, iaf tycker jag min kan ha detta

Kan iof bero en del på ganska kalt rum ^^


Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Go to Top of Page

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2007/12/17 :  09:39:45  Show Profile Send Monster a Private Message
Hej,

Tackar för förslagen. Som sagt det är endast Hifi utbrändhet som råder och en trevlig maginfluensa.

Skall efter jul kolla era rekomendationer. Tack för svaren. Nu är det bara det roliga kvar att bestämma sig och det vet ju vi alla att det är bus lätt
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/12/17 :  10:29:32  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Monster:
quote:
/.../en trevlig maginfluensa/.../


Tyvärr har jag ingenting att skriva on topic i tråden.

Men ovanstående citat tarvar en förklaring. Det är enligt min enkla erfarenhet och uppfattning en omöjlig kombination...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2007/12/17 :  12:24:08  Show Profile Send Monster a Private Message
Jörgen_G Du anar inte hur snygg man blir och vad billigt det är istället för gym
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000