HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 råd ang. hemsida
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/12/11 :  19:11:24  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Är på G att få en kedja med 30 butiker som ska sälja min konst. Håller mig försiktigt optimistisk ännu, men ifall det blir så blir min hemsida viktig. Tanken är att det ska vara en supporting hemsida så att butikerna gärna hänvisar dit.

Jag har ungefär 5 gånger så mycket produkter som väntar på att läggas in och jag vill ha en återförsäljar-login där beställningar görs via mail. Även en återförsäljarinfo sida ska läggas till, annars känns det ok i funktion.

Hur känns det för dig när du surfar in? Bra? Dålig? Missat nåt? Tappar du intresset snabbt eller vill du surfa omkring? ja, ni vet....
http://www.danlindberg.com

Artphotography

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/12/11 :  19:22:40  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag tycker den är för rörig, för mycket länkar, fokusera mer på bilderna.

Tog mig över en minut att klura ut att "current gallery diagonals" var de 3 stora bildera, och att jag ändrade gallery genom att klicka på en av "thumbnailsen"

Så, jag tycker strukturen är lite off. Lite klarare uppdelning, vad är bild, vad är gallery, cleanare "lugnare" interface skulle jag uppskatta.

Bilderna, finns inget att klaga på. :)

Det är inte menat som gnäll, utan konstruktiv kritik.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/12/11 :  19:33:27  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
En kombination av de här två är väl något jag skulle gilla

http://www.klum.se/main/main.aspx

http://sydnet.net/omar/

Huvudnavigationen i ett eget "fält" på sidan som här, som alltid ska synas, sen kan innehållet i ramen växla.

Då tycker jag det blir cleant och snygt, och lättnavigerat.

Lycka till.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/12/11 :  19:38:55  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Claes: Jag tycker båda du länkar till känns amatörmässiga och brister i design

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/12/11 :  19:40:54  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Va kul! Grattis och jag håller tummarna för dig!

Jag är inte van vid denna layout av frames, vart manyer finns och vart mina klick-val hamnar. Full respekt för dina bilder, men jag är tyvärr lite inne på Cleas' intryck att det är lite rörigt.

Jag använder mig av Johan Robach och jag kan hänvisa till hans hemsida:
http://www.quasar.se/


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2007/12/11 19:41:59
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2007/12/11 :  20:03:42  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Är Dan Lindberg ditt varumärke?
Om det är det så framgår det inte tydligt, tycker att du skall trycka lite mer på ditt namn.

Gillar designen på sidan då den ger rätt känsla för bilderna, kunde kanske vara lite lättare att navigera. Jag känner mig rätt hemma där:-)

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/12/11 :  20:04:51  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag säger ju att de inte är perfekta, båda två har klantigheter i sig, men jag menar den "stoora" layouten är det som måste fixas.
De är risiga på sina sätt, men de illustrar "cleanheten" i den stoora designen. Så, de är inte bra, men åt rätt håll.

Kikade och hittade ingen bra på de 5 minuter det fick ta.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/12/11 :  20:16:31  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Tack för input. Det är alltid bra.

En klurighet jag har med mina produkter som ofta inte spelar roll för andra är att jag måste kunna visa 1 eller 2 eller 3 eller 4 bilder horisontellt samtidigt när det är en serie som hör ihop. Därav scrollen överst. Ser ni någon annan layout/site som kan visa detta så är jag tacksam för länk. Har fortfarande inte sett någon.

Det är väldigt intressant att ni tycker det är jobbigt att navigera, det är nämligen första gången jag hör det! De som är vana vid konstsidor och fotografsidor brukar gilla min sida tack vare iconerna.

Varumärket Dan Lindberg är på vilje icke tydligt, men det var från en äldre strategi och kommer att ändra det också....

Tack så länge...

Artphotography
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/12/11 :  20:18:36  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Är sidan anpassad efter väldigt låg upplösning eller varför utnyttjas så lite bredd?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/12/11 :  20:19:59  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
När jag klickar på junk, då får jag scrolla i det där minfönstret som visar tre, för det är fler, får en höjdscroll med som inte behövs, kanske höjden i den framen måste höjjas lite?

Jag tycker conceptet är lite messigt, dock är det professionellt gjort för det mesta.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/12/11 :  20:55:14  Show Profile
quote:
Jag använder mig av Johan Robach och jag kan hänvisa till hans hemsida: http://www.quasar.se/

Tittar vi på samma sida? Det ser helt överjävligt ut med en banner som är anpassade enbart för monitors från tidigt 90-tal

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/12/11 :  21:05:03  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Martin: Tag kontakt med Johan och upplev hur han går igenom och efterfrågar kraven, hur det skall anpassas, vad siten skall utstråla, hur editering skall ske, etc. Karln är kompetent. Men man får självklart tycka som man vill!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/12/11 :  21:23:37  Show Profile
Kompetent grafiker tvivlar jag inte på, men hemsidor får han allt ta och leja bort till någon annan.

Tog ett screenshot: http://martin.prisjakt.nu/_crap/crap.jpg

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/12/11 :  22:14:03  Show Profile Send edison a Private Message
"Artphotography for modern homes & companies"
----
"Art Photography..." borde det skrivas på engelska.
Dvs såvida nuvarande skrivning "Artphotography..." inte är en skrivvariant som specifikt är avsedd att vara just "egen".
----
Rackarns snygga bilder!!!


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/12/12 :  00:00:18  Show Profile Send Marc a Private Message
Här är en till sida som kan funka som inspirationskälla.

http://www.xpo.se/

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/12/12 :  09:00:43  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
quote:
Är sidan anpassad efter väldigt låg upplösning eller varför utnyttjas så lite bredd?


Medvetet val då jag gillar luften på sidorna.
quote:
När jag klickar på junk, då får jag scrolla i det där minfönstret som visar tre, för det är fler, får en höjdscroll med som inte behövs, kanske höjden i den framen måste höjjas lite?


Har påpekat höjdscrollen till min webnisse sedan i somras, den ska ju inte behöva komma i spel nånsin.....men är fortfarande inte fixad....
quote:
"Artphotography for modern homes & companies"
----
"Art Photography..." borde det skrivas på engelska.
Dvs såvida nuvarande skrivning "Artphotography..." inte är en skrivvariant som specifikt är avsedd att vara just "egen".

Syftning: som jag skriver det är det direkt kopplat till produkten/konsten, sära på det så blir det processen/farfarandet/fotograferingen

Artphotography
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/12/12 :  09:03:19  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Glömde tillägga att www.xpo.se tycker jag om! Den har inte den enklaste överblicken, men den känns annorlunda och me like.....

Artphotography
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/12/12 :  10:16:03  Show Profile
Men ... pop-up sida i fullskärm = stänga ner och leta efter en annan sida. Så känner jag i alla fall.

Varför inte bara standardnavigering så att man lätt kan hitta runt på sidan, sen en snygg design?
Jag tycker din sida är bra som den är nu Dan, lite lätt omstrukturering av navigeringen bara så det blir mer lättsurfat!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/12/12 :  10:22:06  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Där håller jag med dig. Popup i helskärm är aldrig kul.

Ja, min hemsida håller åtminstone ett tag till. Är trött på min webnisse som är otroligt svår att få kontakt med. Vill egentligen ha någon annan men har inte tid just nu att börja om från scratch....

Tack alla för input

Artphotography
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/12 :  10:31:02  Show Profile Send Vox a Private Message
Upplever sidan för tung att starta då det är många bilder som skall "vakna"

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/12/12 :  11:15:05  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Min första fråga blir när jag kommer in på sidan....Jaha, och vad nu då? Titta på fina bilder? Hitta information? Köpa något? Vad går sidan ut på, syftet måste framgå och sedan ska det vara busenkelt att göra det man är där för....och hela tiden veta vad man gjort och vad som är nästa steg för att bli klar.


- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/12/12 :  21:08:33  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
http://verva.se/verksamhetsstod/webb/vl24/
Go to Top of Page

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2007/12/13 :  08:45:13  Show Profile Send fripps a Private Message
En duktig fotograf som heter Johan Hellström startade ett designhotell på Gotland som heter Fabriken Furillen. Jag gillar enkelheten i deras hemsida, fokus är direkt på bilderna

http://furillen.nu

Fredrik

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/12/13 :  10:23:53  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Hade jag haft tid och kunskap så hade jag gjort flera saker annorlunda själv. Nu har jag inget av det, så den får helt enkelt vara som den är minst fram till sommaren. Sen ska jag försöka hitta någon annan som snickrar sidor och börja från början....
Tack för input

Artphotography
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/12/13 :  10:55:05  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Nu skrev jag en jättelång utläggning som jag tröttnade på.

Jag tror du hajar mitt intryck om jag bara skriver såhär:
Skrota "on the wall"-navigationen till vänster.
När jag befinner mig här och klickar på galleriet "bottles" så vill jag hamna här.

Som det är nu hamnar jag här, och vet knappt om jag har hamnat på min lokale fotografs hemsida, eller på en reklambyrå som har jobbat med systembolaget, eller om det är du som tillverkar de där affischerna som man kan bläddra bland inne på Konsum, eller vad det hela rör sig om.

Direkt in på den härliga inredningsbilden istället! Det gör inget om gallerinavigationen försvinner. Det är bara att klicka "Back" eller på "Galleries/Home" så är man ju tillbaks till översiktsbilden.
...Och har du inte en inredningsbild till varje galleri så skaffa det omgående! Samla in bilderna i ett och samma rum på en och samma vägg och fota dem omgående!

Jag kan tipsa om lite design/programmeringsdetaljer också, men de känns relativt oviktiga i jämförelse.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house

Edited by - Ronnie_Ericsson on 2007/12/13 10:55:55
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/12/13 :  10:58:48  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
P.S: Jättefint hemsida!
Råkade visst stryka det ur originalinlägget medan jag ångade på där.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000