HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kvibergs marknad i GBG
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/12/08 :  23:39:36  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Jag var på Kvibergs marknad idag, jag brukar ta med mig mina killar från jobbet så de får köpa sina telefonkort och träffa kompisar och fika.

Jag å andra sidan älskar att kolla in alla gamla elektronikprylar som är till salu där.

Ett par "fasta" gubbar har rena radiobutikerna , modell Helmers-HiFi, där.

Idag såg jag något riktigt kul, en av säljarna som står utomhus hade ett komplett system som jag tror är ett Technics modell midi ca 30-35 cm brett, men för att sälja junket så hade han täckt över märkesnamnet och klistrat dit "Harman-Kardon" av DYMO-tejp-modell på samtliga enheter. Undrar om han kan lura någon stackare med detta?

Tyvärr har det blivit lite höga priser på saker som kan vara intressanta, som t.ex gamla Akai och Pioneer receivers från 70-talet, en av handlarna ligger mellan 800-1000:- för receivers som Akai, Pioneer's av diverse modeller och gamla Sony's.

En annan handlare som jag tittade in hos idag hade som riktpris 500:- för grejorna han sålde, bl.a en riktig bjässe i form av JVC-receiver från 70-talet, ett Sansui B-1000 slutsteg och en Sansui T-1000 tuner.

Jag får försöka åka dit på fritiden någon dag och ta mig tid att gå igenom vad för slags guldkorn man kan hitta där. De ggr jag har varit där har det varit arbetstid och tyvärr hinner man inte med allt på 1-2 timmar.

Kanske någon som gjort fynd på Kviberg tidigare?
Skriv och berätta...

A balanced diet is a cookie in each hand.

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/12/09 :  09:09:36  Show Profile Send garmen a Private Message
det gäller att vara företagsam :P

man kanske skall ta sig en sväng dit. se ifal man kan göra några fynd

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/12/09 :  09:12:08  Show Profile Send Eref a Private Message
Den där Sansui-tunern verkar riktigt intressant.
Måste ta mig dit vid tillfälle. Har dom öppet på lördagar också?

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/12/09 :  09:49:01  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Bara lördag och söndag har jag för mig.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2007/12/09 :  11:15:34  Show Profile Send esl a Private Message
Hittade en bilstereo toll Volvo XC90, en rejäl sak, splitter ny.
Frågade om den fungerar?
-Javisst den finkerar mikket bra!
Råkar veta att det är helt omöjligt att få den att spela om den inte är upplåst via bilens identifieringssystem, så frågade jag om han kunde spela på den?
-Jag har inte tid just nu... öhh men du får den billigt 900:-
Kompisen köpte ett par "äkta" Diesel jeans, som sprack i sömmarna efter en tvätt.

Så slutsatsen är:
1. Stöldgods
2. De blåljuger
3. Inte säkert att sakerna fungerar.

Men det är trevligt att strosa omkring och maten är oftast riktigt god!
Helt klart värt ett besök!

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/12/09 :  11:56:13  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
quote:
Så slutsatsen är:
1. Stöldgods
2. De blåljuger
3. Inte säkert att sakerna fungerar.


Låter ungefär vad som skrivits i dagspressen

Men du har helt rätt i att maten brukar vara riktigt god (och billig).

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/12/09 :  13:16:47  Show Profile Send f95toli a Private Message
quote:
Kompisen köpte ett par "äkta" Diesel jeans, som sprack i sömmarna efter en tvätt.



Är inte det ett tecken på att det var verkligen var ett äkta par?
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/12/09 :  16:04:17  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Om jag inte minns alldeles fel så var en annan forummedlem på Kviberg och köpte ett U-66 Bassdriver(?) för ca 300-350:-.
Detta borde varit någon gång i våras.

Och om jag minns rätt så funkade steget utan anm.

Så visst finns det fynd att göra.

Och Eref, Sansui-tunern vet jag inte om det är något vidare fynd, väldigt plastig och finns inte omnämnd på fmtunerinfo-sajten.
OK, att den inte nämns där innebär ju inte att den skulle vara dålig för den sakens skull men plastigheten ingav inget förtroende.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/12/09 :  16:14:22  Show Profile Send Eref a Private Message
Äh, det var väl bara nån snabbreaktion på märket. Har för mig att Sansui har tillverkat en eller annan fin tuner. Och plast tar inte jag som nåt nedsättande när det gäller hifiprylar egentligen. Kan ju vara både snyggt och bra tycker jag.
...men den är säkert inget fynd.
Jag tänkte mer att det säkert finns andra fynd. Verkar vara en spännande miljö också.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/12/15 :  21:32:02  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Jag var på Kviberg idag igen och kollade runt lite.
quote:
Hittade en bilstereo toll Volvo XC90, en rejäl sak, splitter ny.
Frågade om den fungerar?
-Javisst den finkerar mikket bra!
Råkar veta att det är helt omöjligt att få den att spela om den inte är upplåst via bilens identifieringssystem, så frågade jag om han kunde spela på den?
-Jag har inte tid just nu... öhh men du får den billigt 900:-

Jag tror det var denna gubben jag såg idag, esl, det var iaf någon på utsidan som försökte kränga en massa junk däribland en stereo till Volvo XC90/70.

Några höjdargrejor fanns inte men en av handlarna ville gärna gå ner i pris på en Sony STR-4800(mitten av 70-talet) när jag inte var intresserad, från 700:- till vad jag nu ville ge.
Hade jag haft mer pengar i plånboken så kanske.

Förresten, det var en del poliser på plats idag och gjorde en del grundliga kontroller

A balanced diet is a cookie in each hand.

Edited by - CarlssonH on 2007/12/15 21:32:47
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.84 sekunder. Snitz Forums 2000