HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köra Thule IA250B som rent slutsteg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/12/05 :  22:50:01  Show Profile Send Beyer a Private Message
Hej!

Nu har jag kommit över ett Thule Space IA250B som jag tycker låter helt gudomligt. Tror jag håller på att bli Thulefantast. Undrar över en sak bara. Detta är ju en integrerad förstärkare som man antingen kan köra som en integrerad tvåkanalsförstärkare eller som en femkanalsförstärkare. Men har hört att det skall gå att använda endast slutstegen med. Detta genom att ändra en vippa i förstärkaren. Är det någon som vet hur man går till väga för att göra detta? Vill köra detta steg som rent slutsteg ihop med mitt Thule försteg, space 250B. Eller har man tänkt helt fel nu?

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/12/06 :  08:26:41  Show Profile Send OcA a Private Message
Hetaste tipset är att kolla manualen alternativt ringa Hi-Fi Klubben som säljer Thule. De borde kunna svara på dina frågor!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/12/06 :  15:41:55  Show Profile Send Beyer a Private Message
ställde frågan till Thule i Danmark. Fick svar från Anders Thule själv. IA250 går bara att köra som en integrerad förstärkare. Så nu vet jag det! Hehe det får väl snart bli ett byte till då jag gärna skulle vilja ha ett kompetent slutsteg med. Till mitt försteg Nej jag tror jag kommer att sitta rätt nöjd med denna förstärkare ett tag, för den låter ju helt underbart.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.4 sekunder. Snitz Forums 2000