HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Silspeak högtalarkabel???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2007/12/05 :  18:04:08  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Någon som vet vilka som tillverkar detta märke? Jag trodde det var Elektrocompaniet i NO, men de har iallafall inte behagat svara på mitt e-postmeddelande, så jag tänkte kanske att man skall söka på annan ort?

J. Ullberg

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/12/05 :  19:50:08  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Det gör Intelligent Sound i kungsängen Stockholm!

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2007/12/05 :  19:56:00  Show Profile Send Smackman a Private Message
Jag är lite nyfiken på deras högtalarkabel hur den står sig mot dyrare kablar tex ..


Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2007/12/05 :  20:29:40  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Det är ju lite gränsfall på om det är Electrocompaniet som gör Silspeak kablar.... Egentligen är det Dynamic Precision, men de har nyligen (i maj 2007) köpts upp av Electrocompaniet...
Annars kan du söka lite här på forumet, det har skrivits en del om Silspeak. Vet att bl.a. "CC" skrivit en del.

Erik Nyström
Mitt system eller här

Edited by - Mirage on 2007/12/05 20:30:48
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/12/05 :  20:47:26  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Det ÄR Intelligent Sound som tillverkar dessa, jag har ett par själv och har tidigare haft högtalarkablar som Audioquest Caldera, Purist audio maximus och Nord ost Red Dawn. Alla runt 10000kr, min Silspeak 440 med furutech rodiumkontakter kostar mellan 3-4000kr och jag tycker väl kort sagt att den levererar de andra kablarnas bästa sidor fast i en och samma kabel och spelar väldigt ofärgande och distorsionsfritt.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2007/12/05 21:51:05
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2007/12/05 :  21:22:12  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
OK! I den här tråden stod det bl.a. "Alla kablar är självklart Silspeak & silk då det är DP:s egna kablar." längst ned på sidan. (jag har inte kommit på något sätt att länka direkt till ett inlägg på det här forumet)
Med tanke på att Intelligent Sound säljer både Dynamic Precision och Electrocompaniet så verkar det finnas ett nära förhållande mellan företagen.

Erik Nyström
Mitt system eller här

Edited by - Mirage on 2007/12/05 21:38:39
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/12/05 :  21:32:45  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Läste lite om CC:s recension, på den tiden fanns inte kablarna med furutech rodiumkontakter och det är först då som jag tycker att allt faller på plats. PS: Mirage, det stämmer att de haft samarbete med Intelligent sound och kan möjligen ha det fortfarande.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2007/12/05 21:41:15
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2007/12/05 :  22:38:55  Show Profile Send Smackman a Private Message
quote:
min Silspeak 440 med furutech rodiumkontakter

Är kontakterna lödda eller är dom skruvade ?


Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/12/06 :  17:18:28  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Dom är skruvade, jag skall väl också passa på att nämna att om du vill ha en ännu bättre kabel skall du köpa Silspeak på lösmeter och göra en fyrfläta av den, jag har byggt ihop en sådan också och med fyrflätan blir den ännu mera högupplöst, spelar mera sammanhållet och uppstramat i basen, däremot avslöjas systemets brister tydligare (om det finns några) och då är den oflätade Silspeaken lite mera förlåtande och kan fungera nog så bra.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000